کد مطلب: ۵۹۳۸۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احراز هویت برای مسافران اسنپ و تپسی چقدر مهم است؟ / «برخی مسافران کرایه نمی‌‎دهند»

احراز هویت برای مسافران اسنپ و تپسی چقدر مهم است؟ / «برخی مسافران کرایه نمی‌‎دهند»

براساس گزارش‌های به دست آمده، برخی از رانندگان اسنپ و تپسی به علت عدم احراز هویت مسافران، با مشکلات جدی روبه‌رو شده‌اند. رانندگان این دو شرکت خواستار ثبت اطلاعات مسافران هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اطلاعات هویتی رانندگان اسنپ و تپسی در هنگام ثبت‌نام در این شرکت‌ها به طور کامل ثبت می‌شود، اما عدم ثبت اطلاعات مسافران باعث برخی مشکلات برای رانندگان این صنف شده است.

ضرورت احراز هویت مسافران

با توجه به نظرات کاربران، به نظر می‌رسد اگر اسنپ و تپسی از مسافران هم مانند رانندگان اطلاعاتی را دریافت کنند تا در صورت بروز مشکل قابل پیگیری باشند، امنیت رانندگان نیز تا حدود زیادی تضمین خواهد شد.

« اگه اسنپ مسافران را طوری طراحی بکنن که هم مدارک ازشون بگیرن برای امنیت راننده و هم براشون حساب بانکی درست بکنن که موجودی داشته باشه بدون موجودی نتونه اسنپ بگیره، تا بعضی از مسافران سواستفاده نکنن.»

«سخت میشه مسافر رو مجبور کرد که احراز هویت انجام بده اما میشه برای مسافر امتیاز در نظر بگیرن… مسافرایی که احراز هویت شدن مثلا تیک سبز و مسافرای بدون احراز هویت قرمز… راننده میتونه تصمیم بگیره چقدر مراقب باشه و چه رفتاری داشته باشه…»

«میتونن کارت ملی و عکس مسافر رو بارگزاری کنند، همان طوری که از راننده بیچاره هزار جور اطلاعات هویتی میگیرند این کمترین کاریه که مدیران محترم میتونند برای حفظ امنیت رانندگان بکنند.»

«از هر مسافر بخوان صفحه اول شناسنامه یا کارت ملیشونو برای ثبت‌نام بارگزاری کنند که این مشکلات پیش نیاد. کاری نداره.»

پشتیبانی اسنپ رسیدگی نمی‌کند

برخی از رانندگان ادعا می‌کنند در بسیاری موارد که خطری رانندگان اسنپ و تپسی را تهدید می‌کند، پشتیبانی این دو شرکت پاسخگو نبوده یا موضوع را پیگیری نمی‌کنند.

«راننده اسنپم. دوبار مورد زورگیری قرار گرفتم، حتی به پشتیبانی زنگ زدم که مرتب می‌گفت تا فلان دقیقه نوبت شما می‌شود در حالی که پای جان انسان در میانه، هیچ پیگیری ازطرف اسنپ ندیدم، اکثرمسافرها ماسک ندارند اگر تذکر بدی باعث بحث و جدل میشه.»

«من راننده اسنپ هستم چند شب پیش من را به اطراف اصفهان در بیابان بردند، چند خلافکار پشت ماشینم که وانت پیکان هست سوار شدند با پشتیبانی تماس گرفتم ولی متاسفانه حتی یک تماس ساده هم با من نگرفتند که حداقل بدانند سالمم یا نه!»

«یه دفعه مسافر سوار کردم بعد یک ساعت توی ترافیک وقتی به مقصد رسیدم از ماشین پیاده شد بدون اینکه کرایه پرداخت کنه رفت وقتی به تلفن مسافر زنگ زدم خاموش بود با اسنپ تماس گرفتم گفتند چون پایان سفر زدید نمیتوانم پیگیر شویم.»

«یه خانم سوار کردم بعد رسیدم مقصد گفتم کرایه گفت آنلاین زدم ولی گوشیم خاموشه درحالیکه نزده بود. بعد کلی بحث و زنگ زدن به اسنپ گفتن بیخیال شو ما پیگیری میکنیم. هنوز خبری نشده.»

