کد مطلب: ۵۵۰۸۶۱

دستگیری ۱۱۰۰ نفر در چین به دلیل سوءاستفاده از رمزارزها

دستگیری ۱۱۰۰ نفر در چین به دلیل سوءاستفاده از رمزارزها

دستگیری ۱۱۰۰ نفر در چین به دلیل سو استفاده از ارزهای دیجیتالی کمی بعد از ممنوع اعلام شدن فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتالی انجام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت امنیت ملی چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس این کشور ۱۱۰۰ نفر را به دلیل پولشویی با استفاده از ارزهای دیجیتالی بازداشت کرده است. این افراد متعلق به ۱۷۰ گروه مختلف بوده‌اند.

این اقدام تنها کمی پس از ان صورت می‌گیرد که چین معاملات ارزهای دیجیتالی و استخراج آنها را ممنوع اعلام کرد و به صرافی‌ها دستور داد فعالیت‌های خود را تعلیق کنند.

محبوبیت ارزهای دیجیتالی با توجه به قابلیت مخفی باقی ماندن هویت معامله‌گران برای اهداف غیرقانونی افزایش پیدا کرده است. نتیجه یک بررسی صورت گرفته نشان می‌دهد که اکنون حدود ۱۳ درصد سایت‌های شرط‌بندی و قمار در جهان، از ارزهای دیجیتالی استفاده می‌کنند ( ایسنا ).

چندی پیش نیز وزارت دادگستری آمریکا در روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که اف‌بی‌ای با نفوذ به کیف پول یک گروه هکری که اقدام به حمله به یک شرکت انتقال نفت کرده بودند، موفق شده است مبلغ باج پرداختی به هکرها به صورت بیت‌کوین را به ارزش ۲.۳ میلیون دلار باز پس بگیرد.

با انتشار این خبر، بازار ارزهای دیجیتالی دچار ریزش بسیار سنگینی شد. با این حال برخی از فعالان ارزهای دیجیتالی گفته‌اند بازیابی بیت‌کوین‌ها نه از هک بلاک‎‌چین بیت‌کوین بلکه از طریق نفوذ به سرورها صورت گرفته است. به گفته آنها، بلاک‌چین کماکان غیرقابل نفوذ باقی مانده است.

آدام بک در توئیتی نوشت: بیت‌کوین هک نشده است، هیچ کیف پول بیت‌کوینی هک نشده و این مساله غیرممکن است. هکرهای رنسوم (که مورد هدف اف‌بی‌آی قرار گرفتند) از یک سرور ابری اجاره‌ای استفاده می‌کردند که اف‌بی‌آی موفق شد کنترل آن را در اختیار گیرد و بیت‌کوین‌ها را بازیابی کند. واقعیت امر این بود ( ایسنا ).

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.