کد مطلب: ۸۱۲۸۹۶

جریمه‌ی سنگین ۱٫۳ میلیارد دلاری برای متا

جریمه‌ی سنگین ۱٫۳ میلیارد دلاری برای متا

اتحادیه‌ی اروپا جریمه‌ی سنگین ۱٫۳ میلیارد دلاری برای متا در نظر گرفته و پنج ماه به این شرکت مهلت داده است که با قوانین سازگار شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اتحادیه‌ی اروپا با تأیید شایعات چند روز اخیر اعلام کرد که جریمه‌ای ۱٫۲ میلیارد یورویی را (۱٫۳ میلیارد دلار) برای متا (شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ) در نظر گرفته است.

جریمه‌ی سنگین متا رکورد جدیدی در اروپا به‌حساب می‌آید. این جریمه نتیجه‌ی مدیریت اشتباه داده‌ی کاربران توسط متا است. متا پنج ماه فرصت دارد که جلوی انتقال اطلاعات کاربران اروپایی را به سرورهای آمریکا بگیرد.

اتحادیه‌ی اروپا در سال ۲۰۲۱ جریمه‌ی ۷۴۶ میلیون یورویی برای آمازون در نظر گرفت که تا قبل از رسانه‌ای‌شدن جریمه‌ی متا، سنگین‌ترین جریمه‌ی حریم خصوصی محسوب می‌شد.

متا در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کرده است می‌گوید درخواست تجدیدنظر ثبت می‌کند. متا معتقد است اتحادیه‌ی اروپا «جریمه‌ای غیرموجه و غیرضروری» در نظر گرفته و به‌همین‌دلیل ازطریق دادگاه به‌دنبال توقف حکم است.

بحث بر سر محل ذخیره‌سازی داده‌ی کاربران فیسبوک، یک دهه پیش آغاز شد؛ زمانی که فردی اتریشی پرونده‌ای علیه این شبکه‌ی اجتماعی در دادگاه باز کرد. در آن زمان ادعا شد که آمریکا ممکن است داده‌ی خصوصی کاربران اروپایی را ببیند.

متا ماه گذشته گفت که انتظار دارد با سیستمی جدید، ارسال ایمن داده‌ی کاربران اروپا به ایالات متحده را تضمین کند. این شرکت پیش‌تر هشدار داده بود که جلوگیری از انتقال داده‌ها باعث توقف خدمت‌دهی فیسبوک در اروپا می‌شود.

منبع: زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.