کد مطلب: ۶۳۶۱۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش پیامک هشدار آمیز پلیس / فیشینگ به رجیستری تلفن همراه رسید!

افزایش پیامک هشدار آمیز پلیس / فیشینگ به رجیستری تلفن همراه رسید!

طی روزهای اخیر ارسال پیامک حاوی لینک‌های جعلی با موضوع رجیستری کردن تلفن همراه افزایش یافته است. این پیامک‌ها از کاربران میخواهد که جهت جلوگیری از غیرفعال شدن تلفن همراه، نسبت به رجیستری اقدام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کلاهبرداری هکرها از مردم به وسیله پیامک‌ها و پیام هشدار پلیس فتا این روزها روند افزایشی به خود گرفته است. به تازگی نیز کلاهبرداران سایبری از طریق پیامک حاوی لینک‌های فیشینگ با موضوع رجیستری تلفن همراه قربانی‌های جدید می‌گیرند.

افزایش استفاده کلاهبرداران از فیشینگ

ممکن است که بسیاری از افراد پیامکی با محتوای این متن «مشترک گرامی؛ تلفن همراه شما رجیستر نشده است. جهت جلوگیری از مسدودی و ثبت به سایت زیر مراجعه کنید» دریافت کرده باشند. معمولا این پیامک‌ها از سرشماره‌ای ناشناس هستند که این پیام‌ها حاوی لینکی فعال یعنی فیشنگ اما جعلی است.

لینک موجود در این پیامک کاربران را به صفحه‌ای که ظاهرا سامانه همتا است، هدایت می‌کند. با این تفاوت که این لینک جعلی است و تنها طراحی مشابه سامانه‌ اینترنتی همتا دارد. در ادامه کاربران را به درگاه پرداخت اینترنتی بانکی جعلی هدایت می‌کند و در نهایت اطلاعات حساب افراد کپی یا در اصطلاح فیشینگ خواهد شد.

طرح رجیستری یا شناسنامه‌دار کردن تجهیزات سیم‌کارت‌خور از همان زمان که به‌عنوان راهی برای مبارزه با قاچاق مطرح شد، با چالش‌های زیادی همراه بود. اکنون هم به راهی برای کلاهبرداری از کاربران تبدیل شده است.

رئیس پلیس فتا اصفهان درباره این موضوع هشدار داد و گفت: «شهروندان باید بدانند که سرشماره پیامکی هر سازمان و نهادی هیچ گاه به صورت عددی نیست، بلکه به نام همان سازمان و نهاد است.

به عنوان مثال، عنوان پنل پیامکی دادگستری جمله «عدل ایران» به زبان انگلیسی است یا سامانه پیامکی همراه اول نیز با عبارت «همراه اول» به صورت انگلیسی اقدام به ارسال پیامک می‌کند.»

در حالی که ارسال لینک‌های جعلی با نام سامانه ثنا و ابلاغیه قوه قضاییه روبه افزایش است. اما لینک‌های آلوده و جعلی با نام سایر سازمان‌ها و نهادها ازجمله اپراتورهای تلفن همراه و آبونمان خدمات برق، گاز و آب هم ممکن است برای شهروندان ارسال شود.

با وجود اینکه پلیس فتا بارها اطلاع‌رسانی کرده است که بر روی لینک‌هایی فیشینگ که از طریق سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود کلیک نکنید. اما همچنان کلاهبرداران سایبری ابا استفاده از این روش قربانی‌ می‌گیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.