کد مطلب: ۶۳۹۵۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علت کندی اینترنت در نوروز چیست؟ / پای طرح صیانت در میان است؟

علت کندی اینترنت در نوروز چیست؟ / پای طرح صیانت در میان است؟

کندی سرعت اینترنت به نظر می‌رسد که در سال جدید هم ادامه دارد. حالا برخی از کاربران آن را به اجرای طرح صیانت بی‌ربط نمی‌دانند و برخی دیگر از افزایش قیمت اینترنت با وجود کیفیت نامناسب گلایه دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال ۱۴۰۰ که هنوز بحث طرح صیانت مطرح نبود، به علت فراگیری ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی، استفاده از اینترنت با افزایش چشم‌گیری مواجه شد. اما امسال به نظر می‌رسد کندی اینترنت بی‌ربط به اجرای آرام طرح صیانت و بهانه‌ای برای افزایش قیمت اینترنت نیست.

با به وجود آمدن مساله طرح صیانت و حاشیه‌های فراوان آن در چند وقت اخیر، تعدادی از کاربران این احتمال را می‌دهند که کندی سرعت اینترنت حاصل اجرای پنهایی طرح صیانت یا به نوعی با این طرح مرتبط است. برخی دیگر هم اعتراض‌ خود را به کندی اینترنت به شیوه‌های گوناگون بیان می‌کنند.

«کارگران زحمتکش «صیانت در حال کارند» و در بحبونه نوروز به خوبی در حال قاتجه خواندن اینترنت هستند. خسته نباشید.»

«سرعت اینترنت نزدیک به صفر! یقینا دارند پنهانی صیانتمان می‌کنند!»

«به سلامتی در کنار کندی اینترنت، قراره که اینترنت رو هم گرون کنند، اگر این صیانت نیست، پس چیه؟»

«‏ای‌کاش به جای بسته‌های عیدی اپراتورها با مبالغ تحقیرآمیز، اجازه می‌دادید سرعت ⁧‫اینترنت‬⁩ در حد دانلود یک عکس باقی بماند.»‫

«عیدی‬⁩ ⁧‫وزارت قطع ارتباطات‬⁩ در ⁧‫نوروز۱۴۰۱‬⁩: ۱۳ روز ترافیک رایگان «قرار، اسکای‌روم، داناپلاس، سروش‌پلاس، ایتا، گپ، آی گپ و بله» ‏خیلی ولخرجی کردید! شما مختصر باقیمانده‌ ⁧‫اینترنت‬⁩ را ⁧‫فیلتر‬⁩ نکن، عیدی پیشکش!»

طرح صیانت کجای راه است؟

نمایندگان موافق اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به دلیل مخالفت‌های گسترده مردم و صاحبان کسب‌وکارها هنوز نتوانستند این طرح را به تصویب کامل برسانند.

روز ۲۸ اسفند بود که حسین محمدصالحی درخصوص طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: کمیسیون مشترک، کلیات طرح صیانت از فضای مجازی را تا حدودی تأیید کرده بود. اما برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار بررسی این طرح در صحن علنی شدند؛ زیرا بررسی این طرح، طبق اصل ۸۵ خلاف نظر شورای نگهبان است.

با وجود اینکه اغلب کاربران گمان می‌کنند که طرح صیانت در حال اجرا است، اما طبق اعلام این نماینده مجلس، قرار است که طرح صیانت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود تا مردم بیشتر در جریان مفاد این طرح قرار بگیرند.

کندی اینترنت، بهانه‌ای برای افزایش تعرفه‌ها؟

در حالی‌ که کاربران ⁧‫اینترنت‬⁩ در ایران به کاهش شدید سرعت آن اعتراض می‌کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید که اگر تعرفه‌های افزایش نیابند، کیفیت از آنچه اکنون است هم بدتر می‌شود. زیرا ‏دولت ادعا می‌کند برای تامین اینترنت عمومی بودجه کافی ندارد.

وزارت ارتباطات براساس قانونی که در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، اجازه نداشت تعرفه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را افزایش دهد. اما وزیر ارتباطات معتقد است این مساله باعث شد مشکلاتی مانند کندی اینترنت ، بر سر راه توسعه اینترنت ثابت به وجود بیاید.

