کد مطلب: ۳۴۳۷۹۸

گفتگوی تجارت‌نیوز با عادل طالبی، کارشناس حوزه کسب‌و‌کارهای آنلاین:

هشدار نسبت به برخورد مورفینی با کسب‌و‌کارهای آنلاین

هشدار نسبت به برخورد مورفینی با کسب‌و‌کارهای آنلاین

طالبی در رابطه با دخالت‌های مقطعی دولت در فعالیت استارتاپ‌ها می‌گوید: هر بار با تزریق مورفین قسمتی که درد می‌کند را آرام می‌کنند و در نهایت فعالیت‌ها را مختل می‌کنند. یک‌ بار درد شیمی‌درمانی را به جان خریدن بهتر از صدبار تزریق مورفین بی‌نتیجه است.

فیلترینگی که در انتظار صفحات اینستاگرام است و آسیب‌هایی که در صورت اجرایی شد این طرح، بیخ گوش استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای آنلاین خودنمایی می‌کند، مسئله داغ این روزهاست. کارشناسان حوزه استارتاپ و کسانی که به‌طور مستقیم با کسب‌و‌کارهای آنلاین سروکار دارند، در این رابطه چه نظراتی دارند؟ فیلترینگ اینستاگرام بعد از فیلتر تلگرام که بخش زیادی از کسب‌و‌کارهای آنلاین را در زمان فیلترینگش با مشکلاتی مواجه کرد، چه آینده‌ای برای کسب‌و‌کارهای آنلاین می‌تواند همراه داشته باشد؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند فیلترینگ بیشترین آسیب را برای استارتاپ‌های نوپا و مشاغل خانگی به همراه خواهد داشت. عادل طالبی از آن دسته کارشناسانی است که انتقادات تندی به این ماجرا دارد. ظالبی طی روزهای گذشته با انتشار عکسی در صفحه شخصی اینستاگرامش با تی‌شرتی که روی آن عنوان نه به فیلترینگ غیرشفاف چاپ شده بود، به‌طور رسمی به جمع مخالفان این سیاست پیوست.

آسیب فیلترینگ به کسب‌وکارهای آنلاین

عادل طالبی در اعتراض به فیلترینگ غیرشفاف این عکس را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد.

طالبی در دورهمی «در مسیربازاریابی دیجیتال» به سوالات خبرنگار تجارت‌نیوز در رابطه با فیلترینگ اینستاگرام این گونه پاسخ داد: متاسفانه در حوزه حاکمیتی قوانینی وضع می‌کنیم که مردم واقعا به آن پایبند نیستند! قوانینی فیلترینگ تلگرام و در ادامه صحبت‌هایی که حول و حوش فیلتر اینستاگرام می‌چرخد، من را یاد پافشاری بر قانون منع ماهواره می‌اندازد! تصویب قانونی که مردم به هیچ عنوان قبول ندارند و کسی بدان عمل نمی‌کند، اشتباه محض است. با تصویب اشتباه این قوانین خودمان را از اعتبار ساقط می‌ کنیم. امروز بعد از ماه‌ها از فیلتر تلگرام همه روی گوشی‌هایشان فیلترشکن دارند و طبق روال سابق از تلگرام استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: قانون زمانی می‌تواند کارآیی مدنظرش را داشته باشد که کل کشور به آن عمل کنند و پایبندش باشند. بی‌شک فیلترینگ اینستاگرام هم نتیجه‌ای جز مخالفت مردم و عدم عمل به آن به همراه نخواهد داشت.

طالبی در پاسخ سوال خبرنگار تجارت‌نیز مبنی بر اینکه در صورت اعمال فیلترینگ کدام کسب‌و‌کارها بیشتر در معرض خطر هستند؟ گفت: مسئله کلیت ماجراست، نه اینکه کدام کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌ها بیشتر به دره مرگ فرستاده می‌شوند. دخالت غیرسیستماتیک عواقب ناهنجاری در پی دارد. مثلا در ماجرای دخالت شهرداری در فعالیت اسنپ و تپسی که دادستان اعلام کرده فعلا حق دخالت ندارد! بحث اینجاست به فکر راه حل همیشگی نیستند و هر بار با تزریق مورفین قسمتی که درد می‌کند را آرام می‌کنند و در نهایت فعالیت‌ها را مختل می‌کنند. به نظرم در تمام این امور باید با تصمیم‌گیری درست و نهایی به نتیجه برسند. یک‌ بار درد شیمی‌درمانی را به جان خریدن بهتر از صدبار تزریق مورفین بی‌نتیجه است. امیدوارم با تصمیم‌گیری درست متوجه عمق زخمی که به بدنه فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند وارد کنند، شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.