کد مطلب: ۶۵۸۲۳۰

پاسخ مدیرعامل اسنپ به پرسش تجارت‌نیوز:

رانندگان اسنپ بیمه می‌شوند؟

رانندگان اسنپ بیمه می‌شوند؟

مدیرعامل اسنپ از انجام مذاکره‌هایی با سازمان تامین اجتماعی برای بیمه رانندگان این شرکت و عملی شدن آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیمه تامین اجتماعی یکی از مشکلاتی است که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی دارند. چرا که شرکت‌های تاکسی اینترنتی معتقدند رانندگان در استخدام آن‌ها نیستند و بنابراین الزامی برای بیمه کردن آن‌ها وجود ندارد.

رانندگان اسنپ کارفرما ندارند

براساس گزارش‌های موجود، نداشتن کارفرما از دلایل اصلی نبود حق بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی است. باید یک کارفرما برای رانندگان اینترنتی مشخص شود. اگر اسنپ و تپسی به عنوان کارفرمای آن‌ها معرفی شوند، این شرکت‌ها باید رانندگان خود را بیمه کنند.

این در حالی است که شرکت‌هایی تاکسی اینترنتی خود را کارفرمای این رانندگان نمی‌دانند. بنابراین افراد در تاکسی‌های اینترنتی کارفرمای خودشان هستند و می‌توانند بیمه خویش‌فردا داشته باشند.

همچنین، برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باید تعریف جدیدی انجام شده و بررسی شود که کدام‌یک از آنها تمام‌وقت و کدام‌یک پاره‌وقت فعالیت‌ می‌کنند.

رانندگان به‌زودی بیمه می‌شوند؟

رانندگان اسنپ به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم تاکسی اینترنتی کشور، بیشترین انتقاد را به این شرکت در باب بیمه نشدن خود دارند.

محمد خلج مدیرعامل اسنپ ، در گفتگو با تجارت‌نیوز اما از بیمه رانندگان خبر داده و می‌گوید: «طیف وسیعی از رانندگان از گروه‌های مختلف هستند که در اسنپ فعالیت می‌کنند. یکسری از آن‌ها بازنشسته هستند که نیازی به بیمه ندارند. سری بعدی در شغل اول خود دارای بیمه هستند و در آنجا بیمه خود را رد می‌کنند. یک تعدادی از رانندگان هم به عنوان حرفه اصلی خود در اسنپ فعالیت دارند.»

او ادامه می‌دهد:«ما در حال مذاکره با سازمان تامین اجتماعی هستیم و یکسری کارها را پیگیری کرده‌ایم تا شرایط برای بیمه شدن رانند‌ه‌های ما تسهیل شود.»

مدیرعامل اسنپ تاکید می‌کند: «فکر می‌کنم بتوانیم در فرصت کوتاهی مدل مشخصی را نهایی کنیم تا به سرانجام برسد. در این صورت رانند‌ه‌ها به زودی می‌توانند از امکانات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.»

دریافت بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر یکی از دغدغه‌های جدی رانندگان اسنپ است. چرا که داشتن حق بیمه یکی از نیازهای اصلی هر فرد با هر شغلی است. از سوی دیگر نیز دیگر شرکت‌های تاکسی اینترنتی در جهان، مانند اوبر از همان ابتدای فعالیت رانندگان، هم شخص راننده و هم خودروی او را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    واقعا بیمه تامین اجتماعی را به رانندگان اسنپ روا بدارید که مستحق این مزایا هستند

  • مهرداد

    سلام من یه راننده در اسنپ هستم، جالبه بدونید ماشینم را بیمه میکنم ولی خودم که الان 47 سالمه نتونستم بیمه بشم، خواهشی که دارم لطف کنید کسانی که بیمه نیستند را لااقل بیمه کنید ممنون

  • ناشناس

    من تو اسنپ کار می‌کردم که ماشینم خراب شد و از جیب هم روش گذاشتم چون همه چیز گرونه جز کرایه اسنپ واقعا نمیصرفید .لااقل بیمه کنن کسایی مثل من که نمیان دوباره شروع به کار میکنن

  • ناشناس

    به سلام خدمت شما دوستان عزیز همکار….واقعا داره در حق رانندگان اسنپ ظلم میشه…چون کرایه ها واقعا پایین و اصلا نمیصرفه ….اگر رانندگان بیمه تامین اجتماعی بشن با پشت کار بالای خدمت رسانی میکنن…وامنیت شغلی دارند….لطفا ازمسئولان اسنپ فکری برای بیمه رانندگان و کرایه های واقعا پایین بکنن

  • ناشناس

    سلام من اسنپ باکسم یا اسنپ موتوری کار ما از نظر خطر و آسیب چند برابر ماشین است متاهل و بچه دار هستم پس لطف کنین زودتر ما رو بیمه کنید ممنون میشم

  • ناشناس

    من خودم راننده اسنپ هستم ۵سال سابقه بیمه دارم ولی به علت مشکلاتی ازکاربیکرشدم وبیمه قطع شد.وباماشینم مشغول مسافرکشی شدم ولی نتونستم بیمه خودم بریزم برام سخت بودبا۳تابچه نزدیک ۲ماه است اسنپ کارمیکنم اگه بشه ازطریق اسنپ بیمه بشم عالی میشه حتی حاضرم نصف حق بیمه خودم بدم ولی بیمه بشم خواهشا برای ماکه بیمه نداریم اقدام کنید لطفا

  • علی اکبرگزمه

    لطفا رانندگان اسنپ رابیمه کنید ازتامین اجتماعی تقاضاهایی اسنپ رامجاب کنن که ماروبیمه کنند ایشان که ازماپورسانت میگیرن چراکه مااهمیت نمیدن اینجوری پیش بره بیشتررانندگان مجبوربه ترک اسنپ میشن ازجمله خودم کرایه کم قطعه ماشینم گران بیمه نباشی نمی صرفه بخدا

  • راننده اسنپ

    سلام وقت بخیر
    من راننده اسنپم و ۲ساله کارمه لطفا مارو بیمه کنید مسولین اسنپ لاقل کارمون همینطور هدر نره لاقل یه سابقه به بیمه مون اضافه بشه لطفا پیگیری کنید.
    ممنون

  • امین جودت

    عالی میشه لطفا بیمه رو انجام بدید

  • ناشناس

    مدیر عامل عزیز الان از حرف
    شما13 ماه میگذرد هنوز آینده نزدیک نرسیده

    • ناشناس 1

      همش وعده همش وعید…
      کی به داد راننده های اسنپ میرسه…
      فقط خوب بلدید حرف بزنید و …

  • ناشناس

    سلام
    اسنپ شرکت به این عظمتی پور درآمدی دلش نمیاد رانندهاشو
    بیمه کنه که کل درآمدش از همین رانندههاست..

  • محمدرضا فراهانی

    من به عنوان سوال جستجوکردم،چون بیمه ندارم واز ضروریات هست،امیدوارم بیمه بشوندرانندگان اسنپ، باتشکر،

  • ناشناس

    سلام بنده هم تازه به ناوگان اسنپ پیوستم این خبر زمانی درسته که از بلقوه به بلفعل تبدیل بشه وگرنه اکثر راننده ها مدت کوتاهی میان داخل این شغل و با کاری بیهوده و بدون پشتوانه روبرو میشن و این شغل ترک میکنن.به امید اینده ای بهتر.

  • ناشناس

    سلام خدمت همه همکارای گلم تنها مشکل اسنپ نداشتن بیمه تامین اجتماعی و کرایه خیلی کم هستش امیدوارم این مشکل بر طرف بشه