در تمامی سال‌ها در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو معمولا به علت افزایش حجم استفاده کاربران در ساعات پیک ترافیک از اینترنت، مسئولان تلاش می‌کنند تا ظرفیت شبکه ارتباطی را افزایش بدهند و کیفیت دسترسی به اینترنت را نیز بهبود ببخشند. اما چند روز از آغاز سال جدید گذشته است اما کاربران از کندی سرعت اینترنت همچنان شکایت دارند. چرا که کیفیت اینترنت در این روزها به‌ ویژه در ساعات اوج مصرف و شب‌ها با افت زیادی همراه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا دارن اذیت میکنن اعصاب نمونده به خدا

    • ناشناس

      خیلی

  • ناشناس

    با سلام
    آقای محترم کی بدنبال نظر ما میگرده
    بیخیال بابا نظر ما نه شرط است نه هم برای دولت مردان اهمیت داره.
    هر کاری بخوان میکنید.؟؟؟؟؟؟

  • Sam

    والا علت مشخصه وزیر ارتباطات گفتند دولت بودجه نمیده و برای بهتر کردن اینترنت یا دولت باید بودجه بده یا مردم بدن و درصورت ندادن بودجه سرعت اینترنت از این پایینتر میاد قشنگ تهدید کردند و بعد اعلام کردند قراره قیمت اینترنت رو افزایش بدیم

  • ناشناس

    لطفا اگر کسی در این کشور عرضه دارد بطور روشن و صریح، کل درآمد دو غول اپراتور ایرانسل و همراه اول را در یال گذشته اعلام کند و مالیاتی هم که به دولت داده اند را هم بگویند.بعد بیایند راجع به گران کردن تعرفه اینترنت ایران راکه اصولا آبروی هرچه اینترنت در دنیا را برده سخنرانی کنند.ما که فقط پول در دسترس نبودن را میدهیم.بعدش موعد پایان مصرف میرسد و کسی هم نیست پاسخ این دزدی در روز روشن را بدهد.مانند همه دزدیهایی که هر روز دارد اتفاق می افتد و کسی ککش هم نمیگزد..

  • ناشناس

    با اجرای طرح صیانت دیگه کسی سراغ اینترنت نمیره وهزینه ها ی مردم هم کمتر میشه ودرامد مخابرات ازبین میره چون مردم احتیاجی به اینترنت محدود ندارند

    • ناشناس

      دقیقا همین واکنش اتفاق می افته…

    • رضا

      افراد متوهم فکر دیگه ای دارند ! این طرح مثل یک چاه عمیق و بی انتهاست کسی پول شبکه ملی را مثل اینترنت نمیدهند .

  • ناشناس

    این چه کاریه ب مولا من نت توی عید گرفته بودم
    که فیلم دانلود کنم
    اما نت ضعیف کردن
    شد شد،نشد میرم آلمان??

  • ناشناس

    سلام دوستان. همه نظرات به نوعی درست هست. در حقیقت با این ترفند یعنی کند کردن سرعت اینترنت چند هدف را با یک تیر میزنند. هم دل حامیان صیانت را خوش میکنند، هم به نوعی جلو اختیار ملت برای ورود به سایتهای خاص را میگیرند و هم درامد بیشتر با افزایش قیمت اینترنت کسب میکنند. خویب یک عده از هموطنان چاره ای جز استفاده از اینترنت ندارند که با وجود کندی سرعت و افزایش قیمت شاید مجبورند استفاده کنند مثل افرادی که درامدشا به آن وابسته است. اما اگر اینترنت را تحریم کنیم و بگوییم دیگر استفاده نمیکنیم که صیانت کنندگان را دلخوش کرده ایم. تنها راه، کاهش استفاده از اینترنت و سوق دادن آن به استفاده مطلوب هست اینجوری هم به درامد همراه اول و ایرانسل به عنوان اعتراض ضربه زده ایم و هم کارمون رو راه انداخته ایم.مثلا افرادی که معتاد به گشت و گزار در اینترنت هستند با کاهش تدریجی مصرف اینترنت و جایگزین کردن سرگرمیهای مثبت مانند کتابخوانی و ورزش میتوانند با کاهش مصرف اینترنت به تاجران اینترنت که هیچ ارزشی برای مشتریانشان قایل نیستند ضربه بزنند. فکرش را بکنید اگر این دسته از هموطنان مصرف اینترنتشان را 40 درصد کاهش دهند به تنهایی کمر ایرانسل و همراه اول را میتوانند بشکنند و آنها مجبور میشوند سیاست خود را تغییر دهند و به مشتریان احترام بگزارند. موفق باشید

  • ناشناس

    اینترنت ایرانسل توی میاندواب آذربایجان غربی قطع شده مال شما هم اینطورمه

    • حمید

      نه حاجی ، سرعتش خیلی کم شده ، ولی قطع نشده !

  • ناشناس

    خسته شدیم با این سرعت مسخره اینترنت که حتی نمیشه باهاش عکس دانلود کرد بابا اینستا و.. به درک اصلا حتی نمی‌تونیم بشینیم فیلمای درسی ببینیم چاره دیگه ای هم داریم که مجازی یاد بگیریم چیزایی که نمی‌دونیم رو
    آخه نه اینکه ماشاالله همه چی خیلی ارزونه کلاس و اینا

  • ناشناس

    والا با این حد کندی نت ؛ دست ریتارد ها هم از پشت بسته شده .