کد مطلب: ۶۶۷۳۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تفاوت اسنپ و تپسی برای رانندگان/ امنیت رانندگان در کدام اپلیکیشن وجود دارد؟

تفاوت اسنپ و تپسی برای رانندگان/ امنیت رانندگان در کدام اپلیکیشن وجود دارد؟

تفاوت اسنپ و تپسی هم برای رانندگان و هم برای مسافران می‌تواند محسوس باشد.این دو استارت‌تاپ با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند سالی می‌شود که تاکسی‌های اینترنتی در میان مردم جای خود را پیدا کردند. اما خدمات‌دهی هر کدام از آن‌ها برای رانندگان خود، در سراسر جهان با یکدیگر متفاوت است. در ایران تفاوت اسنپ و تپسی در چیست؟

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به نوعی مهم‌ترین بخش نیروهای این شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند. با وجود این تسهیلات و شرایط کاری رانندگان در اسنپ و تپسی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

اسنپ هزینه لغو سفر مسافر را به راننده پرداخت می‌کند؟

می‌توان استارتاپ اسنپ را اولین شرکت تاکسی اینترنتی دانست که در ایران شروع به فعالیت کرده‌است. این شرکت به‌دلیل قدیمی‌تر بودن دارای تعداد رانندگان بیشتری است. طبق آماری که مدیرتجاری اسنپ اعلام کرد، چیزی حدود سه میلیون راننده فعال و غیرفعال در این تاکسی اینترنتی ثبت‌نام کردند.

با این حال، تعداد رانندگان بیشتر، سبب می‌شود که مسافران بیشتری از اسنپ استفاده کنند و تعداد درخواست‌های بیشتری در این اپلیکیشن ثبت شود. بنابراین رانندگان اسنپ می‌توانند درآمد بیشتری داشته‌باشند.

همچنین؛ اسنپ علاوه بر اینکه برای رانندگان طرح‌های تشویقی را در طول روز در نظر می‌گیرد. در صورت لغو یک سفر خاص توسط مسافر، مبلغی رو به راننده ارائه میدهد. تسویه لحظه‌ای رانندگان نیز برای اسنپ و تپسی فعال است.

کمیسیون دریافتی یکی از مواردی است که همیشه مورد اعتراض رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بوده‌است. کمیسیون دریافتی اسنپ، طبق الام این شرکت از ۱۵ تا ۲۰ است. اما رانندگان ادعا می‌کنند که میزان کمیسیون اسنپ متغییر است و در مواردی بالای ۲۰ درصد نیز کمیسیون دریافت می‌کند.

کمیسیون تپسی ۱۵ درصد است؟

با گذشت یک سال پس از معرفی اسنپ، تپسی به عنوان دومین شرکت تاکسی اینترنتی وارد این حوزه شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

این تاکسی اینترنتی برای رقابت با اسنپ، هزینه‌های سفر را برای مسافران کمی ارزان‌تر در نظر گرفت. بنابراین برای افرادی که هزینه‌های سفر برای آن‌ها مهم است، به نظر می‌رسد که تپسی انتخاب مناسب‌تری باسد. اما با وجود این برخی از مواقعمکن است که نرخ کرایه‌های تپسی از اسنپ بسیار بالاتر باشد، که این موضوع به شرایط جوی، ترافیک و غیره بستگی دارد. با این حال آنطور که به نظر می‌آید؛ فعالیت در اسنپ برای رانندگان، می‌تواند به‌صرفه‌تر باشد.

تپسی امنیت سفر را هم برای رانندگان و هم برای مسافران در اپلیکیشن خود طراحی کرده‌است. به‌طوری که اگر شما از سرویس تپسی استفاده کنید می‌توانید اطلاعاتی که برای شما ارسال خواهد شد را با دیگر افراد مانند دوستانتان ، اقوام و خانواده و… به اشتراک بگذارید.

مساله کمیسیون در تپسی، از نظر رانندگان کمی بی‌حاشیه‌تر است. چرا که طبق گزارش‌های میدانی؛ این شرکت تاکسی اینترنتی در هر شرایطی یک میزان کمیسیون یعنی ۱۵ درصد از رانندگان خود دریافت می‌کند.

