کد مطلب: ۵۴۹۴۶۱

دونالد ترامپ: بیت‌کوین کلاهبرداری است

دونالد ترامپ: بیت‌کوین کلاهبرداری است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز بیت‌کوین را کلاهبرداری خواند و تاکید کرد که همچنان بر مواضع قبلی خود نسبت به بیت‌کوین استوار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز بیت‌کوین را کلاهبرداری خواند و تاکید کرد که همچنان بر مواضع قبلی خود نسبت به بیت‌کوین استوار است و هوادار این رمزارز پرطرفدار نیست.

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود هم نظری مشابه داشت و بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را تنها یک کلاهبرداری می‌دانست که موجب تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی می‌شوند. دوران ریاست‌جمهوری ترامپ دوران سختی برای جوامع رمزارز محسوب می‌شد.

در دوران او، جی کلیتون، رئیس هیات مدیره کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دلیل حفظ مواضع منفعلانه در قبال نظارت بر بازار رمزارزها و ممانعت از ورود هر صندوق قابل معامله بیت‌کوینی به بازار سرمایه تحت فشار قرار داشت. پس از پایان دوران حضور کلیتون به عنوان رئیس بازار سرمایه ایالات متحده، بسیاری از فعالان حوزه رمزارز امیدوارند دولت بایدن مواضع آسان‌تری نسبت به بازار رمزارزها در امریکا داشته باشد.

انتظار می‌رود گری گنسلر، رئیس جدید SEC، مقررات جامع‌تری را به بازار بیاورد ولی با این حال تاکنون رئیس جدید موضع خاصی در قبال فضای رمزارزها اتخاذ نکرده است.

اظهارنظر اخیر ترامپ، در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفته و بسیاری از کاربران با عکس و حرف‌های او در شبکه‌های اجتماعی شوخی می‌کنند. برخی هم به شوخی اظهارات اخیر را یک سیگنال خرید قدرتمند برای بیت‌کوین می‌دانند. شبکه‌های اجتماعی پس از حواشی انتخابات آمریکا فعالیت ترامپ در شبکه‌های خود را منع کرده‌اند و اخیرا فیس‌بوک این ممنوعیت را به مدت دو سال دیگر تمدید کرده است.

با این حال در چند ساعت گذشته و پس از اظهارنظرهای ترامپ، بیت‌کوین روندی ریزشی به خود گرفته و حدود ۱۰ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افت کرده است.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقای تجارت…عاشقشم….

  • ناشناس

    با اینکه رئیس جمهور نیست ولی بازم تاثیرگذاره.

  • ناشناس

    ترامپ به درستی گفت که چین عمدا ویروی کرونا را منتشر کرد تا در جنگ اقتصادی با اقتصاد های بزرگ جلو بیوفتد .دقیقا کشور های رقیب اقتصادی چین ، امریکا ، هند ، برزیل و اتحادیه اروپا بیشترین تلفات و بیشترین خسارت را پرداخت کردند و چین با جمعیت میلیادری اصلا جز کشور های اول در امار کرونا نبوده و نیست .در مورد بیت کویین هم به درستی گفته و روشن خواهد شد.

  • ناشناس

    درود بر ترامپ