کد مطلب: ۵۳۲۵۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۳ سیگنال نزولی برای بازار رمزارزها / بلای بورس تکرار می‌شود؟

۳ سیگنال نزولی برای بازار رمزارزها / بلای بورس تکرار می‌شود؟

بعد از ریزش بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار نگرانی‌ها برای سقوط بازار کریپتوکارنسی‌ها زیاد شده است. حالا سوال اینجاست که آیا بلای بورس این بار برای بازار رمزارزها تکرار می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیگنال‌های منفی زیادی در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد و ارزهای دیجیتال هم از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون رشدهای نجومی زیادی حاصل کردند و به نظر می‌رسد کم کم وقت اصلاح رسیده است.

سیگنال‌های منفی

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل ریزش بیت‌کوین و بازار کریپتوکارنسی سیاست‌های جدید مالیاتی جو بایدن است. کارشناسان عقده دارند ایراد اصلی بازار کریپتوکارنسی‌ها عدم مشروعیت است و این بازار اگر می‌خواهد رشد کند باید مشروعیت بدست آورد.

از طرفی دولت‌های ترکیه و هند به مخالفت با کریپتوکارنسی‌ها پرداختند و این موضوع با کلاهبرداری میلیون دلاری یک صرافی در ترکیه همراه شد و بر اذهان عمومی تاثیر منفی بدی گذاشت.

اگرچه همه کارشناسان عقیده دارند این ارز در بلندمدت روند صعودی و رو به رشد دارد اما در کوتاه‌مدت ممکن است حتی تا ۲۰ هزار دلار هم ریزش کند.

از طرفی دامیننس بیت‌کوین به شدت کاهش یافته و این موضوع نشان از کم شدن درصد تاثیرگذاری این ارز بر بازار رمزارزها است. اگرچه هنوز ۵۰ درصد بازار در اختیار بیت‌کوین است اما به نظر می‌رسد روز به روز درصد مالکیت این ارز بر بازار کریپتوکارنسی کاهش می‌یابد.

سقوط یا اصلاح؟

کارشناسان عقیده دارند یک اصلاح سنگین در انتظار بازار ارزهای دیجیتال است و شاید بیت‌کوین تا محدوده ۳۰ هزار دلار هم ریزش کند اما باید توجه داشته باشیم که این ارز از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون حدود ۸۰ درصد رشد کرده و سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرده است. قبل از اینکه بیت‌کوین تا ۶۵ هزار دلار رشد کند هم این این اتفاق افتاده بود که این ارز از محدوده ۲۰ هزار دلار تا ۳ هزار دلار ریزش کرده بود.

بازار رمزارزها همانقدر که سودهای نجومی حاصل می‌کند ممکن است به یکباره سرمایه‌ شما را تصاحب کند و به شدت پرریسک و بازاری بی‌رحم است. حالا بیم آن می‌رود که درماندگان بورس از این بازار هم زخم بخورند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارزها دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به همین خیال باش اونا مثل روحانی جیره خور نیستن من 1سال پولمو نمی تونم برداشت کنم

  • ناشناس

    بورس اشغال با ارزهای دیجیتال مقایسه میکنید؟

  • ناشناس

    ارز دیجیتال از بورس مزخرف خیلی بهتره و حساب کتاب داره

  • ناشناس

    تحلیلگر بیسواد یعنی شما که الکی مردمو نا امید میکنین این بازار جهانیه مثل بورس شما نیس که پول مردم بدبخت رو بالا کشیدین

  • ناشناس

    ارز دیجیتال از بورس ما خیلی بهتره و حساب و کتاب داره.