تفاوت مهم اسنپ و تپسی در چیست؟

امروزه در چیزی که مسافران این شرکت‌ها می‌بینند تفاوت مهمی وجود ندارد. چرا که درنهایت هر دو اپلیکیشن در حوزه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند. از نظر قیمت‌گذاری و مدل کسب‌وکار بسیار شبیه به هم به‌نظر می‌رسند. با این‌حال، الگوریتم‌های هر شرکتی با دیگری متفاوت است و ممکن است که در آینده‌ای نزدیک شیوه‌های کاری هر دو با یکدیگر بسیار متفاوت‌تر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام،پول لغو سفر داده نمی شود اگه میدن باید پیامش مثل تمام پیامهایی که برای ما میاد ،بیاد،که نمیاد،،،،پیشنهد میدم با نزدیک شدن راننده به مبدا پول سفر توسط مسافر آنلاین پرداخت شود تا لغو سفر نزند،،همانطور که لغو سفربرای راننده تبعاتی دارد ،باید برای مسافرهم داشته باشد،،وقتی به مبدا می رسیم بعضی ازمسافرین واقعا ما را معطل می کنند وهیچ پولی هم بابت این معطلی نمی دهند,درمواردی تا به مبدا میرسیم لغو سفر را می زنند ،خداییش یه فکری بحال این مسعله مهم بکنید ،ممنونم،

    • ناشناس

      سلام من امروز بعد از ۵ سال از اسنپ کلا انصراف دادم. چون بعلاوه همه مشکلات که عزیزان به حق گفتند ای کنسلیهای زیاد از حد که اصلا برای راننده ارزشی قائل نیستند. بیشتر از هرچیزی آدم را آزار میده .

    • ناشناس

      من راننده وانت اسنپ هستم شروع کرایه از 37 هزار به بالا نهایت میشه 80 هزار تومن واقعا بردی در خونه ی درخواست کننده بار بزنی طناب کشی کنی آروم بری آسیب نخوره برا 40 هزار تومن واقعا دردناکه

    • سلام،والا از ما دو برابر کرایه گرفتن گفتن چند دیقه دیر کردید در صورتی ک شما میگین پولی بخاطر معطلی نمیدن..! جالبه

    • علی

      کاش فقط درد راننده همین باشه یارو مسافر از راننده خوشش نیومده با پشتیبانی تماس گرفته گفته این رانندتون بهم فحاشی کرده شرکت محترم هم بدون هیچ گونه تحقیق زده حساب راننده بدبخت رو مسدود کرده مسئول محترم راننده به عنوان کارمندت محسوب میشه کاش همونجوری که برای راننده تنبیه دارین برای مسافر هم گزینه تنبیه داشتین تا نتونه چند وقت از خدمات استفاده کنه یکم درک و شعور پیدا کنه مسول محترم یا اقای مسافر یکم درک داشته باشین

  • ناشناس

    من یکسالی هست تو اسنپ ثبت نام کردم .از هر ده بار لغو سفر توسط مسافر شاید یکبارش و بهت ۲۰۰۰تومن بده این اولا.دوما من از کمیسیون دادن معاف هستم با این وجود بازم برام صرف نمیکنه مسافر جابجا کنم .مگر فقط وقت هایی که تو مسیر کاری خودم باشه .تازه اونم گاهی وقت ها بازم میبینم نسبت به کرایش نمیصرفه وحاضرم همون مسیر و خالی برم ولی یک یا چند آدمی که معلوم نیست کین و چه اخلاقی دارن سوار نکنم تازه بدون کمیسیون.یعنی خداوکیلی از پول بدم نمیاد ولی انقدر کرایه ها کمه و نسبت به تورم بالا نرفته ادم حس بردگی بهش دست میده وقتی یک سطل ماست دو کیلویی کاله شده ۸۳هزار تومن هنوز کرایه ها ۱۰تومن تا ۲۰تومن از دوسال پیش فرقی نکرده خنده دار نیست یک تعویض روغن ۶۰۰هزار تومن .بیمه ……بعد تعجب میکنم چطور یک عده از همین چندر غازی که میگیرن کمیسیون هم میدن و کلا شغلشون شده .ادم ضایعات جمع کنه شرف داره حداقل کلاه میکشی سرت کسی نشناسد بهتر از بردگی که …

    • ناشناس

      الان که یک سال از کامنت شما میگذره خیلی گرونی ها گسترده تر و بیشتر شده و همچنان کرایه ها همونه

  • مهدی راستگو

    قیمت تپسی مناسب تر از اسنپ است درخواست تپسی خیلی سریع پذیرش میشه و سریع راننده تپسی میاد، اسنپ انحصاری است و اگه تپسی نباشه کلا انحصار و زورگویی اسنپ بوجود میاد، جنبه رقابتی بودن خوبه بین تپسی و اسنپ.

