کد مطلب: ۷۶۶۹۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلیل سقوط ۶ درصدی سهام تسلا چه بود؟

دلیل سقوط 6 درصدی سهام تسلا چه بود؟

ماسک در سخنرانی روز چهارشنبه خود نتوانست نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند و این باعث ریزش سهام این شرکت در روز پنج‌شنبه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام شرکت تسلا در روز گذشته پس از اینکه ایلان ماسک و تیم‌اش نتوانستند سرمایه‌گذارانی که منتظر ارائه یک وسیله نقلیه مقرون به‌صرفه و همچنین یک برنامه زمانی مشخص بودند تحت تاثیر قرار دهند، 6 درصد سقوط کرد.

عامل ریزش سهام چه بود؟

روز چهارشنبه، ماسک و بیش از 12 نفر از مدیران تسلا طی یک برنامه سخنرانی، برنامه‌های خود را برای کاهش هزینه‌های مونتاژ خودرو و توسعه شرکت تسلا برای پیروزی در مقابل رقبا بیان کردند. براساس گزارش‌ها، سخنرانی روز چهارشنبه، رویدادی بود که ماسک در آن به ارائه «Master Plan 3» پرداخت. اما گویا جزئیات مربوط به جدول زمانی و محصولات جدید تسلا بیش از اندازه کوتاه بوده و ماسک عمده تمرکز خود را روی ارائه دستاوردهای پیشین تسلا گذاشته است.

راس مولد، مدیر سرمایه گذاری «AJ Bell» معتقد است، بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر در این رویداد خود را برای معرفی یک محصول مقرون به صرفه آماده کرده بودند. کالین لانگان، تحلیلگر ولز فارگو، نیز پیرامون رویداد برگزار شده توسط تسلا اعلام کرد که این رویداد هیچ‌گونه غافلگیری برای سرمایه‌گذاران و مشتریان نداشته است.

با اینحال سهام تسلا که در سال 2022 حدود دو سوم ارزش خود را از دست داده بود، در سال جاری تاکنون بیش از 60 درصد رشد داشته است. رویدادهای تسلا در گذشته سر و صدای زیادی در اینترنت ایجاد کرده بودند، به طوری که حرکات رقص ماسک در افتتاحیه کارخانه این شرکت در برلین در سال 2022 به سرعت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

عملکرد نامناسب آقای مدیر

نارضایتی‎‌ها از عملکرد ایلان ماسک در توییتر نیز روزبه‌روز در حال افزایش است، تاجایی‌که او تصمیم گرفت مقداری از سهام این شرکت را به‌عنوان پاداش به کارمندان فعال و سخت‌کوش بدهد. این اتفاق به‌دنبال اخراج 200 نفر از کارکنان پلتفرم میکروبلاک این شرکت طی هفته اخیر انجام شد.

با این وجود همچنان یکسری نظرات متناقض پیرامون عملکرد مدیرعامل جدید وجود دارد. برخی از کارمندان نسبت به عملکرد او خوشبین هستند. یکی از آنها انتقادات مطرح شده پیرامون عملکرد ماسک را نادرست خواند و گفت که سخت‌کوشی‌های کارکنان که با آمدن ایلان ماسک افزایش پیدا کرد، به هیچ وجه بیهوده نبوده است.

این در حالی است که یکی از مدیران مسئول توییتربلو یا همان سرویس تیک آبی، در روزهای ابتدایی ورود ماسک به توییتر در توییتی ضمن گلایه از وضع موجود توییتر گفت که بسیاری از کارمندان گاهی از شدت بالا بودن فشار و حجم کاری مجبورند در این شرکت بخوابند. او با این مضمون عکسی از خود را هم منتشر کرده بود.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.