به نظر می‌رسد با مشکلاتی که برای برخی از رانندگان پیش آمده است، بهتر است که این دو شرکت تاکسی‌های آنلاین باید علاوه بر ثبت اطلاعات رانندگان، اطلاعات مسافران را نیز برای امنیت رانندگان ثبت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • طاها

    من حدود ۵۴ سالمه. یک دفعه من با مسافر سر کشیدن سیگار در داخل خودرو بحثم شد. بعد مسافر با پررویی تمام شروع به فحاشی کرد که نهایتا منجر به این شد ما یک کتک سیری از آن جوان ورزشکار بخوریم. بعد ما به پشتیبانی تماس گرفتیم و بعد از ۱۵ دقیقه پشت خط ماندن، پشتیبان با خونسردی کامل گفت: شما سالم هستید؟ گفتم بله. گفت خدارا شکر. ما حتما پیگیری می کنیم. فرداش هم زنگ زدند و گفتند حساب کاربریش را مسدود کردیم.
    ما هم کتک خوردیم، هم پولی نگرفتیم و هم لباس مان پاره شد. در عوض شرکت با یک حرکت مقتدرانه حاسب مسافر را مسدود کرد. سر تان را درد نیارن، این تجربه شد که کاری به مسافر نداشته باشیم و اگر فندک برای روشن کردن هرگونه دخانی نداشت، با احترام تقدیمش می کنیم‌

    • ناشناس

      تو زندگیت زیر حرف زور نرو

  • ناشناس

    شما راننده های اسنپ وتپسی دیگه خیلی پررو شدین موقعی که تاکسی تلفنی بود فقط زنگ میزدیم تاکسی میومد پس چرا تواین ۳۵سال اوناچیزی نگفتن شما اومدین نون اونا را بریدین حالا خیلی هم پرروشدین کدوم مسافری میادهویت خودشو دراختیارراننده بزاره اگه خیلی ناراحتین جمع کنید تا همون تاکسی تلفن‌های زحمت کش بی ادعا دوباره بین

    • ناشناس

      خیلی تند میری اگر تاکسی تلفنیها بیان دیگه تو نمیتونی با این قیمتها دوتا خیابون اونورتر بری باید پیاده کز کنی دادا

  • ناشناس

    راننده های اسنپ وتپسی توجه کنند که نزدیک ۵۰سال تاکسی تلفنی بود ولی این ادعاها نبود هیچ مسافری نمیادهویت خودشو دراختیارراننده بزاره اگه ناراحتین جمع کنید تادوباره تاکسی تلفنی بی ادعا وزحمتکش بیاد

    • ناشناس

      قرار نیست مشخصات و هویت مسافر در اختیار راننده قرار بگیره . قراره مسافر احراز هویت بشه تا در صورت لزوم قابل پیگیری باشه.

  • ناشناس

    فقط تعریف وتمجید میخواید بشنوید کثافتا

  • نیسون سوار

    اسنپ و تپسی متاسفانه فقط به فکر کمیسیون خودشونن و هیچی براشون مهم نیست فقط و فقط کاش برگرده به همون آژانس های تلفنی …

  • ناشناس

    بخدا مسافر بردم رسوندم به مقصد میگه پول ندارم حالا ما باید چیکار کنیم..دعوا کنیم کی اخه جواب گو میشه زنگ زدم اسنپ میگه پیگیری میشه آخرشم ول میشه میره

    • ناشناس

      دعوا کنی که مسدودت میکنیم

  • ناشناس

    سلام. مگر اطلاعات هویتی مسافر چه مشکلی پیش میاره که ازشون نمی خواهید . همه چیز فقط برای راننده بیچاره است . کرایه کم لوازم گران پول سانت زیاد.

  • ناشناس

    سلام .البته که بعضی از راننده های اسنپ و تبسی هم گاهی اذیت میکنن.مثلا من منتظر ماشین بودگ‌که هفت هشت دقیقه منتظر باید میموندم که نزدیک ده دقیقه منتظر بودن راننده رسید به منحتی ایستاد تا من بخوام سکار شم یهو‌گازشو گرفت رفت یا اینکه منتظر میشی یک دقیقه مونده لغو میکنن .همیشه هم حق با راننده نیست

    • ناشناس

      گزارش بدید پیاز داغشم زیاد کنید تا مسدود شه

  • ناشناس

    سلام من راننده اسنپم باید جوری طراحی بشه که راننده بدونه چند تا مسافر میخاد سوار بشه تو قانون اسنپ فکر کنم سه نفر ولی میرسی مبدا می بینی چهار نفر هست باچند بچه با یه کرایه بی ارزش فقط وسیله راننده است که بخاطر یه کرایه کم از بین، میره تو، برنامه بفرستند که این مسیر دو یاسه یا یک مسافر منتظر نه اینکه برسی مبدا ببینی حد اندازه بیشترممنونم که رسیدگی بشه

    • ناشناس

      ناراحتی کار نکن
      همینیکه هست

  • حسین فرجام

    سلام من یک راننده اسنپ هستم مورد زورگیری قرار گرفتم و جانم را در حال از دست دادن بودم و نزدیک بود کل دارایی و درآمد من یک پراید ۸۵ مدل پایین بود از دست بدهم اما اسنپ فقط گفت شما شکایت کن ما هم از پشت سر شما میایم پیگیری تا الان بیمارستان خوابیدم کلی در اوج بدبختی و بی پولی و داشتن دو بچه مدرسه ای و کرایه خانه هیچ نتیجه ای حاصل نشده واقعا باید مسافران احراز هویت بشن