کد مطلب: ۷۳۴۲۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نورالینک قانون حمایت از حیوانات را نقض می‌کند؟

نورالینک قانون حمایت از حیوانات را نقض می‌کند؟

گروهی از کارمندان نورالینک می‌گویند افزایش کشته شدن حیوانات آزمایشاگاهی در این شرکت غیرطبیعی است. آنها ماسک را عامل این اتفاق می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت نورالینک در حال ساخت یک ایمپلنت مغزی برای کمک به افرادی است که از ناتوانی‌های حرکتی رنج می‌برند.

یک منبع آگاه گفت که این کاوش روی نقض قانون رفاه حیوانات تمرکز دارد که بر نحوه رفتار و آزمایش محققان با برخی از حیوانات نظارت دارد.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد، این تحقیقات همزمان با افزایش مخالفت کارمندان درمورد آزمایشات حیوانی نورالینک صورت گرفته است. آنها معتقدند فشارهای ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت برای تسریع انجام آزمایشات منجر به افزایش‌ آزمایش‌های حیوانی شده است.

رویترز نمی‌تواند تایید کند که آیا این تحقیقات مربوط به همان مشکلات ادعایی آزمایش حیوانی است که توسط کارمندان در مصاحبه‌های رویترز شناسایی شده است یا نه.

فشار ماسک برای کشتن حیوانات

این درحالی است که ماسک و سایر مدیران نورالینک هنوز پاسخ مشخصی به رسانه‌ها نداده‌اند. همچنین مقررات ایالات متحده مشخص نمی‌کند که شرکت‌ها از چه تعداد حیوان می‌توانند برای تحقیقات خود استفاده کنند و آزادی عمل قابل توجهی به دانشمندان برای تعیین زمان و چگونگی استفاده از حیوانات در آزمایش‌ها می‌دهد.

پرونده‌های نظارتی نشان می‌دهد که نورالینک تمام بازرسی‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده را از سر گذرانده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نورالینک تاکنون 1500 حیوان از جمله بیش از 280 گوسفند، خوک و میمون را در پی آزمایش‌هایی که از سال 2018 انجام داده، کشته است. منابع این رقم را تقریبی توصیف کردند، زیرا این شرکت سوابق دقیقی در مورد تعداد حیوانات آزمایش و کشته شده نگه نمی‌دارد.

نورالینک قوانین را نقض می‌کند؟

تعداد کل مرگ‌ومیر حیوانات لزوماً نشان دهنده این نیست که نورالینک قوانین استاندارد تحقیقاتی را نقض می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها به طور معمول از حیوانات در آزمایش‌ها برای پیشبرد مراقبت‌های بهداشتی انسان استفاده می‌کنند و با فشار مالی برای عرضه سریع محصولات به بازار مواجه می‌شوند. حیوانات معمولاً پس از تکمیل آزمایش‌ها کشته می‌شوند، بنابراین می‌توان آنها را پس از مرگ برای اهداف تحقیقاتی مورد بررسی قرار داد. اما کارمندان فعلی نورالینک می‌گویند که تعداد مرگ‌ومیر بیش از حد حیوانات به دلایلی مربوط به خواسته‌های ماسک برای سرعت بخشیدن به تحقیقات است. برای مثال 3 نفر از کارمندان می‌گویند که سعی داشتند با حمایت از آزمایش‌های سنتی از کشته شدن بیش از اندازه حیوانات جلوگیری کنند اما فشارهای ایلان ماسک بر این موضوع قالب شد. در نتیجه آنها ناچار به ترک شرکت شدند.

طبق اسنادی که به دست رویترز رسیده، نوارلینک 4 آزمایش شامل 86 خوک و 2 میمون را شناسایی کرد که در سال‌های اخیر به دلیل خطاهای انسانی آسیب دیدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.