کد مطلب: ۲۷۳۳۸۸

رییس جمهوری آمریکا برت کاوانا را به عنوان عضو عالی‌ترین دادگاه کشور معرفی کرد

آینده تاریک فناوری در صورت تایید انتخاب گزینه ترامپ

آینده تاریک فناوری در صورت تایید انتخاب گزینه ترامپ

اگر کاوانا به عنوان انتخاب ترامپ بتواند از سد مجلس سنا عبور کند، باید در سال آینده تصمیم‌های مهمی بگیرد. در سال‌های اخیر اعضای دیوان عالی به صورت سنتی در زمینه فناوری نقش پر رنگی داشتند.

نام قاضی برت کاوانا این روزها در رسانه های بین‌المللی بیش از گذشته مطرح می‌شود. این قاضی مطرح آمریکایی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده به عنوان یکی از اعضای دیوان عالی آمریکا معرفی شده است. انتخاباتی که عواقبش نه تنها بر آمریکا که در جامعه بین‌الملل موثر خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق معمول این انتخاب رییس جمهوری و فرمانده کل قوای آمریکا به جای اعلام از مراجع دولتی و رسمی از اکانت شخصی او در توییتر اعلام شد. نام کاوانا در هفته‌های اخیر به عنوان یکی از نامزدهای خدمت در بالاترین دادگاه فدرال آمریکا مطرح شده بود. این وضعیت از دو هفته پیش ایجاد شد، زمانی که قاضی آنتونی کندی ۸۱ ساله اعلام کرد قصد کناره‌گیری از عضویت در دیوان عالی را دارد.

تاثیر انتخاب ترامپ بر آینده فناوری

اگر کاوانا به عنوان انتخاب ترامپ بتواند از سد مجلس سنا عبور کند، باید در سال آینده تصمیم‌های مهمی بگیرد. در سال‌های اخیر اعضای دیوان عالی به صورت سنتی در زمینه فناوری نقش پر رنگی داشتند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸ این دادگاه در ارتباط با فروشگاه‌های آنلاین و خرید اینترنتی پرونده‌ای را مورد بررسی فرار داد. از سوی دیگر نیز اطلاعات مکان‌یاب گوشی‌های هوشمند و لزوم حفاظت از این اطلاعات نیز دیگر دستور کار دادگاه در ارتباط با پرونده‌های فناوری بود.

کاوانای ۵۳ ساله به مدت ۱۲ سال به عنوان قاضی دادگاه فدرال در قوه قضاییه ایالات متحده مشغول به فعالیت بوده است. از جمله مهمترین پرونده‌هایی که او در جریان رسیدگی به آنها قرار داشت می‌توان به قانونی « بی‌طرفی اینترنت » و «نظارت دولتی» اشاره کرد.

مخالفت با بی‌طرفی اینترنت

دیوان عالی آمریکا پیش از این در سال ۲۰۱۷ در برابر مخالفان قانون بی‌طرفی اینترنت ایستادگی کرد. نمایندگان دیوان معتقد بودند بی‌طرفی اینترنت یکی از بهترین قوانینی است که در تاریخ آمریکا از سوی نمایندگان به تصویب رسیده است. بر اساس این قانون هیچ کمپانی اجراه ندارد در ازای پرداخت پول بیشتر سرویس بهتر و سهم بیشتری از پهنای باند را به دست آورد. اما دونالد ترامپ از بزرگ‌ترین دشمنان این طرح در آمریکا است. در همین راستا او کاوانا را به عنوان نامزد عضویت در دیوان عالی انتخاب کرده است. چهره‌ای که به مخالفت با قانون بی‌طرفی اینترنت مشهور است.

سناتور چاک شامر، نماینده دموکرات پارلمان به دنبال اظهارات کاناوا در مورد قانون بی‌طرفی اینترنت در توییتی او را مسخره کرد

کاوانا دلیل مخالفت خود با این قانون را در عدم توانایی دولت در نظارت بر محتوا اعلام کرده و می‌گوید: «اینترنت با قانون بی‌طرفی را با شبکه‌های تلویزیونی کابلی مقایسه کنید. در شبکه‌های کابلی امکان نظارت بر محتوا وجود دارد و آمار مخاطبان به صورت دقیق در اختیار دولت قرار می‌گیرد. در حالی با اجرای قانون بی‌طرفی اینترنت امکان هر گونه نظارتی از میان خواهد رفت.

سناتور چاک شامر، نماینده دموکرات پارلمان به دنبال اظهارات کاناوا در مورد قانون بی‌طرفی اینترنت در توییتی او را مسخره کرد و نوشت: «کاوانا به جای طرفداری از حقوق مردم آمریکا، طرفدار حقوق قدرتمندان است مثلا او به بهانه نقض قانون اساسی علیه قانون بی‌طرفی اینترنت موضع‌گیری می‌کند.»

یکی دیگر از نقاط تاریک موضع‌گیری‌های کاوانی در ارتباط با افشای اقدامات نظارتی NSA درآمریکا بود که از سوی ادوارد اسنودن افشا شده بود. کاوانی از اقدامات NSA دفاع کرده و رفتارهایی از جمله شنودها را در راستای منافع ملی آمریکا ارزیابی کرده بود.

اکنون با درک چنین اقداماتی از سوی کاوانا، استراتژی دونالد ترامپ روشن خواهد شد. به نظر می‌رسد در صورت عبور کاوانا از سد پارلمان، فناوری در سال‌های آینده با چالش جدی روبرو خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.