  • ناشناس

    اصلا به صرفه نیست کار کردن با این نرخ کرایه های اسنپ و تپسی

  • رضا لالا

    اسنپ و تپسی با ماشین اصلا به صرفه نیست و برای راننده ضرره
    واسه موتور بهتره ولی بازم با این تورم صرف نمیکنه و قیمت استهلاک میشه

    • ناشناس

      اسنپ فقط فقط برای خود شرکت اسنپ سود داره برای راننده اصلا سود نداره تبلیغات زیاد داره راننده ها باید اصلا سفرها رو قبول نکنند من با یه تاکسی اینترنتی دیگه کار میکنم ۱۵درصد میگیره بعد هم مسافر در همون محدوده که هستی بهت میده نه مثل اسنپ باید چند کیلومتر دورتر بری دنبال مسافر با هزینه کم

  • رضا لالا

    واسه موتور بهتره ولی بازم با این تورم صرف نمیکنه و قیمت استهلاک میشه

    • علی

      من تازه عضو شدم البته تمام وقت نیستم ولی نرخ‌ها بقدری پایینه که من ترجیح میدم بعضی مسیرها رونرم تازه من تهرانم. هم اسنپم هم تپسی.بنظرم باید یکم بیشتر به راننده ها بها بدند . بخدا از سر خوشی عضو نشدیم . مادرزادم راننده نبودم . این کار برای کمک خرج خانوادمه. یا علی

  • احمد

    پاداش بهت نمیدند دلایل بیخودی میارن.بنزین درست واریز نمیشه.کرایه ها خیلی افتضاح هست.

  • امیر

    مسافر آن محترم اینقدر دنبال ارزونی نباشید. که هر دو رو بزنید هر کدوم زودتر رسید آون یکی رو که کلی راه تا مبدا آومده رو کنسل کنید..

    • ناشناس

      گل گفتی

  • امیر

    مسافران بدون هیچ درکی از شرایط زندگی راننده چنان به مفت سواری عادت کرده آن که میبینند کرایه یک چهارم تاکسی هست و راننده قبول نمیکنه همینطور درخواست رو تکرار میکنند و یک ساعت رو مخ راننده ها.. زورشان میاد عجله دارم بزنند… البته من در مورد تهران نمیدونی حرفم سر مشهد با کرایه های عجیب غریب پایین واسه کلانشهر شلوغ مثل مشاهده. اسنپ بی شرف شما مردم که درک دارین چطور توقع دارید راننده سفرهای یک چهارم قیمت شما رو قبول کنه

  • ناشناس

    واقعا فقط برای راننده ضرره اصلا دطگه اسنپ خیلی مزخرف شده واسه هیچی باید کلی بدویی خرج ماشینم در نمیاد خیلی افتضاحه اسنپ

    • ناشناس

      دوست نداری کار نکن

    • نگار

      با اجازه تو چشم کار نمیکنیم ممنون که اجازه دادی

    • مهدی

      تو دخالت نکن

  • ناشناس

    باسلام،،،هزینه لغو سفر ازطرف مسافر به راننده داده نمیشود،من خودم بارها در مبدأ بودم ومسافر بعداز چند دقیقه لغوسفر کرده،،،اما به محض لغو سفر ازطرف راننده از حساب راننده مبلغ 1500تومن کسر میشه وهشدار لغو بیشنهاد سفر رو میده،،،

  • علی

    راننده بدبختی که تو اسنپ و تپسی کار میکنه به عنوان یک برده محسوب میشه از اون طرف که شرکت های محترم از بنای این شرکت ها فقط پشت مسافر بوده و هیچ اهمیتی به راننده بدبخت نمیده و حق رو به مسافر‌میده دوم اقا یا خانم محترمی که در بخش نظرسنجی ویا کامنت شرکت میکنین راننده بدبخت فقط دنبال یک لقمه نون حلاله چطور وجدانتون قبول میکنه همونجوری الکی رای میدین به این بدبخت ها یا هم گزارش الکی میزنین یکم انسان باشین شما که میای نظرمنفی میدی یا ستاره پایین تری میدی به فکر عواقبی که بعد از سفربرای راننده پیش میاد مثل بالا نیومدن درخواست یا مسدود شدن حساب‌کاربری اینها فکر‌کردین انسان بودن هم ارزوست 😔😔لطفا الکی نظر ندین یا هم در نظر سنجی شرکت نکنین