کد مطلب: ۴۶۵۲۹۳

توضیح «آپ» در مورد پرداخت قبض برق

به دنبال انتشار گزارشی در مورد پرداخت قبض برق در تجارت‌نیوز شرکت آسان پرداخت توضیحاتی را ارسال کرده است که در ادامه می‌آید.

به دنبال انتشار گزارشی در مورد پرداخت قبض برق در تجارت‌نیوز شرکت آسان پرداخت توضیحاتی را ارسال کرده است که در ادامه می‌آید.

در ارتباط با خبر تجارت‌نیوز درزمینه پرداخت قبض‌‌های خدماتی با آسان پرداخت، به نظر می‌رسد آن رسانه محترم به دلیل عدم اطلاع کافی از فرآیند پرداخت و نحوه تسویه قبوض خدماتی، ناخواسته با انتشار خبر مذکور موجب نگرانی کاربران خود شده است که آپ خود را ملزم به پاسخگویی و اطلاع‌رسانی مناسب می‌داند:

1- در فرآیند پرداخت قبض، بلافاصله پس از پرداخت کاربر، از طرف سامانه «کنترل وصولی آنی» به شرکت‌های خدماتی (همراه‌اول، مخابرات، توانیر و …) اطلاع داده می‌شود و شرکت‌های خدماتی، شناسه قبض و شناسه پرداخت اعلامی را وصول شده در نظر می‌گیرند.

2- شرکت آسان‌پرداخت در پایان هر روز تمامی تراکنش‌های پرداختی را جمع‌آوری و به بانک عامل شرکت خدماتی واریز می‌کند و در گام بعد بانک عامل اطلاعات قبض‌های وصول شده را (جهت تایید نهایی) به شرکت خدماتی ارسال می‌کند که بر مبنای فرآیندهای تعریف شده بین بانک و شرکت خدماتی می‌تواند به صورت دستی یا اتوماتیک انجام شود. این فرایند بنا به دلایل متفاوت اعم از انسانی یا سیستمی ممکن است با خطا مواجه شود که این موضوع کاملاً خارج از حیطه اختیارات آسان پرداخت است.

3- در موضوع سود بردن آسان پرداخت از تسویه با تاخیر قبض‌های خدماتی، تشریح دو نکته الزامی است:

- مبلغ جمع‌آوری شده توسط آسان‌پرداخت در کمتر از 24 ساعت به بانک عامل (بانک شرکت خدماتی) واریز می‌شود.
- سیستم کنونی برای پرداخت سود سپرده بانک‌ها به صورت ماه شمار است و فقط در شرایطی که مبلغ بیش از یک ماه در حساب سپرده باقی بماند مشمول سود بانکی می‌شود.

با توجه موارد غیر مستند مطرح شده در متن خبر، آسان پرداخت حق پیگیری حقوقی این موضوع را برای خود محفوظ دانسته و آن را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.