کد مطلب: ۴۸۰۳۲۸

گلایه مخاطبان تجارت‌نیوز از پیام‌های تبلیغی

چه کسانی از ارسال پیامک تبلیغاتی سود می‌برند؟

چه کسانی از ارسال پیامک تبلیغاتی سود می‌برند؟

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سال 1390 تا کنون ممنوع است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز وعده برخورد با متخلفان را می‌دهد؛ اما برخی معتقدند پیامک‌های تبلیغاتی برای مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه درآمدزاست.

تجارت‌نیوز ، چندی پیش در گزارشی با موضوع پیامک های تبلیغی به همین ماجرا و وعده‌هایی که برای برخورد با متخلفان داده شده است پرداخت.

مخاطبان می‌گویند دلیل اینکه ارسال این پیامک‌ها هنوز ادامه دارد این است که شرکت مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه از این راه درآمد کسب می‌کند. به اعتقاد آنها این شرکت‌ها‌ در ازای دریافت پول، امکان ارسال پیامک‌های انبوه را فراهم می‌کنند و به همین دلیل برخورد قاطعی با آنها ندارد.

از طرفی برخی دیگر از مخاطبان از این گلایه می‌کنند که اپراتورهای تلفن همراه درآمد دیگری از فروش شماره‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی کسب می‌کنند. یعنی در عین حال که مخابرات ارسال پیامک تبلیغاتی را ممنوع کرده که خود از ارسال پیامک و فروش بانک اطلاعاتی کاربران کسب درآمد می‌کند.

مخاطبان همچنین از این موضوع که کاربران ناچارند برای ثبت هر یک سرشماره مزاحم وقت بگذارند و با سامانه 195 تماس بگیرند گلایه دارند. به گفته آنها پیامک‌های تبلیغی به حدی زیاد است که گاه پیام‌های اصلی در میان آنها گم می‌شود.

با وجودی که اکنون راه‌هایی برای مسدودسازی پیامک‌های تبلیغی وجود دارد، این جریان نه تنها متوقف شده است که فعالان این اکوسیستم راه‌هایی نیز برای دور زدن فهرست سیاه مخابرات هم یافته‌اند و به راحتی هم آنها را تبلیغ می‌کنند؛ از جمله ضبط و پخش پیام‌های صوتی.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، تعدادی از پیام‌های تبلیغی را که آسایش آنها را مختل کرده است برای این رسانه ارسال کرده‌اند که در تصویر زیر می‌بینید.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

scaled

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پارسا

    خب همه چی مملکت درست شد فقط مود پیامک تبلیغاتی. اگر اون وزیر آگاهی داشت که اصلا پیامک تبلیغاتی را جلوشو نمیگرفت چون عده زیادی از جوانان همین مملکن دارن از این طریق سر کار هستتند چه جالب بود وقتی تلگرام فیلتر شد عده ای از وکیل و وزیرو هنرمند آمدن گفتن چقدر شغل در این تبلیغات . کانالهای تلگرام است از نون خوردن ندازید این جوانان را حال همانان از پیامک مینالند آدمهایی که سر این کار هستن نون نباید بخورن. در ضمن وقتی افرادی برای کسب درامد بیشتر پیامکهای ارزش افزوده را راه انداختن و همان روسا نیامدن خوب توضیح بدن که پیامک تبلیغاتی هزینه ای از دریافت کننده کم نمیکند و این پیامک های ارزش افزوده است که جیب مردم را خالی میکند و تمام مردم شروع به بستن پیامک تبلیغاتی خود کردن کسی برای ما دلش نسوخت و فقط بدنامی برای ما ماند درصورتی انکس که مجوز این کارا داده بود باید تاوان خالی شدن جیب مردم را میداد واز طرفی چی میشود مردم با سامانه های پیامکی کنار بیاید و این جوانان نانی در بیاورند فقط یه پاک کردن است .مردم ما برای توجیح نشدن وکرنه پیامک بد نیست و انقدر از پیامک بد نگید