کد مطلب: ۴۹۲۳۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعطیلی هفته بعد موبایل را گران می‌کند؟ / آخرین قیمت موبایل و لپ تاپ در بازار

تعطیلی هفته بعد موبایل را گران می‌کند؟ / آخرین قیمت موبایل و لپ تاپ در بازار

بازار کالاهای آی‌تی کشور این روزها شرایطی مبهمی دارد، برخی از نمایندگان اتحادیه‌های صنفی از قیمت‌های بالا و رکود حاکم بر آن می‌گویند و برخی از کاهش قیمت‌ها؛ اما فعالان بازار در شهرهای مختلف معتقدند، تعطیلی هفته آینده می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا فرجی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران روز 26 آبان، در گفتگویی با ایسنا از کاهش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت تبلت و لپ‌تاپ خبر داد.

در مورد بازار موبایل، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه، هفته گذشته، در گفتگویی با ایلنا به مردم توصیه کرده بود برای خرید موبایل، دو یا سه روز صبر کنند. او اما دیروز در گفتگو با تجارت‌نیوز در مورد تعطیلی بازار موبایل از اول آذر گفت که به دلیل قیمت‌های بالا، در بازار رکود حاکم است.

برخی از خریداران و فروشندگان بازار موبایل هم رکود را تجربه کرده‌اند؛ افرادی بوده‌اند که در روزهای اخیر قصد خرید برای مثال موبایل را داشته‌اند اما به سختی توانسته‌اند مدل مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنند. در مقابل، فروشندگان هم معتقدند مردم منتظر ارزان‌تر شدن موبایل و محصولات آی‌تی هستند و پاساژها و واحدهای صنفی فعال در این حوزه، روزهای خلوتی را پشت سر می‌گذارنند.

خبرنگار تجارت‌نیوز برای سنجش شرایط حاکم بر بازار آی‌تی به عنوان خریدار با تعدادی از فروشندگان موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در تهران و برخی دیگر از کلان‌شهرهای کشور تماس گرفت. پاسخ‌ها در یک نکته تقریبا مشترک بودند؛ آینده قابل پیش‌بینی نیست ولی به دلیل تعطیلی‌های هفته آینده، ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد.

نتیجه گفتگو با فروشندگان در ادامه می‌آید.

بازار کالاهای آی‌تی کشور این روزها شرایطی مبهمی دارد، برخی از نمایندگان اتحادیه‌های صنفی از قیمت‌های بالا و رکود حاکم بر آن می‌گویند و برخی از کاهش قیمت‌ها؛ اما فعالان بازار در شهرهای مختلف معتقدند، تعطیلی هفته آینده می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد

از بازار موبایل چه خبر؟

- فروشگاهی در تهران، خیابان میرداماد : قیمت‌ها در روزهای گذشته رو به کاهش بوده است اما به دلیل تعطیلی‌های هفته آینده امکان دارد، گران شود. بهتر است، همین هفته خریدتان را انجام دهید چرا که شرایط روزهای آینده قابل پیش‌بینی نیست.

- فروشگاهی در تهران، خیابان جمهوری : این روزها قیمت‌ها 200 تا 300 هزار تومان کاهش داشته‌اند. این موضوع که می‌گویند ارزان می‌شود مشخص نیست. در تیر ماه هم همین را گفتند و ما صبر کردیم ولی نتوانستیم محصولات مورد نظرمان را بخریم. فعلا قیمت‌ها راکد است و شرایط روزهای آینده قابل پیش‌بینی نیست.

- فروشگاهی در تهران، خیابان ولیعصر : کاهش قیمت‌ها بسیار جزئی بوده است، در حد 20 تا 30 هزار تومان. قیمت‌ها این هفته در مجموع ثابت بوده‌اند ولی به خاطر تعطیلی‌های هفته آینده احتمالا رو به بالا می‌رود، هر چند قابل پیش‌بینی نیست.

- فروشگاهی در شیراز : قیمت‌ها در روزهای اخیر کاهشی بوده و نسبت به هفته‌های پیش ارزان شده است. ولی روزهای آینده مشخص نیست و احتمالا نوساناتی داشته باشد.

- فروشگاهی در مشهد : این روزها تا حدودی قیمت‌ها کاهشی بوده است اما شرایط بازار در رزوهای آینده معلوم نیست؛ هر چند احتمالا رو به افزایش می‌رود.

- فروشگاهی در اصفهان : قیمت‌ها در این هفته چندان نوسانی نداشته و تقریبا ثابت بوده است. به صورت خیلی جزئی کاهش قیمت داشته‌ایم. به احتمال خیلی زیاد، به دلیل تعطیلی‌های هفته آینده از شنبه موبایل گران می‌شود.

