کد مطلب: ۵۷۹۸۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرویس‌دهی اسنپ و تپسی قطع شد / علت قطعی این دو اپلیکیشن چیست؟

سرویس‌دهی اسنپ و تپسی قطع شد / علت قطعی این دو اپلیکیشن چیست؟

دو اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی تپسی و اسنپ، دقایقی پیش به طور همزمان دچار اختلال در خدمات دهی شدند و هنوز این مشکل به طور کامل رفع نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی تپسی و اسنپ، دقایقی پیش همزمان دچار اختلال در خدمات‌دهی شدند و هنوز این مشکل به طور کامل رفع نشده است.

هنگام درخواست خودرو در داخل تهران و البته سفرهایی به مبدا پایتخت، کاربران اسنپ با پیامی با این مضمون مواجه می‌شوند که « متاسفانه امکان محاسبه قیمت در این مبدا و مقصد وجود ندارد.»

البته این اتفاق تنها برای اپلیکیشن اسنپ رخ نداد، همزمان با اختلال این برنامه، تپسی نیز به مدت چند دقیقه از دسترس خارج شد و امکان استفاده کاربران را محدود کرد.

با واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع مشخص شد که مشکل دسترسی به این نرم‌افزارها و استفاده از خدمات آن‌ها هم با اینترنت ثابت و هم با اینترنت همراه است. در نتیجه اختلال اپلیکیشن‌های اسنپ و تپسی باعث نارضایتی مخاطبان و کاربران آن‌ها شد.

این مشکل پس از مدت زمانی برطرف شد و فعالیت این نرم‌افزارها به حالت عادی خود بازگشت. این اختلال به طور همزمان برای هر دو این برنامه‌های تاکسی اینترنتی رخ داده است.

علت چیست؟

روابط عمومی اسنپ علت این موضوع را اینگونه به تجارت‌نیوز توضیح داد: اختلال پیش آمده از سمت اسنپ نبوده و فیلترینگ dns باعث از دسترس خارج شدن اپ و سایت اسنپ شده است. همچنان‌ در‌ حال پیگیری علت و رفع این موضوع هستیم.

فیلتر DNS روشی است که دسترسی به وب سایت، آدرس IP و صفحات وب به طور خاص را مسدود کرده و در نتیجه امکان کنترل بیشتر برای دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کند و سایت را ازحملات سایبری مصون نگه داشته و بهره‌وری بهتری را به کاربر می‌دهد.

همچنین روابط عمومی تپسی درباره این اختلال به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اختلال در نرم‌افزار اسنپ، حجم درخواست‌ها سمت تپسی به یکباره و به طور ناگهانی افزایش یافت که این موضوع، منجر به کندی چند دقیقه‌ای نرم‌افزار تپسی شد. در حال حاضر اپلیکیشن تپسی در دسترس است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • الف

    من از مهر اباد میخواستم برم ارژانتین تاکسی ها همه ۹۰ ت میخواستن بگیرن اسنب گرفتم ۴۲ ت رانندش هم راضی بود. مث تاکسی ها ناراحت نبود از کل دنیا

  • ناشناس

    هنوز کرایه هفت هزار داخلی تو تهران وجود داره…خنده دار نوشابه خانواده ۱۴ هزار علا برکت الله

  • ناشناس

    باز اسنپ بصورت تلفتی پاسخگوی رانندگان است ولی تپسی می گوید تیکت بزنید برای مشکلاتتون اینطور که نمیشه مشکل حل کرد

  • ناشناس

    خیلی جالبه برام طرف وقتی برنج میشه ۵۰ تومن به جای اینکه کمتر بخره دو برابر میخره و نه اعتراضی میکنه نه صداش در میاد،حالا راننده های اسنپ به قیمتا اعتراض میکنن سریع میاد بالا میگه کار نکن مگه مجبوری آخه آدم ناحسابی تو صلاحیت نداری به راننده بگی کار کنه یا نکنه هرکسی تو هر شغلی میتونه به دستمزد و حقوقش اعتراض کنه و به هیچ کسی هم ربطی نداره مخصوصا شمایی که میگی کار نکن ایا با حقوق دو سال پیشت میتونی زندگی کنی اگه میخوای وضع زندگیت بهتر بشه وقتی چیزی گرون میشه کمتر بخر،حق نداری به راننده ای که به دستمزد خدماتش اعتراض میکنه بگی خوب کار نکن،البته که تقریبا همه مسافرایی که من داشتم از قیمت پایین اسنپ گلایه میکردن و از من راننده تشکر میکردن که با این وضعیت بازم خدمات میدم

  • عبدالله

    اسنپ همچنان قطع میباشد

  • ناشناس

    کرایه اسنپ خیلی پایینه لطفا یه تجدید نظری بکنید

  • ناشناس

    کرایه ی اسنپ خیلی پایینه لطفا تجدیدنظرکنید

    • ناشناس

      مسیری که کف کرایه آش ۴۰ تومن بود الان کفش ۷۰ تومن و تو بعضی ساعات ۱۰۰ تومنه!!!
      کجا بالا نرفته!!! الان حقوق وزارت کار ۵۶۰۰ هست، توقع درآمد جراح قلب با یه پراید اسقاطی رو دارید

  • ناشناس

    خدا کنه زود تر اسنپ کامل متوقف بشه

  • ناشناس

    والا همه ناله می کنند که کرایه ها کمه ولی واقعا واسه یه مسیر کوتاه کرایه 50 تومنی خیلی هم زیاده یا راننده های بی ادب که وقتی میرسوننت تو مسیر شروع می کنن دری وری گفتن که کرایه ام کم بود و از این حرفا اگه کرایه هاتون کمه می تونید کار نکنید نه اینکه کار می کنی پولم می گیری غرغر هم می کنی

  • علی

    برای اینجانب تلفن گویا ی پشتیبانی اسنپ عنوان داشته کاربری اسنپ شما به طور دائم از طریق نیروی انتظامی مسدود گردیده است

    • ناشناس

      دوستی از بالا بودن کرایه ها گله کرده ، خب دوست من با اتوبوس و تاکسی برو . از طرفی ما رانندگان از همون قصابی و بقالی خرید میکنیم که شما خرید میکنید ... چرا به گرانی گوشت عکس العمل نشون نمیدین ؟

  • ناشناس

    فعلا مشکل اسنپ بر طرف نشده

  • ناشناس

    از صبح اسنپ قطع شده برام و تپسی هم اختلال داره . علتش هرچی هست امیدوارم رفع بشه .

    • ناشناس

      انشالله فردا خرج داریم