کد مطلب: ۷۰۹۱۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش تبلیغات در اینستاگرام/ ۹۷ درصد درآمد مِتا از تبلیغات است!

افزایش تبلیغات در اینستاگرام/ 97 درصد درآمد مِتا از تبلیغات است!

شرکت مادر اینستاگرام یعنی متا اعلام کرد که در حال آزمایش فرمت‌های تبلیغاتی جدید برای کاربران و تبلیغ‌کنندگان است. اقداماتی که کاربران را در معرض حجم زیادی از تبلیغات قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاید کاربران اینستاگرام شاید عادت داشته باشند که تبلیغات تصادفی را در این پلتفرم مشاهده‌ کنند. اما شرکت مادر این پلتفرم یعنی متا اعلام کرده‌ است که کاربران به‌زودی مجبور می‌شوند تبلیغات بیشتری را در فید خود مشاهده کنند.

تغییرات جدید چه معنایی برای کاربران اینستاگرام دارد؟

طبق گفته‌ متا این ویژگی‌های جدید برای تبلیغ‌کنندگان معرفی شده‌ است تا «ارتباط بهتری با کاربران در اینستاگرام داشته باشند». کسب‌وکارها اکنون می‌توانند آگهی‌ها را در صفحه جستجوی قرار دهند، تا کاربران تبلیغات بیشتری را در این صفحه ببینند

همچنین، این شرکت سه‌شنبه اعلام کرد که در سطح جهانی روش‌های جدیدی را نیز برای تبلیغ با فرمت ویدئویی کوتاه Reels خود آزمایش می‌کند.

این شرکت در حال راه‌اندازی ویدیوهای چهار تا ۱۰ ثانیه‌ای قابل پرش هستند که پس از پایان یک Reel پخش می‌شوند. بنابراین پس از پایان آگهی، ویدیویی که کابر مشغول تماشای آن بود، دوباره شروع می‌شود. علاوه بر این، قرار است شروع به آزمایش تبلیغاتی کنند که به صورت افقی در پایین حلقه‌های فیسبوک اجرا می‌شوند، که شامل بین دو تا ۱۰ تصویر قابل پیمایش است.

اینستاگرام همچنین در حال آزمایش «چندین تبلیغ» است. زمانی که کاربران با یک تبلیغ درگیر می‌شوند، ممکن است تبلیغاتی را در مورد موضوعات مرتبط با تبلیغ اولیه ببینند. متا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که محتوای تبلیغات اضافی با استفاده هوش مصنوعی تعیین خواهد شد.

۹۷ درصد از درآمد سه ماه گذشته متا از تبلیغات بوده‌ است!

در این میان، متا به درآمد سه ماهه دوم خود در جولای گذشته اشاره کرده‌ که ادعا می‌کرد تعامل Reels در فیسبوک و اینستاگرام ۳۰ درصد افزایش یافته است. اما گزارش‌های اخیر براساس اسناد داخلی Meta در ماه اوت ادعا می‌کنند که این تعامل بسیار کمتر از ۳۰ درصد است.

طبق اسناد فاش شده اما کل ساعات بازدید روزانه Reels اینستاگرام در مقایسه با رقیب اصلی خود یعنی تیک‌تاک و کاربران کلی خود اینستاگرام ناچیز است. متا ادعا کرد که اعداد ذکر شده در این گزارش در مقایسه با داده‌های تعامل فعلی قدیمی و نادرست هستند، اگرچه هنوز اطلاعات جدیدی منتشر نکرده‌اند که نشان دهد Reels موفق شده است یا نه.

این درآمد سه ماهه دوم خود متا بود که نشان داد این شرکت برای اولین بار در تاریخ شرکت کاهش یک درصدی درآمد را گزارش کرده‌ است. چرا که بازاریابان برای تبلیغات در پلتفرم‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ کمتر هزینه می‌کردند. البته با این حال طبق گزارش‌ها، ۹۷ درصد از کل درآمد سه ماهه گذشته از تبلیغات است.

بنابراین منطقی است که چرا متا تمام تلاش خود را برای تبلیغ کنندگان انجام می‌دهد. ابزار دیگری که در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد، افزودن آهنگ‌های رایگان از مجموعه موسیقی خود به مدیر تبلیغات است تا به شرکت‌ها در ایجاد تبلیغات ویدیویی بیشتر کمک کند. این به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که یا آهنگی را برای پخش از تبلیغات ویدیویی کوتاه خود انتخاب کنند یا به برنامه اجازه دهند به‌طور الگوریتمی آهنگی را بر اساس محتوای آگهی انتخاب کنند.

همچنین، با وجود اینکه پلتفرم رقیب اینستاگرام یعنی تیک‌تاک نیز حاوی تبلیغات ویدیویی کوتاه در فید و صفحه For You است. اما تبلیغات در این پلتفرم اغلب پس از پیمایش تعداد معینی از ویدیوها، در بین ویدیوها ظاهر می‌شوند، نه لزوماً قبل از اینکه یک ویدیو پخش شود.

پخش آگهی‌ها در انتهای ویدیوها چیز جدیدی نیست. اما در ویدیوهای کوتاهی که اغلب برای تماشای چندباره ساخته می‌شوند، ممکن است باعث شود افراد بیشتری این ویژگی را ناپسندتر از قبل بدانند. البته متا راه‌حلی معرفی کرده‌‌ که کاربران می‌توانند از تبلیغات در تعداد زیاد در امان بمانند، آن هم خصوصی کردن حساب کاربری است.

ویژگی جدید متا در ابتدا در فیسبوک اجرا می‌شود و در صورت موفقیت این سیستم می‌تواند در اینستاگرام نیز راه‌اندازی می‌شود.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.