کد مطلب: ۴۰۰۸۰۶

گفتگوی تجارت‌نیوز با مدیرعامل اسنپ:

واکنش اسنپ به خبر جدید شهرداری / اگر عوارض دوگانه بدهیم، از بین می‌رویم / ما از شهرداری به هیچ وجه مجوز نمی‌گیریم

واکنش اسنپ به خبر جدید شهرداری / اگر عوارض دوگانه بدهیم، از بین می‌رویم / ما از شهرداری به هیچ وجه مجوز نمی‌گیریم

مدیرعامل اسنپ در واکنش به خبر جدید شهرداری تهران گفت: ما پرداخت عوارض دو گانه یعنی مالیات بر ارزش افزوده و عوارض به شهرداری مخالف هستیم و به هیچ وجه زیر بار آن نمی‌رویم؛ چون ما زیان‌ده هستیم و با این کار از بین می‌رویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اعلام محدودیت سنی برای رانندگان وسیله نقلیه عمومی، اما خبر جدید شهرداری تهران حاکی از اعمال محدودیت جدیدی برای تاکسی‌های اینترنتی است که در این راستا مصاحبه‌های تجارت‌نیوز با اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی و مدیرحقوقی ماکسیم از مخالفت‌های این صنف خبر می‌دهد.

ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ در واکنش به خبر جدید شهرداری تهران مبنی بر این که تاکسی‌های اینترنتی از ابتدای مهر‌ ماه تحت نظارت قرار می‌گیرند گفت: بحثی که ما با شهرداری‌‌ها و نهاد بالاتر آن وزارت کشور داریم، سه بعد دارد. بعد اول، تاکسی‌های اینترنتی، وزرات کشور، معاونت علمی رئیس‌جمهور، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی ترافیک با همکاری یکدیگر کار می‌کنند تا دستورالعمل نظارتی تهیه شود، که براساس این شهرداری بتواند روی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نظارت کنند.

وی در این خصوص افزود: همه‌ این نهادهایی که نام برده شد روی این موضوع کار کرده‌اند و حدود 98 درصد این دستورالعمل نظارتی تکمیل شده است و تقریبا نظرات ما نیز در آن منعکس شده و مورد تایید ما است.

مدیرعامل اسنپ بعد دوم را موضوع گرفتن مجوز عنوان کرد و در این خصوص گفت: اگر نظر آقای پورسیدآقایی همان دستورالعمل نظارتی باشد، ما نیز تایید می‌کنیم و مورد توافق قرار گرفته، اما اگر نظر ایشان این باشد که ما مجوز از شهرداری بگیریم، به هیچ عنوان این توافق انجام نشده و نخواهد شد؛ ما اصلا این موضوع را قبول نداریم، یعنی ما برای فعالیت خود از شهرداری مجوز نمی‌گیریم. بنابراین با بعد نظارتی وقتی به تایید وزرات کشور و وزیر صمت برسد موافق هستیم.

وی در اشاره به بعد سوم ابراز کرد: بعد سوم نیز موضوع مطالبه عوارض از سوی شهرداری است. ما هیچ توافقی در مورد پرداخت عوارض نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: موضع ما به طور صریح این است که اولا ما مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنیم و طبق ماده 50 این مالیات گرفتن هر گونه عوارض دیگری از جمله عوارض شهرداری از شرکت‌هایی که مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنند غیرقانونی است. اگر شهرداری بگوید شما از شهر استفاده می‌کنید پس باید عوارض پرداخت کنید مشروط بر این که وزارت اقتصاد قبول کند که مالیات بر ارزش افزوده ندهیم، حاضر به پرداخت این وجه هستیم.

