کد مطلب: ۵۸۱۳۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واریز نشدن سهمیه بنزین اسنپ و تپسی تقصیر کیست؟

واریز نشدن سهمیه بنزین اسنپ و تپسی تقصیر کیست؟

سهمیه بنزین اسنپ و تپسی در زمان مقرر برای آن‌ها واریز نمی‌شود، هر کدام از نهادها چیزهای متفاوتی می‌گویند، در نهایت کم کاری از کدام نهاد است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی ظاهراٌ همیشه با تاخیر دو تا سه ماهه رو به رو می‌شود. علت آن چیست؟ در نهایت کم کاری از کدام نهاد می‌تواند باشد؟

براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز، شرکت‌های اسنپ و تپسی ادعا کردند اطلاعات رانندگانی که مشمول سهمیه بنزین می‌شوند را هر ماه و در زمان تعیین شده به وزارت کشور ارسال می‌کنند، اما سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی چیز دیگری می‌گوید.

تجارت‌نیوز در گزارش « چرا سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی دیر واریز می‌شود؟ » به این موضوع از زبان اسنپ و تپسی پرداخته است.

اطلاعات رانندگان دیر به دست ما می‌رسد!

معیار چگونگی سهمیه‌بندی بنزین برای تاکسی‌های اینترنتی و میزان آن به‌طور کامل از سوی وزارت کشور تعریف و تعیین شده و تاکسی‌های اینترنتی هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن نداشته‌اند.

سهمیه بنزین به طور مستقیم از سوی وزارت نفت در قالب اعتبار به کارت بانکی هر راننده واریز می‌شود و در اختیار تاکسی‌های اینترنتی قرار نمی‌گیرد. این اعتبار تنها برای خرید بنزین و در جایگاه‌های سوخت قابل استفاده است.

شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی (اسنپ و تپسی) باید هر ماه در زمان مقرر، فهرست رانندگان و میزان پیمایش آن‌ها را برای وزارت کشور ارسال کنند، اما در اکثر مواقع این واریزی با تاخیر رو به رو می‌شود.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی نفت در این باره به تجارت‌نیوز توضیح داد: در وهله اول سهمیه تاکسی‌های اینترنتی بصورت عملکردی و با تایید عملکرد توسط سازمان مربوطه‌شان است.

وی ادامه داد: آن‌ها اطلاعات عملکرد تاکسی‌های ثبت شده در سامانه را هر وقت برای شرکت ملی پخش ارسال کنند، سهمیه بلافاصله حداکثر ظرف چند ساعت بصورت اعتباری برای آنها شارژ می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: تا این اطلاعات به دست ما برسد، کمی طول می‌کشد و این اطلاعات معمولا روزهای اول به دست ما نمی‌رسد.

کاهی در پایان تاکید کرد: تاخیر در واریز بدلیل تاخیر در ارسال اطلاعات توسط سازمان و وزارتخانه متولی به شرکت ملی پخش است.

هر کدام از نهاد‌ها از اسنپ وتپسی گرفته تا شرکت‌پخش فرآورده‌های نفتی تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند و در نهایت پاسخی که رانندگان این صنف می‌شنوند، این است که باید مشکل دیر واریز شدن سهمیه سوخت را از صنف‌ خود پیگیری کنند.

آخرین اخبار مربوط به حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بجاش سر موقع برای لبنان بنزین رایگان میفرستن این مهمه مردم ایران که ارزشی ندارن

  • ناشناس

    مملکت ما تا وقتی به چیزی دست پیدا نکردیم برای مردم بهتر است از وقتی راننده بد بخت شد بنزین تولید ایرانی شد اسنپ فقط به فکر جیب خودش است کمسیون ۲۰ درصدی خودش ونقد میکنه منع تردد شبانه اسنپ میگه جریمه نمی شید پلیس هم‌به فکر وظیفه وجیب دولت تند تند جریمه میکنه راننده بد بخت هیچ کس نیست از حقش دفاع کنه بی عدالتی بیداد میکنه

  • بدبخت

    ماملت امام حسین هستیم

  • ناشناس

    چند ماهه برا من فقط۵۰۰۰۰تومان میفرستن آخه با این چند لیتر بنزین بزنی تو۲روزه تمامه که

  • ناشناس

    ی سوال
    تا الان حق کی رو به موقع دادید.
    آشنایان .

    • هوشنگ‌شهنام

      چندماه‌است فقط‌صحبت‌است‌از‌بنزین‌خبری‌نیست‌کا‌سه‌کله‌دست‌مردم‌میدند‌ , ,از‌بنزین‌خبری‌نیست‌حرف‌‌حرف‌عمل‌نه

  • ناشناس

    یک کمی مثلا حدودا سه ماه و اندکی خبر دیر واریز نمودن سهمیه بنزین اسنپ و تپسی بروز نیست ! بهتر است وقت و زمان گذاشته و از علت تاخیر و عدم واریز این سهمیه به مدت پنج ماه را از مسئولین شایسته سوال و اطلاع رسانی کنید ! امیدوارم شما از اطلاع رسانی به روز خواب نمانید.

  • فضلی

    کسانی که دست اندرکاراند درد رانندگان را نمی فهمند که شب عید با هزینه سرسام آور جکار میکنند.انگاه آقای رییسی می گوید فوری .سریع. انقلابی.در حالیکه بر زیر مجموعه خود نظارت ندارد