کد مطلب: ۵۱۸۹۸۳

نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی:

آیا دولت باید در بازار رمزارزها دخالت کند؟

آیا دولت باید در بازار رمزارزها دخالت کند؟

دولت در هفته‌ای که گذشت تصمیمات سخت‌گیرانه‌ای در حوزه خرید و فروش رمزارزها گرفت. برخی با اینگونه سیاستگذاری‌ها مخالفند اما گروهی نیز سرمایه‌گذاری مردم در بازار رمزارزها را عاملی برای خروج سرمایه از کشور می‌دانند و با سخت‌گیری دولت موافقند.

تجارت‌نیوز ، در روزهای گذشته گزارش‌هایی را با موضوع‌ خرید و فروش بیت کوین، معامله رمزارزها و دردسر خرید بیت کوین در ایران منتشر کرد.

در هفته‌ای که گذشت، بانک مرکزی از یک سو اعلام کرد که خرید و فروش رمزارز از سوی مردم عادی آزاد نمی‌شود؛ اما افرادی که به طور قانونی و رسمی رمزارز تولید می‌کنند، می‌توانند برای واردات از آن بهره بگیرند.

از سوی دیگر، شاپرک با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیران پرداخت‌یارها از آنها خواست از ارائه خدمات به پلتفرم‌های فروش رمزارز خودداری کنند.

در این میان، مرکز ملی فضای مجازی نیز اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که در آن تاکید شده بود «هیچ‌گونه تصمیمی برای اعطای مجوز به درگاه‌ها و سایت‌‌های فعال خرید و فروش رمزارزها و بیت‌‌کوین در کشور گرفته نشده است.»

نظرهای برخی مخاطبان تجارت‌نیوز را در مورد این موضوعات و همچنین سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی‌ها را در ادامه می‌خوانید.

ورود به دنیای جدید

گروهی از خوانندگان، با وجود نوسان‌های موجود در بازار رمزارزها، این بازار را گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری می‌کنند.

- «در حال حاضر خرید ارز دیجیتال، بهترین گزینه هست. اقلا دو سال دیگه یک نفسی می کشیم. خیلی عالیه»

- «گرچه من خودم هنوز نخریدم. ولی داشتن مقداری سهم در بازارهای جهانی و خارج از ایران، هم به جهت بخشی از سرمایه گذاری مناسب است و و هم به درد روز مبادا می خورد. با افزایش قیمت دلار خود بخود سود جداگانه ای نصیب ایرانیان می شود.»

- «در سال ۲۰۲۵ هیچ خبری از هیچ ارزی نیست نه دلار، نه یورو و نه… به دنیای جدید خوش آمدید.»

ریزش بازار و خروج سرمایه از کشور

بعضی اما نگران خروج سرمایه از کشور با حضور مردم در بازار رمزارزها و همچنین ریزش آن هستند.

- «به خاطر رمز ارزها پول های وحشتناکی در حال خروج از ایران است و در چند حالت دیگر قابلیت برگشت به کشور را ندارد، اولا اگر سقوط و ریزش کنند، دوما اگر همچنان نگهداری و سهامداری کنند و سوما در صورت سود دهی، فرد می تواند به راحتی مهاجرت کند و ادامه زندگیش را در هر جای دنیا بگذراند.»

- «هر چند، مدتی هست بازار رمز ارزها داغ شده ولی طبق گفته بزرگترین اقتصاددانان دنیا و دانشمندان، این رمز ارزها چیزی جز پول توهمی نیست… سرمایه گذاری در این زمینه فقط وفقط کمک به اقتصاد کشورهایی است که از نظر اقتصادی به کمبود بودجه بر می خورند و برای جبران این کمبود از صندوق رمز ارزها استفاده می کنند… .»

چرا جلوی سود مردم را می‌گیرد؟

گروهی از خوانندگان به تصمیم‌های دولت در مورد این بازار انتقاد دارند.

- «تا درستکاری و اعتماد و صداقت در دولت نباشد هیچ ارزی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.»

- «روز به روز ریال داره می یاد پایین، مردم راهی جز بیت کوین و طلا ندارن. یه عده دارن از طریق رمز ارز کسب درآمد می کنن. بزارید آزاد بمونه لطفا»

- «سایت شرط بندی رو ببندی شاهکار کردی، چون بستن درگاه پرداخت در حوزه رمزارز بی سوادی شما رو می رسونه.»

- «اینا هرکاری بتونن می کنن تا جلوی سود مردم رو بگیرن.»

- «خب دولت ورود کرد به ارز دیجیتال. فقط فرار کنید.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کنترل نکردن رمز ارز توسط دولت یعنی از دست دادن اقتصاد کشور .الان شاید کوچک و بازیچه بعضی باشه ولی وقتی فراگیر بشه دیگه کنترل کردنش دست ما نیست دست اونیه که درستش کرده .همه رمز ارزها دولتی هستند حتی بیت کویین .فاز غلط میدن که کسی شک نکنه و همه دنیا بخرند .با کنترل کامل اون توسط بانک مرکزی موافقم .