به گفته وی دلیل این قبول نکردن نیز افزایش سودآوری این شرکت‌ها نیست، بلکه دلیل ساده‌تری دارد، دلیل این است که استارتاپ‌هایی مثل تاکسی آنلاین زیان‌ده هستند

علاقبند اضافه کرد: این که از یک شرکت زیان‌ده به انواع مختلف هزینه‌های سنگین بگیرند منجر به از بین رفتن این کسب و کارها می‌شود. ما به شهرداری اعلام آمادگی کردیم که حتی حاضریم صورت‌های مالی حساب‌رسی شده را ارائه دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث ما سود بیشتر نیست بلکه بقا و ادامه حیات است، بنابراین با دو نوع پرداخت عوارض مخالف هستیم، غیرقانونی است و زیر بار آن نمی‌رویم. اگر ما را اجبار به پرداخت عوارض دوگانه کنند از بین می‌رویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شاپور

    چگونه ممکن است اسنپ، تاپسی،…شرکت هایی ازین قبیل زیان ده باشند شماکه فقط دست بگیردارید و۱۵درصدازدرامدهزاران راننده رابخوداختصاص داده ایدزیان ده شده اید؟؟؟؟کافیست پولهای واریزی بحساب های شمافقط طی یکروزبمردم شفاف گزارش شودوپرداختی های شما طی یک ماه نیز..‌‌‌….
    درپایان خواهیم دیددرامد یک ساعت کارشما پاسخگوی مخارج یک ماه شماخواهدبود
    شرکتی که درامدروزانه چندین میلیاردی دارد.‌‌‌‌……زیان دهده بودن شرکت دروغی بزرگ خواهدبودجهت فرارازپرداخت مالیات وعوارض
    اگرشرکت شمازیان ده است بنده حاضرم به قیمت چندده میلیاردی شرکت زیان ده شما راخریداری کنم

  • ناشناس

    سلام .تاکسی های اینترنتی باعث بیکاری وتعطیلی هزاران راننده آژانس شدند

  • ناشناس

    شرکت اسنپ مطمئن باش که اگر بخواهی عوارض جدید برای خودرو رانندگان اسنپ قراربدی بدان که یکماه دوام نیاورده وکسب وکارتان ازبین خواهد رفت

  • ناشناس

    زیان ده به این معنایی که شنا استدلال کردید نیست دوست عزیز اولا این واریزی ها به حساب اسنپ ماله راننده ها هست و در کمتر از ۲۴ساعت به حساب راننده ریخته میشه وتنها امتیازش برای اسنپ گردش حساب بانکی هست حتی چون به ۲۴ساعت هم نمیرسه که حساب خالی میشه حتی به سود بانکی روزشمار هم نسیبش نمیشه بعد ریختن پول برای هزاران راننده ۵۰۰تومن بابت هر انتقال پول اسنپ باید کارمزد بده که این ۵۰۰تومن ها را اسنپ از راننده کم نمیکنه از جیب خودش میده بخشی از درآمد جایزه وپاداش چند صد راننده میشه حقوق صدها کارمند کمیسون چند صداشخاصی که دارند درصدی کارمیکنن روزانه ضرر وزیان چند هزار مسافر که به بهانه های مختلف کرایه خودرا نمیدن که اینجا اسنپ هست اون کرایه را به راننده ها میده وروزانه چندصد نفر جایزه وپاداشی که برای مسافر میدهد اجاره املاک وساختمان هایی که در اجاره اسنپ هستند ودادن مالیات وعوارض به اداره مالیات به صنعت ومعدن وده ها ارگان دیگر ومیزان پولی که برای نرم افزارمیده آب وبرق وتلفن های ملیونی برای هر ساختمون اجاره شده و…..شاید از دور قشنگ باشه برای دوستان

  • ناشناس

    دقیقا بلایی ک سر تاکسی زردا اوردنو میخان سرتاکسی اینترنتی بیارن ، مثله فروش دستگاههای تاکسیمتر و کارت خان ک کلا بیفایده بودن وناکارامد ، فقط این وسط تاکسی ها متضرر شدن .

  • ناشناس

    حالا به ضرر ماست یا شرکت؟
    اسنپ تعطیل بشه دوباره میریم آژانس
    حالا چیزی از جیب ما میره؟؟؟