کد مطلب: ۳۲۹۲۲۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با کارآفرین ایرانی که در آسیا و اقیانوسیه برترین شد:

«تخفیفان» چگونه مسیر موفقیت را طی کرد؟/به فکر سود کوتاه‌مدت نبودم

«تخفیفان» چگونه مسیر موفقیت را طی کرد؟/به فکر سود کوتاه‌مدت نبودم

نازنین دانشور، بنیان‌گذار وب‌سایت خرید گروهی تخفیفان در مرحله فینال کارآفرین جوان کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه CACCI موفق به کسب رتبه نخست شد.

نازنین دانشور، بنیان‌گذار وب‌سایت خرید گروهی تخفیفان در مرحله فینال رقابت جایزه کارآفرین جوان کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه CACCI موفق به کسب رتبه نخست شد. برای آشنایی با برترین کارآفرین جوان در اقیانوسیه و آسیا و بررسی ساختار پلتفرم تخفیفان و موفقیت جهانی این استارتاپ؛ در روزی که پرسنل تخفیفان جشنی به مناسبت موفقیتشان ترتیب داده بودند، تجارت‌نیوز مهمان اختصاصی جشن شد و با بنیان‌گذار تخفیفان به گفتگو نشست.

آغاز مسیر تخفیفان

دانشور صحبت‌هایش را با اشاره به آغاز مسیر تخفیفان شروع می‌کند: سال 90 بود که با همراهی خواهرم تخفیفان را استارت زدیم. نام تخفیفان از ترکیب دو کلمه تخفیف و آن (لغت انگلیسی on به معنای روشن) گرفته شده و بدین معنا‌ است که تخفیف فعال است. با اسکیل هفت سال پیش، شرکت را در مدت زمان سه‌ماهه سودآور کردیم و با جذب سرمایه‌گذار به رشد ادامه دادیم. پنج سال به صورت مستقیم کار کرده و با رشد 200 درصدی در سال به فعالیتمان ادامه دادیم. تمام هم‌وغم ما در تمام این سال‌ها این بوده که ایران را به سوی تغییر پیش ببریم.

قصه تخفیفان چیست؟

دانشوردر رابطه با نوع فعالیت تخفیفان ادامه می‌دهد: تخفیفان نخستین و پرطرفدارترین بستر تخفیف و خرید گروهی در ایران است که با هدف ارائه خدمات متمایز و ارائه انواع خدمات و محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره، رزرو رستوران، بلیط قطار، بلیط هواپیما، رزرو تور، رزرو هتل، خرید بلیط استخر با تخفیف و کد تخفیف خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و هزاران کار دیگر از جمله خدماتی است که تخفیفان در دسترس کاربرانش قرار می‌دهد.

دانشور افزود: صادقانه بگویم شاید در اول مسیر حرکت به موفقیت فکر می‌کردیم، اما موفقیت در سطح جهانی به طور کاملا مستقیم در بیزینس‌پلنمان قرار نداشت. امروز از اینکه به بهترین شدن فکر کردم و به جایگاهی بین‌المللی رسیدم، بی‌نهایت خوشحالم.

تخفیفان چگونه مسیر موفقیت را طی کرد؟

پرسنل تخفیفان در کنار نازنین دانشور

کارآفرین برتر آسیا و اقیانوسیه

دانشور در پاسخ به سوال تجارت‌نیوز مبنی بر جزئیات مسابقه‌ای که در آن شرکت کرد؛ می‌گوید: مسابقه از چند مرحله تشکیل شده بود. در انتخابات اتاق بازرگانی ایران که ما نقشی نداشتیم، شرکت‌های متفاوتی را از حوزه‌های مختلف دعوت کردند و از ما خواستند کارمان را پرزنت کنیم. سپس لیستی به منطقه ارسال شد و به انتخاب منطقه به بخش بین‌المللی ارجاع داده شدیم. در نهایت در مرحله فاینال که باید دفاع می‌کردیم، در استانبول حضور پیدا کردیم. در حضور شش داور بین‌المللی از بین پنج تیم منتخب توانستیم مقام اول را کسب کینم.

