کد مطلب: ۵۹۸۵۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ممنوعیت برای رانندگان اسنپ و تپسی/ پایان مهلت فعالیت پلاک‌های غیربومی

ممنوعیت برای رانندگان اسنپ و تپسی/ پایان مهلت فعالیت پلاک‌های غیربومی

براساس اعلام وزارت کشور، از آذرماه امسال فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با پلاک غیربومی در استان تهران و البرز ممنوع اعلام شده است. علت آن چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به تازگی موضوع قانونی نبودن فعالیت خودروهای با پلاک غیربومی در زمینه تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی دوباره داغ شده است.

این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ براساس دستور العمل ابلاغی وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت، فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با پلاک غیربومی در شهر تهران ممنوع شد.

شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ نیز همواره این موضوع را در قوانین ذکر کرده است که فعالیت خودروهای با پلاک غیربومی در تهران ممنوع است و پلاک هر شهر تنها در همان شهر اجازه فعالیت دارد.

افزایش مهاجرت به تهران؟

بسیاری از افراد به دلیل شرایط اقتصادی و کسب درآمد بیشتر به پایتخت مهاجرت می‌کنند. یکی از قشرهایی که مهاجرت آن‌ها به تهران افزایش یافته است رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هستند.

براساس گزارش‌های به دست آمده یکی از دلایلی که وزارت صمت تصمیم به اجرای این قانون گرفته است، افزایش مهاجرت افراد به تهران است. چرا که با افزایش مهاجرت رانندگان این صنف به استان تهران باعث مشکلات فراوانی خواهد شد، به طور مثال برخی پارک‌های پایتخت محل خواب رانندگانی با پلاک غیربومی می‌شود.

برخی از رانندگان در استان‌ها و شهرستان‌ دیگری خودروی خود را در اسنپ و تپسی ثبت می‌کنند، اما پس از چندی به تهران مهاجرت کرده و در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند.

همین اتفاق باعث شده است که اسنپ در اطلاعیه‌ای به رانندگان خود اعلام کند که « براساس ابلاغیه وزارت کشور، فعالیت خودروهایی با پلاک غیربوی تهران از اول آذر در استان‌های تهران و البرز ممنوع خواهد بود.»

در سال ۹۸ وظیفه نظارت بر فعالیت این شرکت‌ها به شهرداری‌های کشور سپرده شد. در آن زمان خودروهایی که با پلاک غیربومی فعالیت می‌کردند، جریمه می‌شدند، اما به نظر می‌رسد در چند وقت اخیر مانعی برای فعالیت این افراد وجود نداشته است.

افزایش قیمت اسنپ و تپسی در راه است؟

باوجود اینکه سیستم قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صورت هوشمند است، این احتمال وجود دارد که با خروج پلاک‌های غیربومی تاکسی‌های اینترنتی از پایتخت و افزایش تعداد تقاضا، نرخ کرایه‌های اسنپ دوباره افزایش یابد.

بسیاری از رانندگان از سرناچاری و شرایط نامناسب اقتصادی به تهران مهاجرت کرده‌اند که با اجرای این قانون، آن‌ها تنها منبع درآمد خود را از دست می‌دهند و مجبور به بازگشت به شهر خود می‌شوند. تلکیف این رانندگان در این شرایط چیست؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بدبخت همیشگی

    تهران واقعا شده یه پارکینگ متحرک ک فقط ساعت ها وقت آدم تلف میشه. تروخدا برین شهر خودتون‌. خدا روزی رسونه.

  • نوید

    کسی که بچه تهران باشه دغدغش اسنپ و تاکسی نیست شما با این ادبیاتتون معلومه باباهاتون چن سال پیش اومدید فاز برندارید اگه از معادن و نفت کشور هزینه تهران نشه و تقسیم بشه بین کل کشور این مشکلات پیش نمیاد و اینکه هنوز نتونستید حداقل ادب لازم رو برای نوشتن یه پیام ساده که به کسی برنخوره رو ندارید هویتی ندارید

  • ناشناس

    از تون خواهش میکنم ب هم احترام بزارید مشکل از بیخ و بنه وقتی توی تهران یه تهرانی اصیل نمی بینم وقتی همون شهرستانی با ده سال موندن احساس تهرانی بودن بهش دست میده ک عید میشه بار و بندیل بابا جونشو جمع میکنه ب سمت شهرستان خواهشن ب تهران وکرج نبالین خلاف کار ترین شهر خاورمیانه ارزش رگ گردن کلف کردن نداره؟من ک تو رانندگی فقط گدایی برعکس رو دیدم ولی هر جوری فک میکنم اگه 100هزار توی شهر خودت دربیاری بهتره از غربت بعد بیا بفهمی ک ایران بشه افغانستان خوشحالیم ولی دوست نداریم ی شهرستانی پول در بیاره انقد درد دارم ک حال صحبت نیست کلام اخر خدا بهمون کنه از این بدبختی بیایم بیرون

    • ناشناس

      متاسفانه ب قول ظریف ، خودمون انتخاب کردیم ک اینجوری بشه؟؟؟ برای خودمون متاسفم

    • ناشناس

      شهرستانی تو شهر خودش پول در بیاره
      تهران داره منفجر میشه از شلوغی
      تو شهرستان هزینه نصف تهرانه پس درآمدم نصفه اینکه ناراحتی نداره
      تو شهر خودتون بمونید کار کنید و لذت ببرید
      چه اصراریه بیایید تهران؟
      برای تفریح قدم سر چشم تهرانی ها اما برای کار بمونید تو شهر خودتون تهران منفجر شد از ترافیک

    • ناشناس

      تو خوبی بابا

    • ناشناس

      توبچه کجایی تهرانی

  • ناشناس

    منم شهرستانیم شناسنامه م صادره از تهران پلاک ماشینمم 66خونمم تهرانه هیچوقتم نمیگم اصالتا تهرانیم افتخارم میکنم اصالت خودما حفظ کردم ولی مواظب باشین دارین تو چه دامی میفتین

  • farzad

    از این به بعد پلاک تهران تو شهرم ببینم بیچارش میکنم

  • ناشناس

    من در تهران مستجرهستمبا۴تا بچه پلاک شهرستان هستم ازدیروز فعالیتم ممنوع شده من چه خاکی تو سرم باید بگیرم با شرایط بداقتصادی

    • ناشناس

      سلام منم همین بلا سرم اومده نمیدونم یعنی چی

    • ناشناس

      به شما اطلاع دادن که فعالیت نکنید یا خودتون دیگه میگید خطرناکه نرم

    • علی

      برو تعویض پلاک کن

    • علی

      اگه ساکن تهران هستی میتونی تعویض پلاک کنی

  • علی

    چرا پلاک شهریار که جز استان تهرانه رامیزنه البرز .مسخرست ما کجا البرز کجا

  • ناشناس

    چراپلاک‌غیربومی‌نبایدکارکنه‌خیلی‌مسخرس

  • بشر

    سلام. متاسفانه تهران پایتخته و مردم به خاطر مزیت های اقتصادی که داره کوچ میکنن به این شهرها. و بیشتر این افراد هم از استانهای محروم که بهشون رسیدگی نمیشه هستند. در ضمن تهران تقریبا 250 سال پیش که یه دهکده بوده توسط قاجارها پایتخت اعلام شد و الان میشه گفت فقط 1 درصد مردمش اصالت تهرانی داشته باشن.

  • افشار هستم

    برای کار در اسنپ تهران لازمه پلاک ماشینم که مال شهرستانه عوض کنم