کد مطلب: ۵۹۱۶۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتفاق عجیب برای مسافران اسنپ و تپسی/ پس لرزه‌های مشکل بنزین!

اتفاق عجیب برای مسافران اسنپ و تپسی/ پس لرزه‌های مشکل بنزین!

قیمت‌ کرایه‌های اسنپ و تپسی در روز گذشته با اختلال در سیستم بنزین کشور، افزایش چند برابری داشته است. همچنین کاربران می‌گویند که رانندگان اسنپ و تپسی سفر را به سختی قبول می‌کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با بروز مشکل در سیستم بنزین کشور، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند که قیمت‌ کرایه‌ تاکسی‌های اینترنتی یعنی اسنپ و تپسی به شدت افزایش یافته است.

برخلاف خبرهای منشتر شده که نشان می داد دولت هیچگونه تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد، اما قیمت‌های اسنپ و تپسی از روز گذشته با افزایش‌های نجومی روبه رو بوده است.

قیمت‌های نجومی!

افزایش قیمت کرایه‌های اسنپ و تاکسی موضوعی است که نارضایتی و گلایه مسافران را در پی داشته است و کاربران بسیاری در فضای مجازی نسبت به بالا بودن نرخ این سفرها اعتراض کرده‌اند.

«افزایش کرایه ⁦‪اسنپ‬⁩ ⁦‪و‬⁩ ⁦‪تپسی‬⁩ بعد از مشکل بنزین، به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود و باید به گونه ای توسط سازمان‌های مربوطه پاسخ داده شود که دیگر شاهد چنین رفتارهایی، در شرایط بحرانی، نباشیم.»

«‪اسنپ‬⁩ ⁦‪و‬⁩ ⁦‪تپسی‬⁩ از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرن. قیمت ⁦‪تپسی‬⁩ ⁦‪و‬⁩ ⁦‪اسنپ‬⁩ از دیشب بالاتر رفت.»

«در وضعیت ترافیک و هک پمپ بنزین امشب همین بس که مسیر ۳۰ تومنی رو اسنپ زده ۵۰ تومن»

«اسنپ بعد از حمله‌ی سایبری که به سیستم سوخت انجام شد، صبح امروز قیمت کرایه را ۲۰ درصد به بهانه‌ افزایش درخواست‌ها و مشکل ایجاد شده در پمپ‌بنزین‌ها افزایش داد.»

IMG 4716

البته شرکت‌های اسنپ‬⁩ ⁦‪و‬⁩ ⁦‪تپسی‬⁩ مدعی هستند که کرایه‌ها به صورت هوشمند قیمت‌گذاری می‌شوند، به این معنا که هر چه تقاضا بالاتر و در مقابل عرضه پایین‌تر باشد، قیمت به صورت خودکار افزایش می‌یابد.

کسی سفر را قبول نمی‌کند

در حالی که برخی از کاربران از افزایش قیمت کرایه اسنپ و تپسی خبر می‌دهند، عده‌ای دیگر نیز می‌گویند که از روز گذشته همزمان با اختلال در سیستم بنزین کشور، به ندرت برخی رانندگان سفر را قبول می‌کنند و مسافران مدت زمان زیادی منتظر می‌مانند.

«در ساعات کوتاهی قیمت اسنپ و تپسی سر به فلک می‌کشه، و بعد دیگه اسنپی گیر نخواهد اومد، چون بنزین نیست.»

