کد مطلب: ۵۸۹۱۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آگهی مشاوره روی دیوار و شیپور/ به مشاوره‌ در سایت‌های خرید و فروش آنلاین اعتماد کنیم؟

آگهی مشاوره روی دیوار و شیپور/ به مشاوره‌ در سایت‌های خرید و فروش آنلاین اعتماد کنیم؟

با توجه به اینکه بشترین فعالیت سایت دیوار در حوزه خرید و فروش کالا است، اما آگهی‌های مشاوره و راهنمایی نیز در این سایت یافت می‌شود.به این راهنمایی‌ها می‌توان اعتماد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سراسر جهان همواره وب‌سایت‌های ویژه‌ای برای خرید و فروش وسایل و تجهیزات مختلف قرار وجود دارد. در ایران نیز دیوار و شیپور در این حوزه فعالیت می‌کنند.

دیوار و شیپور از جمله وب‌سایت‌های معروف در ایران هستند که افراد برای خرید و فروش وسایل و خدمات خود از آنها استفاده می‌کنند. اما مدتی از است که آگهی «راهنمایی کنید» در این سایت‌ها به وفور یافت می‌شود.

در این نوع آگهی‌ها، کاربران از افراد دیگری درباره مسائل مختلفی راهنمایی و مشاوره می‌خواهند. این موضوع احتمالا نشان می‌دهد که سایت‌های خرید و فروش در حال ایجاد تغییرات در رویکرد اصلی خود، یعنی ارائه خدماتی به جز خرید و فروش کالا است.

این در حالی است که در اکثر افراد برای خرید و فروش به این سایت‌ها می‌آیند. آیا راهنمایی در مورد مسائل متفاوت در حوزه فعالیت دیوار و دیگر سایت‌های خرید و فروش آنلاین قرار دارد؟

به این مشاوره‌ها اعتماد کنیم؟

یکی از آگهی کنندگان در دیوار به تجارت‌نیوز می‌گوید: در دیوار آگهی کردم که کسانی که تجربه خوبی دارند و متخصص هستند راهنمایی کنند با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در چه زمینه‌ای می‌شود سرمایه گذاری کرد که سود خوبی داشته باشد.

او ادامه می‌دهد که پیشنهادات بسیاری زیادی به من شد که با این سرمایه چه می‌توان کرد، اما چیزی که توجه من را جلب کرد این بود که برخی قصد داشتند کالای خود را به من بفروشند یا در کاری بتوانیم با یکدیگر شریک شویم.

IMG 4184

با توجه به اینکه بشترین فعالیت سایت دیوار در حوزه خرید و و فروش کالا است، آیا وجود آگهی‌هایی که در آن‌ها فرد از دیگران درباره مسئله‌ای راهنمایی و مشاوره می‌خواهد، درست است؟ چقدر بر روی این آگهی‌ها نظارت وجود دارد؟

با وجود اینکه بر محتوای آگهی‌های سایت‌های خرید و فروش آنلاین تا حدود زیادی نظارت وجود دارد، آگهی‌های با مضمون مشاوره‌ در خصوص مواردی که موجب آسیب جدی به افراد می‌شود در این سایت‌ها دیده نمی‌شود.

به طور مثال افراد برای استفاده از انواع دارو نمی‌توانند از راهنمایی‌های افراد مختلف استفاده کنند، سایت‌های خرید و فروش آنلاین نیز تا حدود زیادی اجازه ثبت چنین آگهی را نمی‌دهند.

با این حال استفاده از تجربه دیگران در هر زمینه‌ای می‌تواند برای افراد کارساز باشد. خدمات‌دهی در حوزه آنلاین در سراسر جهان در حال توسعه است، دیوار نیز به این صورت قصد دارد واسطه‌ای برای ارتباط افراد با یکدیگر باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • روش ضمیر

    سلام ۲۰نوح شهاب سنگ دارم وازشهاب بودنش مطماا هستم میخوام به فروش بگذارم از استان هرمزگان هستم