کد مطلب: ۷۴۴۲۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نقش مرکز نوآوری در بانک‌ها /هدف مرکز نوآوری فینوداد چیست؟

نقش مرکز نوآوری در بانک‌ها /هدف مرکز نوآوری فینوداد چیست؟

مرکز نوآوری هایی که متولی آن‌ها بانک‌ها هستند در تلاش‌اند تا در جهت توسعه فین‌تک و جذب نخبگان در کسب‌وکارهای مرتبط حرکت کنند. به همین دلیلی یکی از این مرکزنوآوری به نام فینوداد تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه تهران امضا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با گسترش استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای خلاق در کشور، بانک‌ها هم تصمیم گرفتند که در این حوزه نقشی داشته باشند، به همین علت مرکز نوآوری‌ که در جهت حوزه‌های مالی فعالیت دارند، راه‌اندازی کردند.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه مالی و بانکی نقش چندانی در نظام بانکداری کشور نداشتند، اما با شناخت مزیت‌ها و شیوه‌های نوآورانه فین‌تک‌ها، بخش قابل توجهی از تراکنش‌های مالی توسط این شرکت‌ها، در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین خطا انجام می‌شود.

بنابراین، مرکز نوآوری که بانک‌ متولی آن است می‌تواند در اداره ساختار مالی و بانکی کشور، کیفیت نیروی انسانی نقش موثری داشته باشد و موجب اشتغال آفرینی شود.

همکاری مرکز نوآوری فینوداد با دانشگاه تهران

در شهریور ماه امسال، سورنا ستاری معاون سابق علمی و فناوری رئیس جمهوری اعلام کرد که ایجاد مراکز نوآوری سرمایه‌گذاری و حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان زمینه ساز ایجاد اشتغال و توسعه کشور خواهد شد. آمادگی داریم تا بر مبنای ساختار جدید جذب نخبگان در ساختار دولتی، ظرفیت نخبگانی را در بستری چون بانک ملی توسعه دهیم. این الگو باید تسری پیدا کند تا سایر بخش‌ها نیز به این سود متمایل شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد)، علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک با تاکید بر اینکه فینوداد از طریق نوآوری، زنجیره ارزش بانک ملی و صنعت فینتک را ارتقا می‌دهد، گفت: «فینوداد در راستای توسعه نوآوری و فناوری حوزه فناوری‌های مالی و بانکی با محوریت بانک ملی ایران تشکیل شده‌ و از این رو موضوعات مرتبط با فناوری‌های نوین و حوزه‌های تحول‌گرا در صنعت بانکی در فینوداد شکل می‌گیرد.»

در همین راستا امروز مرکز نوآوری بانک ملی یعنی فینوداد اعلام کرد که برای جذب نخبگان در این حوزه، تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه تهران امضا کردند.

وی تصریح کرد: «فینوداد با هدف شناسایی و جذب نخبگان، حضوری فعال در دانشگاه‌های معتبر کشور داشته‌ و نقش فعالی را در توسعه شبکه کارآفرینی و ارزش‌آفرینی میان دانشجویان و کارآفرینان مرتبط با دانشگاه ایفا می‌کند.»

امیرحسین شبیری مدیرعامل فینوداد نیز با تاکید بر اینکه این تفاهم نامه در راستای کمک به توسعه فناوری و نوآوری از طریق ارائه خدمات و همکاری متقابل به امضا رسیده است، همکاری و مشارکت در اجرای پروژه های فناوری و نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر بر روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان زیر مجموعه دانشگاه تهران را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه مشترک عنوان کرد.»

همچنین احسان چیت ساز مدیرکل سیاست‌گذاری فناوری و نوآوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامع در کشور پتانسیل و ظرفیت‌های علمی بالایی دارد، گفت: «باید از توان علمی نخبگان دانشگاهی در راستای توسعه حوزه نوآوری و فناوری بهره برد و این تفاهم مشترک می‌تواند فرصت‌های کسب‌وکار دانش‌بنیان‌ها را توسعه دهد.»

هدف مرکز نوآوری فینوداد چیست؟

با توسعه رویکردهای نوین بانکداری و مالی ساختارهای مالی به این سمت و سو حرکت کرده که با استفاده فناوری‌های هوش مصنوعی، داده و فناوری اطلاعات و ارتباطات خدماتی متناسب مرکز نوآوری فینوداد راه اندازی شده است تا ضمن شتابدهی به نوآوری‌ها بر مسیر الگوی ارائه خدمات مبتنی بر نوآوری شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه را هموار کند.

معاون سابق علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین در توضیح این مرکز نوآوری در همان زمان گفت: «در گام دوم برنامه تحول دیجیتال بانک ملی قصد دارد این روند را با کمک فین‌تک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و خلاق پیش ببرد. ارتباط مؤثر با تمامی ذی‌نفعان و مشارکت کنندگان این حوزه برای تبدیل شدن به یک بانک نوآور در دستور کار این مرکز نوآوری قرار دارد.»

حالا به نظر می‌رسد که فینوداد قصد دارد با امضای این تفاهم‌نامه خارج از مرکز نوآوری در جهت توسعه کسب‌وکارهای خلاق و جذب نخبگان در حوزه مالی تلاش کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.