«از ساعت ۷:۱۵ همزمان دارم تپسی و اسنپ میگیرم ساعت ۷:۵۰ دقیقه شد هنوز پیدا نشده، برای راه دقیقاً ۵ دقیقه‌ای هم ۲۵ تومنه، بگید ارزونه کسی قبول نمیکنه، اینکارا چیه؟»

«قیمت اسنپ تقریبا به حالت عادی برگشته اما از ۶ صبح امروز هر چی تلاش برای گرفتن انواع مخالف اسنپ و تپسی به مقاصد مختلف داشتم، ناموفق بود. منطقیه دیگه. احتمالا از بالا بهش فشار آوردن که قیمتو بالا نبر. راننده‌هام کار نمی‌کنن»

IMG 4721 1

شاید یکی از دلایلی که از روز گذشته رانندگان به سختی سفری را می‌پذیرفتند، این است که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هم مانند افراد دیگر به بنزین دسترسی نداشتند و به همین دلیل تعداد کمتری از رانندگان سفر را قبول می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرزاد

    انقدر که کرایه های اسنپ مفته،هر کی اتوبوس سوار و مترو سوار بوده شده اسنپ سوار،خجالت بکشین،برای قیمت مرغ و شیر و تخم مرغ و هزار تا کوفت و زهرمار دیگه صداتون در نمیاد هر روز میره بالا،والا به خدا

  • راننده ناشناس

    آقا یا خانم محترم شاکی از قیمت اسنپ و یا تپسی آیا میدانید ۲۰٪ قیمت پرداختی شما کمیسیون است ، تعمیر فقط یک جلو بندی ۴ ملیون تومان ، یک جفت لاستیک بالای یک ملیون و سیصدهزار تومن و بنزین از تیر ماه تا الان آبان نداده اند ، مسافرعزیز شما ماشین شخصی سوار شدی ، تا موردی پیش بیاد به پشتیبانی زنگ میزنی ، آیا در مورد تاکسی هم همینطوره ، قیمت تپسی و اسنپ خیلی کمه باید اضافه بشه ،

  • راننده ناشناس

    قیمت اسنپ و تپسی داره به مبلغی نزدیک میشه که برای راننده هم صرف کنه .

  • ناشناس

    امروز یک اتفاق جالبی برا من افتاد که خالی از لطف نیست باز گو کنم شاید این راننده ها به خودشان بیایند امروز سر یکی از چهارراه های تبریز نگه داشتم هوس لبو کردم از ماشین پیاده شدم پیش پیر مردی که لبو فروش بود رفتم گفتم لطفا ۵ هزار تومان از این لبو ها به من بده طرف از سر تا پا نگاهی به من کرد و گفت آقا نداریم بهش گفتم پس اینها چیه خلاصه پیرمرد به من نگاه دوباره انداخت و گفت تازه به شهر آمدی گفتم نه پدر جون من توی این شهر بدنیا آمدم در آخر گفتم بابا حداقل چقدر میشه پول آن را حساب کن گفت ۱۵ هزار تومان ؛ گفتم باشه بده بعد در حالی که لبو را می خوردم از من پرسید چه کاره ای شما؛ گفتم توی اسنپ کار می کنم ولی توی کار ما کرایه ۵ هزار تومان هست دوباره با از پایین به بالا به من نگاه کرد و گفت منو گرفتی ؛گفتم حاجی بخدا بیا این نرم افزار اسنپ ؛ بعد از چند درخواست ۷ و۸ هزار تومانی یک درخواست ۵۵۰۰ تومان آمد گفتم بیا نگاه کن ببین تازه از این مبِلغ ۲۰ درصد هم کمیسیون می دهیم ؛ طرف برگشت به من گفت اگر واقعیت داشته باشد یا تو دیوانه ای که توی اسنپ کار می کنی یا رئیس اسنپ . بعد حرف جالبی زد که توی گوشم موند گفت شما راننده ها با این حسابی که می گویی جزو نفرین شده ها هستی زود از اینجا برو تا نحص ی تو من را هم نگیرد. حالا توی ماشین نشستم به حرف های پیر مرد لبو فروش فکر می کنم