وی با ابراز خوشحالی از نتیجه کسب‌شده ادامه می‌دهد: زمانی که برای شرکت در این مسابقه انتخاب شدم، تمام تلاشم را به کار بستم تا به مقام خوبی برسم و در این آشفته‌بازار که خیلی‌ها به فکر پایان دادن به کسب‌و‌کارند، کورسوی امیدی برای ماندن و جنگیدن باشیم. کسب مقام اول در آسیا، نه تنها برای من که برای برند تخفیفان اتفاق بزرگی است. واقعا از اینکه توانستیم به این مرحله برسیم و نام ایران را در عرصه بین‌المللی استارتاپی مطرح کنیم، خوشحالیم.

راز و رمز موفقیت

دانشور که فارغ‌التحصیل رشته IT در دانشگاه امیرکبیر است و سال‌ها سابقه تجارت الکترونیک در ایران، آلمان و انگلیس را دارد، ادامه می‌دهد: شعار زندگی من «شما باید مظهر تغییری باشید که می‌خواهید در جهان ببینید» از گاندی است. من پیوسته دنبال همان تغییر بودم. تلاش کردم این جمله را در مشق روزانه‌ام اعمال کنم. اینکه در جریان باشیم چه تاثیری در زندگی مردم به جا می‌گذاریم، چه اثری در کسب‌و‌کارها و روال حرکتشان داریم. من به فکر رقم زدن اتفاقی بودم که در آن تمام بیزینس‌ها موفق باشند.

دنبال کاری بودم که قبلا نبوده و به بهترین نحو اثرش را در زندگی مردم و جامعه و صدالبته کارها نشان دهد. اساسا به فکر سود کوتاه‌مدت یا رقم زدن اتفاقی کوتاه‌مدت نبودم و تمام بازخورد مردم و کسب‌و‌کارها مرحله بعدی بیزینس‌پلن ما را تشکیل می‌داد. هنوز هم بر این اصل تکیه دارم و مطمئنا از این به بعد برای بهترین «ماندن» تلاش خواهیم کرد.

تخفیفان چگونه مسیر موفقیت را طی کرد؟

لوح تقدیر و جایزه نازنین دانشور در مسابقات بین المللی CACCI

نقش پررنگ اقوام درجه یک

بنیات‌گذار تخفیفان در پاسخ به سوالی درباره نقش اطرافیان و به خصوص همسر دانشور در این موفقیت، پاسخ داد: بزرگ‌ترین سهم موفقیت من متعلق به همسرم، پدر، مادر و خواهرم است. دلگرمی‌ها و کمک‌های همیشگی آنها بوده که این مسیر را برای من هموار کرده و اگر امروز به عنوان یک کارآفرین جوان در سطح آسیا انتخاب شده‌ام، قطعا سهم اقوام درجه یک من حتی از خودم بیشتر بوده است.

تخفیفان یک ایران پرسنل دارد!

مدیر تخفیفان در رابطه با فضای شرکت و روابطش با پرسنل می‌گوید: فضای ما کاملا دوستانه است و سعی می‌کنم در قالب‌های متفاوت با اعضای تیمم در ارتباط باشم. صبحانه‌های فیکس هفتگی با تیم‌های مختلف جزو برنامه‌های همیشگی ماست و در آن از برنامه‌هایمان همانند دو همکار صحبت می‌کنیم. در هفته دو نوبت برای صحبت در زمینه‌های مختلف به پرسنل اختصاص داده‌ام. هر کس از هر لایه ساختاری شرکت می‌تواند در این دو ساعت در رابطه با هر موضوعی از دردودل‌های شخصی گرفته تا ایرادات، انتقادات و حتی مشکلات سطل آشغال زیر پایشان با من به گفتگو بنشینند.

دانشور تصریح می‌کند: دوره زمانه رئیس کارمندی و ارباب رعیتی پوسیده گذشته است. امروز برای موفقیت در کار باید ریشه را تقویت کرد. پرسنل و تیم هر شرکتی، اصلی‌ترین بخش ساختاری را تشکیل می‌دهند و باید نه‌تنها با رفاه مالی که با تامین آرامش روانی، محیطی خوب برای کار ایجاد کنیم. ضمن اینکه شخصا معتقدم تخفیفان یک ایران پرسنل دارد و این مردم بودند که به برند تخفیفان اعتماد کردند و به این جایگاه رساندند. تا مردم نباشند و از خدمات ما استفاده نکنند، قطعا تخفیفانی هم وجود نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.