  • ناشناس

    بعیده مثل بورس شه

  • ناشناس

    تجربه ثابت کرده هرچیزی که تو ایران بالا بگیره بعد چند وقت زمین میزنتت… نمونه شم بورس و سکه و دلارو…

  • ناشناس

    یعنی بی رحم تر از بورس ایرانه مگه میشه مگه دادم

  • ناشناس

    دوستانی که از اعتبار جهانی و امنیت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال لااقل با ماهیت فعلی طرفداری میکنند در جریان نیستند که دولتها و حتی بانک جهانی تا حالا به شکل رسمی این ارزها رو تایید نکردند.درسته که در بازار جاانی این ارزها در حال تبادل هست اما نه تنها مشخص نیست که این دارایی ها از کجا می آید و به کجا میرود که صد البته به خاطر پرداخت نکردن مالیات مشروعیت بانکی پیدا نخواهند کرد بلکه بنیانگذاران اصلی این ارزها نامشخص هستند و اگر روزی تصمیم به کلاهبرداری بگیرند بزرگترین قربانیانشان همان افرادی خواهند بود که در این سیستمها سرمایه گذاری های کلان داشته اند و در آن زمان دستشان به هیچ کجا بند نخواهد بود.نه نیاز هست که کارشناس باشیم نه اینکهتحلیلگر همینقدر که کمی به عقب و پروژه های اجرا شده ای مانند گلد کوست و امثال آن بیندازیم میتوانیم و امنیت کاذبی که اوایل شکل گیری برای جلب اطمینان سرمایه گذاران ساخته و به نمایش گذاشته بود میتوانیم متوجه شویم که این امکان هست که در مقابل احتمال به دست آوردن سودهای هنگفت مانند دیگر طرحهایی که نا موفق بودند و یا حتی پروژه های کلاهبرداری سازمان دهی شده در قبال بیگدار به آب زدن سرمایه اصلی خودمان را هم از دست بدهیم.مهم ترین علتی که برای مشکوک بودن این ارزها تا کنون وجود دارد نامشخص بودن منشاء اصلی سود دهی های کلان که تا کنون اعلام شده و فریبنده بودن سود دهی این ارزها میباشد.در حالی که سرمایه داران کلان دیگران را تشویق به ورود به سرمایه گذاری در این ارزها میکنند هیچ کدام هنوز دلیل معقولی برای نحوه سود آوری اینگونه سرمایه گذاری ها ارائه نداده اند.برای مثال اسکناس هر کشوری با پشتوانه ذخایر بانک مرکزی آن کشور و دیگر فاکتورها اعتبار پیدا میکنند و تا حد زیادی دارندگان این ارزها متوجه ارزش دارایی خود در قبال ذخایر بانک جهانی و در نوسانات بازار متوجه علت ارزش پیدا کردن یا بی ارزش شدن دارایی خود میشوند اما در این مدل سرمایه گذاری تنها با شنیدن اخبارهای به گوش رسیده و بدون استدلال لازم و تا جایی که در ظاهر نشان داده شده تنها بسته به کم و زیاد شدن درخواست سرمایه گذاری دچار نوسانات شدید میشود.همانقدر که احتمال دارد با مشروعیت پیدا کردن این نوع سرمایه گذاری به طور رسمی از سمت بانک جهانی و دولتها سرمایه گذاری شما سود دهی بیمه شده ای پیدا کند به همان میزان احتمال دارد بعد از اشباع شدن بازار و مقاومت بانک جهانی و دولتها در برابر به رسمیت شناختن این ارزها ورق برگردد و ناگهان با پایان دادن سرشاخه های اصلی نامشخص به فعالیت در این بازار از این تجارت تنها نامی بماند و داغی بر دل سرمایه گذارانی که دستشان به هیچ جایی بند نیست.

    • M.r

      تو ک اسم خودت گذاشتی ناشناس هر چی دلت میخواد میگی‌به ارزهای دیجیتال میتازی کاری با بورس ندارم ولی ارزهای دیجیتال مثلی بیت کوین رمز موفق بودنش تا الان ناشناس بودن خالقشه شاید اگ نبود تا الان اینقدر پیشرفت نمیکرد هر دولتی به بهانه ای تو سرش میزد .ما العان الت کوینهای خوبی داریم ک هر کدوم دارن فناوری توسعه میدن ارزی مثله comp و aave چ اتریم و .. به اینا میگی کلاهبردار؟ البت هر بازاری کلاهبرداری خودش داره حتی بازار طلا …ادمین تایید کن مرسی

  • ناشناس

    بازار کریپتو رو با بورس مقایسه میکنین؟!!! ?
    چیزی ندارم بگم…
    کریپتو #دوطرفس تحلیلگرای با سواد