    • کنتیا

      همکار گرامی این که خیلی خوبه اقلا با کمسیون کسر شده اندکی براد میمونه. من هم یک مسافر سوار کردم 5 هزاری. یه اسکناس ه هزاری داد از وسط نصف بود یه کمی از اون که جدا نشه فقط وصل بود گذاشتم یه جای بخصوص توی ماشین که بعدا چسب بزنم. الان یک ماهه دنبال نصفه دیگرش میگردم نیست که نیست. هر چه هم به پشتیبانی زنگ میزنم که شاید کمکم بکنند. در پاسخ میگویند میفرسیم برای برسی. من هم دیگه کار نکردم تا تکلیف پولم معلوم بشه. خوش بحال شما که هر واری یه لبویی میخوری تا ارزش پولت کم نشده. ما توی اصفهان خیلی بد بختیم برادر من شما ترکها اقلا حرف حساب حالیتون میشه. ولی ما یه یک ریالی اگه ازمون گم بشه یک ماه افسردگی میگیریم حالا اگه اسنپ میخواد ما اصفهانیا خود کشی نکنیم باید کمسیون را کم کنه.

  • ناشناس

    هر کس میخاد فقط بیکار نباشه بیاد کرج اسنب کار کنه فقط بگه بیکار نیستم استعلاک و پول روغن پیش کش به زور پول بنزین رو کار کنی وای به حال اونهایی که آردی و پژو دارن مسیری که باید سه تا تاکسی سوار شی برسی هر مسیر سه و چهار هزار باشه که حداقل ۱۲ هزار بدی فقط واسه یه نفر با تاکسی. طرف سه نفر سوار میشن کلا۷۵۰۰ کرایه میزنه مثلا از نسیم خیابان پیک تا انتهای بلوار داوری آخرش هم مسافر امتیاز کم میده که از موسیقی خوشم نیومده یا رنگ پیراهن راننده رو دوست نداشتم واقعا موندم چرا کار میکنیم

  • ناشناس

    ما راننده ها ساده ایم این حرفها که گران شده فقط سیاست اسنب هست که راننده ذوق کنه کار کنه اسنب فقط فکر مشتری جمع کردنه که کمسیون در بیاره قیمت رو اگه واقعی کنه که این مسافرها دیگه جرات اسنب گرفتن ندارن فقط ظلم به راننده ساده هست که مفت میبره آخرش هم جای تشکر چون ترافیک بوده یا هوا گرفته بوده یا از رنگ لباس راننده خوشش نیومده امتیاز هم کم میده آخه کسی نیست بگه تو که ۶ هزار کرایه دادی ۴ نفر سوار شده تو مسیر به راننده میگی از این کوچه برو که بتونی رفیقت رو هم برسونی مسیر رو هم دور میکنه اسنب هم میگه انتخاب مسیر با مسافره هیچ حمایتی از راننده نمیکنه واقعا مسخره کرده راننده ها رو حالا بگم از کارواش و تعویض روغن که صد هزار بالاتر قیمت دادن بعد سی هزار تخفیف میدن تو محل کارواش ۲۰ میگیره اسنب با منت و کلی امتیاز داشته باشی با تخفیف ۳۰ هزار میگیره کارواشش

    • ناشناس

      واقعا حقیقت گفتی

  • راننده

    اگه راننده های اسنپ و تپسی یکی دوهفته مسافر ازاد بزنن و اسنپ و تپسی کار نکنن همه چی درست میشه عزیزان یک دست صدا نداره

  • راننده اسنپ

    کدام روز را میگویید در اصفهان تغییر محسوسی نبود من راننده اسنپ هستم و حاضرم صورت کار کردم را هر روزی که شما میگویید گران شده عکسش را برایتان ارسال کنم .

  • ناشناس

    کو؟ کجا گرون شده؟ گمشید بابا خرج ماشینم درنمیاد هیچ بعضی مسافرایی ک فک میکنن ازدماغ فیل افتادن ولی هیچ پخی نیستن روهم باید تحمل کنی

  • راننده

    حالا که قیمت اسنپ نگاه کن نسبت به دوماه پیش… نه اصلا به روز قبلش.. کرایه هر روز میاره پایین… حالا خبر هم تهیه کن؟!.. یا به نفعتون کرایه ارزان از مجبوری راننده قبول میکنه… برده داری نوین