خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۳۲۹۲

گزارش تجارت‌نیوز از خرید آنلاین اسکناس

بازار سیاه پول ایرانی / فروش اسکناس قدیمی با ۴۰ برابر ارزش واقعی!

بازار سیاه پول ایرانی / فروش اسکناس قدیمی با ۴۰ برابر ارزش واقعی!

در سایت‌های خرید و فروش آنلاین اسکناس‌هایی دیده می‌شود که سال‌های زیادی از چاپ آن‌ها نمی‌گذرد ولی قیمت‌های میلیونی دارند. مثلا یک اسکناس ۲۰۰ تومانی با ۴۰ برابر ارزش واقعی خود به فروش می‌رسد. در یک آگهی بسته ۲۰۰ عددی اسکناس ۲۰۰ تومانی بیش از ۱٫۶ میلیون تومان قیمت خورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همواره در سایت‌های خرید و فروش آنلاین اشیا و چیز‌های عجیبی با قیمت‌های بالا برای فروش و معامله یافت می‌شود. اسکناس‌های قدیمی یکی از این موارد است که با قیمت بالاتر از ارزش خود فروخته می‌شود.

در خیابان منوچهری تهران در کنار بازار ارز و سکه، خرید و فروش اسکناس‌های قدیمی نیز برای خود بازار خاصی دست و پا کرده است. افراد علاقه‌مند و کلکسیون‌دارها هر روزه برای یافتن اسکناس‌های قدیمی سری به این بازار می‌زنند.

این سکه‌ها و اسکناس‌ها اگر چه از نظر ارزش مبالغ آنها، سرمایه آنچنانی به حساب نمی‌آیند، اما به دلیل قدمت و با توجه به تاریخی که روی آن‌ها حک شده بین کلکسیونرها خرید و فروش می‌شوند و بازار خود را دارند.

اسکناس‌های میلیونی!

در حال حاضر خرید و فروش اسکناس‌های قدیمی و نوستالژی که سالیان زیادی از عمرشان می‌گذرد، هنوز برای برخی از افراد اهمیت فراوانی دارد. اما در سایت‌های خرید و فروش آنلاین مثل دیوار و شیپور؛ قیمت‌ چند برابری ارزش اسکناس‌هایی که هنوز در دست برخی از مردم رد و بدل می‌شوند، عجیب است.

IMG 3217 1

در سایت دیوار اسکناس‌ها و سکه‌های نه چندان قدیمی با رقم‌های متفاوت و بالایی در سایت‌های خرید و فروش معامله می‌شوند، در حالی که اسکناس‌های قدیمی‌تر قیمت کمتری دارند.

اغلب فروشنده‌های این نوع اسکناس‌ها قیمت ثابتی برای آن‌ها تعیین نکرده‌اند و می‌گویند با قیمت پیشنهادی کار می‌کنند؛ به این صورت که هر کسی قیمت بالاتری را پیشنهاد بدهد، اسکناس‌ها به او تعلق می‌گیرد.

معیار اصلی تعیین قیمت این نوع اسکناس‌ها، تاریخ آن‌هاست و هرچه قدیمی‌تر باشند با قیمت بالاتری خرید و فروش می‌شوند. اما اکنون در سایت‌های خرید و فروش آنلاین اسکناس‌هایی که سال‌های زیادی از چاپ آن‌ها نمی‌گذرد و قیمت‌های میلیونی دارند، دیده می‌شود.

این در حالی است که به گزارش روزنامه همشهری قیمت سکه‌های قدیمی و اسکناس‌های قدیمی پیش از انقلاب در خیابان منوچهری از ۵۰ هزارتومان تا ۱۵۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام
    همیشه قدمت باعث بالا رفتن قیمت اسکناس نیست، بلکه مثل هر کالای دیگری موضوع عرضه و تقاضا مطرحه، چون هر کلکسیونری دوست داره کلکسیونش کامل باشه برای بعضی از اسکناس های رایج نایاب با امضا و سایر مشخصات خاص مبالغ بیشتری مجبوره هزینه کنه، برخی از اسکناسهای رایج به دلیل کم بودن تیراژ چاپ بسیار ارزشمند تر از برخی اسکناسهای شصت سال پیش هستند.

  • ناشناس

    با سلام اون شخصی این گزارش رو تهیه کرده
    شناخت کافی از اسکناس نداشته که اسکناسها از روی یک سری چیزها قیمت گذاری میشه مثل امضا و یا اشتباه های چاپی یک برگ اسکناس اگر امضا نداشته باشه یعنی چاپ نشده باشه به هر دلیلی بسیار قیمت بالایی داره حتی تا ۱۰۰۰ برابر ارزش خودش

  • .Insta.com/colleco

    واقعا بدون هیچ اطلاعاتی گزارش تهیه میشه .
    صد تومانی انصاری مهران را با صد تومانی انصاری یگانه .
    یکی میدونی . آخه این گزارشگر چی از اسکناس میدونه .عمرم تو اسکناس گذشت هنوز اطلاعات کافی ندارم . اون وقت با دو تا قیمت فکر کرده کیتونه ژورنالیست بشه

  • ناشناس

    سلام .من یه سکه 1 ریالی و 2ریالی دارم چند میخرید

  • ناشناس

    قیمت بالا بخاطر عکس روشه

  • ناشناس

    اسکناس قدیمی باید گران باشد چون نایاب شده است.

    • ناشناس

      سلام من ۲۰۰ریالی اسکناس قدیمی بیش از۱۵۰۰ برگ دست دوم وکهنه رادارم و۱۰۰ریالی مدرس همین طور چند خرید وفروش میشود

  • ناشناس

    سلام من پول قدیمی اسکناس های ۲۰۰ریالی و۱۰۰ریالی که آیت الله مدرس است دارم دست دوم وکهنه است امابیش از ۱۵۰۰برگ اسکناس دارم چندخرید وفروش میشود

  • ناشناس

    بااین شماره تماس بگیرید پول قدیمی ۲۰۰ ریالی و۱۰۰ریالی آیت الله مدرس قرمز است بیش از۱۵۰۰برگ دارم

  • محمدرضایی

    سلام من اسکناس قدیمی وسکه قدیمی به تعداد 20عدد 10تومانی 20عدد 20تومانی. کاغذی. 100دانه 100تومانی وسکه آهنی. قدیم عکس شیر 20عدد 1ریالی و 5عدد2ریالی و5عدد 5ریالی 10عدد 10ریالی