کد مطلب: ۴۸۰۴۱۲

اخبار فناوری روز

وزیر آموزش و پرورش: اینترنت شاد رایگان است / افزایش ۳۰ درصدی هزینه اینترنت خانگی

وزیر آموزش و پرورش: اینترنت شاد رایگان است / افزایش 30 درصدی هزینه اینترنت خانگی

صدور مجوز افزایش 30 درصدی هزینه اینترنت خانگی، ادامه وعده‌ها در مورد رایگان بودن اینترنت شاد و منتفی شدن ارائه سیم‌کارت این شبکه، از جمله مهم‌ترین اخبار امروز در حوزه فناوری اطلاعات بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاربران فضای مجازی این روزها از افزایش هزینه اینترنت خانگی برخی از شرکت‌ها گلایه دارند. برخی نوشته‌اند که بعد از افزایش بسته‌های اینترنت، حالا گرانی به اینترنت ثابت خانگی رسیده و حتی در توئیتر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز شکایت کرده‌اند.

گروهی از کاربران، حذف اینترنت نامحدود را عامل افزایش هزینه‌های خانواده‌ها می‌دانند و برخی دیگر مدعی‌اند با وجود افزایش تعرفه‌ها، سرعت اینترنت خانگی آنها کاهش داشته است. عده‌ای نیز گلایه دارند که چرا بسته‌های رایگان اینترنت در دوران آموزش مجازی، فقط شامل اینترنت همراه شده است و آنها که بیشتر از اینترنت خانگی استفاده می‌کنند از آن محروم مانده‌اند.

گلایه‌ها از افزایش تعرفه‌های شاتل

کاربران فضای مجازی به ویژه به افزایش تعرفه‌های شرکت شاتل اشاره کرده‌اند. برای مثال کاربری ادعا کرده است: «بعد گرون شدن بسته‌های اینترنت موبایل، شاتل هم ۵۰٪ !!!! قیمت سرویساشو زیاد کرده. واقعا خیلی بدبختیم که به این نت با این کیفیت آشغال ماهی ۱۰۰ت پول باید بدیم. (۸ مگ یک ماهه)»

کاربر دیگری نیز نوشته است: «تعرفه اینترنت خانگی هم گرون شد. شاتل امروز صورت‌حساب فرستاده. تعرفه رو از 68 تومن، کرده 102 تومن. تقریبا 50 درصد کشیدن روی قیمت‌ها.»

در همین رابطه سایت زومیت نیز از افزایش 30 درصدی تعرفه‌های این شرکت خبر داده است. بر اساس این گزارش، در یک نمونه سرویس ۱۶ مگ ۳۶۰ گیگابایت که قیمتش ۱۰۰ هزار تومان بود، اکنون ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

کارشناس پشتیبان تلفنی شرکت شاتل نیز به این رسانه گفته که رگولاتور، مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت اینترنت ثابت را برای همه شرکت‌ها صادر کرده است.

شاد رایگان است؟

اخبار مربوط به هزینه اینترنت شاد امروز هم ادامه داشت. امروز محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش بار دیگر ادعا کرد اینترنت این سامانه رایگان است و گفت: «اگر کسی با مشکلی مواجه شده اعلام کند. با وزیر ارتباطات هم صحبت کردم و این کار از چند روز قبل انجام شده و استفاده از شاد رایگان است.»

مشاور وزیر و مسئول شبکه شاد نیز گفته است که اینترنت شاد کاملا رایگان است و هزینه، نه از جیب کاربران که از جای دیگری تامین می‌شود (تسنیم). سیدحسن الحسینی در مورد گفتگوی روز گذشته وزیر آموزش و پرورش هم، استنباط‌ها از حرف‌های او مبنی بر رایگان نبودن ترافیک این سامانه را، اشتباه دانسته و گفته است منظور این بوده که اگر کسی شکایتی دارد، قابل پیگیری است.

سیم‌کارت شاد هم منتفی شد

از سوی دیگر حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش امروز از منتفی شدن ارائه سیم‌کارت‌های شاد نیز خبر داد؛ البته به گفته حاجی‌میرزایی قرار نبود وزارت آموزش و پروش این کار را انجام دهد، برخی اپراتورها مدعی بودند می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند اما در ادامه گفتند وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبه‌رو است و نمی‌توانند این کار را انجام دهند. (ایسنا)

مسئولان این وزارتخانه هفته‌ها بود که از ارائه این سیم‌کارت که قرار بود فقط برای سامانه شاد قابل استفاده باشد خبر می‌دادند. حالا ماجرا در شرایطی منتفی شده که سوءاستفاده‌هایی از این خبر نیز صورت گرفته بود. چندی پیش محمدجواد آذری‌جهرمی هشدار داد که سیم‌کارتی با عنوان شاد وجود ندارد و گفت: «مردم به تلفن‌هایی که موضوعشان دعوت به فروش سیم‌کارت است، پاسخ ندهند و آن را کلاهبرداری تلقی کنند.»

او همچنین در حساب توئیتر خود از کلاه‌برداری سودجویان ازطریق سامانه‌ شاد خبر داد. یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار توئیتی عنوان کرد که پس از تماس با پشتیبانی این سامانه، به‌ازای هر دقیقه، سه هزار تومان و با گذشت ۴۳ دقیقه از مکالمه، هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ هزار تومان به قبض تلفن وی افزوده شده است.

آذری‌جهرمی، در پاسخ به توئیت کاربر متضررشده، اعلام کرد که این مکالمه، نتیجه‌ یک کلاه‌برداری بوده و کاربر به‌جای تماس با پشتیبانی «شاد»، با کلاهبرداران تماس گرفته است. آذری جهرمی، در توییتر خود نوید داده تا با پیگیری و توقف این کلاهبرداری‌ها از سوءاستفاده از نام این سامانه‌ دانش‌آموزی جلوگیری کند. وی خطاب به این کاربر اعلام کرد که پول‌های کسرشده از حساب افراد قربانی، بعد از پیگیری‌های لازم به حساب آن‌ها بازمی‌گردد (زومیت).

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام چه جوری رایگان میشود