- فروشگاهی در تبریز : قیمت‌ها در روزهای اخیر کاهش بسیار جزئی داشته و در مجموع ثابت بوده است. روند بازار در هفته آینده قابل پیش‌بینی نیست ولی اگر قصد خرید دارید تا همین یک یا دو روز آینده، بخرید، بهتر است.

- فروشگاهی در اهواز : چند روز قبل قیمت‌ها ارزان‌تر شده بود ولی بعد کمی افزایش داشت. بعید است کمتر شود. در ایران هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست و بهتر است منتظر ارزان‌تر شدن نمانید.

از بازار تبلت و لپ‌تاپ چه خبر؟

- فروشگاهی در تهران : قیمت تبلت و لپ‌تاپ در این مدت کاهش داشته، حتی شاید بیشتر از آن 5 تا 10 درصدی که گفته شده است. اما تعطیلی هفته بعد، می‌تواند باعث افزایش قیمت شود. بهتر است همین هفته خرید خود را انجام دهید.

- فروشگاهی در شیراز : قیمت‌ها با دلار بالا و پایین می‌شود. روند کنی کاهش بوده اما مقطعی است. هفته آینده به خاطر تعطیلی ممکن است کمبود کالا وجود داشته باشد و گران شود.

- فروشگاهی در تبریز : قیمت‌ها کاهش داشته است اما روزهای آینده قابل پیش‌بینی نیست.

- فروشگاهی در مشهد : در مدت اخیر قیمت‌هی متغیر بوده و حتی از صبح تا بعد از ظهر یک روز هم تغییر کرده است. شرایط هفته آینده قابل پیش‌بینی نیست.

- فروشگاهی در اصفهان : در روزهای گذشته قیمت‌ها کاهش داشت ولی حالا رو به بالاست. تعطیلی هفته آینده هم احتمالا باعث افرایش قیمت می‌شود.

- فروشگاهی در اهواز : قیمت‌ها در مدت اخیر چندان بالا نرفته اما کاهش محسوسی هم نداشته است. تنوع کالا هم در بازار نیست و موجودی‌ها کم است. قیمت‌ها قبلا هفتگی تغییر می‌کرد ولی در مدت اخیر روزانه بوده است برای همین آینده قابل پیش‌بینی نیست.

تجربه‌های خود در مورد خرید و فروش کالاهای آی‌تی را با تجارت‌نیوز در میان بگذارید.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما اگه تیتراتون بامنظور و تحریک امیز نباشه قیمت هیچی تکون هم نمیخوره

  • ناشناس

    خود شما با این اخبار مردم رو به تشویش میندازین و باعث نگرانی مردم و رشد مجدد قیمتا میشید
    خودتون چو میندازین و بعد ماحصلش رو مردم درو میکنن
    خدا ازتون نگذره

    • محمدعلی

      بنده خداهایی که گران خریدند چکار کنند .چطور وقتی از افزایش طلا و سکه میگند ناراحت نمیشید.

  • مهدی

    هرچی گرون تر بشه مشتاق تر از قبل به خریدن گوشی علاقه پیدا میکنید خودتون هم قیمت هارو میبرید بالا
    اااااااااااللااا

  • ناشناس

    اتفاقا باید ارزون بشه اونقد تعطیل بشه بمونه دست فروشنده ها اونوقت مفتی میدن

    • حسین

      آره واقعا

  • ناشناس

    وقتی تعطیلی اعلام میش میدونید مردم درامدش میاد پایین شما قیمت را افرایش میدید این کارا یعنی چی کمی از خدا بترسید شرایط سخت تر نکنید

  • ناشناس

    يه نفر به من بگه پنجاه ميليون دارم طلا بخرم؟

    • ناشناس

      حتما بخر

  • ناشناس

    الکی هو میندازین قیمتارو بالا میبرید که چی کدوم یکیاتون سود میبره این خبرا رو نزارین خودمون باعث نابودی همدیگه ایم

    • ناشناس

      اتفاقا با تعطیلی قیمتها میاد پایین مردم میتونن موبایل نخرن ولی مغازه دارها ایا تو این تعطیلی نباید نون بخورن؟؟

  • ناشناس

    خداازتون نگذره

  • ناشناس

    من هفته پیش رفتم گوشی بخرم بود5میلیون فروشنده برگشت میگه خانم الان نخر ارزون میشه منم گفتم خوب ارزون میشه دیگه
    دیروز رفتم همون گوشی رو بخرم گفت 6میلیون گفتم من 5 میلیونی که اون هفته اومدم بخرمو میدم بهت 1میلیون هم نمیدم گفتم چون خودت گفتی ارزون میشه پولو دادم گوشی رو گرفتم اومدم بیرون