کد مطلب: ۷۹۹۶۴۵

پیش‌بینی بازارهای جهانی با تجارت‌نیوز:

بازار تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۶، ۸ تریلیون دلاری می‌شود

بازار تجارت الکترونیک تا سال 2026، 8 تریلیون دلاری می‌شود

با رشد بازار تجارت الکترونیک میزان خرید و فروش‌هایی که در بستر اینترنت انجام می‌شوند، روزبه‌روز در حال افزایش است. براساس آمارها، رشد این بازار تا سال 2026 به 8.1 تریلیون دلار می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تجارت الکترونیک طی سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته است. به طوری‌که انتظار می‌رود بیش از 20 درصد از خریدهای خرده‌فروشی در سال 2023 به صورت آنلاین انجام شود. این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026 این رشد به 24 درصد برسد.

امروزه اولین برخورد مشتری با یک تجارت تا حد زیادی به صورت آنلاین انجام می‌شود. به خصوص اگر کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشد. بنابراین انتظار می‌رود فروش تجارت الکترونیک در سال 2023 با رشد 10.4 درصدی مواجه شود.

با بالارفتن آمار خرید آنلاین میزان فروش الکترونیک نیز به تبع آن درحال افزایش است. فرقی نمی‌کند که هدف شما تنها افزایش چنددرصدی فروش باشد یا تبدیل استارتاپ‌تان به یک کسب‌وکار بزرگ؛ در هر حال خرید و فروش آنلاین می‌تواند موجبات رشد کسب‌وکار شما را فراهم کند.

رشد چشم‌گیر بازار تجارت الکترونیک

به‌طور کلی حجم بازار تجارت الکترونیک با سرعت قابل توجهی روبه افزایش است. انتظار می‌رود که بازار تجارت الکترونیک جهانی در سال 2023 به 6.3 تریلیون دلار برسد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای تجارت الکترونیک این است که شما را قادر می‌سازد تا به راحتی محصول خود را به کسی در هر ناحیه‌ای که مد نظر دارید، بفروشید. این استراتژی می‌تواند به برند شما اعتبار جهانی بدهد. طبق پیش‌بینی‌ها حجم این بازار در دنیا تا سال 2026 به 8.1 تریلیون دلار می‌رسد.

تجارت الکترونیک یک استراتژی بلندمدت و ارزشمند است که قادر است تنها تا سه سال آینده تریلیون‌ها دلار از سهم بازار جهانی خرده‌فروشی را به خود اختصاص دهد. اندازه این بازار در ایالات متحده به 1.1 تریلیون دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود 16.4درصد از خریدهای خرده‌فروشی در آمریکا در 2023 به صورت آنلاین انجام شود. چون خرید آنلاین بین مردم این کشور به یک امر مرسوم تبدیل شده است.

آمازون بازیگر برتر بازار خرده‌فروشی جهان

37.8 درصد از حجم بازار تجارت الکترونیک در جهان را آمازون به خود اختصاص داده است که بالاترین سهم بازار را در بین تمام شرکت‌های تجارت الکترونیکی دارد. Walmart، eBay و AliExpress پربازدیدترین وبسایت‌های تجارت الکترونیک هستند.

تا دسامبر 2022، Walmart.com با حدود 854.9 میلیون بازدید ماهانه، پربازدیدترین وبسایت تجارت الکترونیک بود. eBay.com با 669.5 میلیون بازدید در رتبه دوم قرار گرفت. AliExpress.com نیر با فروش تقریباً 651.9 میلیون بازدیدکننده توانست جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. Etsy.com، Samsung.com، PlayStation.com و BestBuy.com سایر وبسایت‌های تجارت الکترونیکی هستند که معمولاً بازدید بالایی دارند.

79درصد خریداران حداقل یک‌بار در ماه آنلاین خرید می‌کنند

حدود نیمی از مشتریان آنلاین اگر نتوانند کالای مورد نظر خود را در سایت‌های داخلی پیدا کنند، معمولا به سراغ بررسی سایت‌های خارجی می‌روند. این بدان معناست که تجارت الکترونیک قادر است کسب‌وکار شما را به یک سازمان بین‌المللی تبدیل کند.

رایج‌ترین دلیلی که باعث می‌شود مشتریان از خرید خود صرف نظر کنند، پرداخت هزینه‌های اضافی مانند مالیات، کارمزد و هزینه بالای ارسال است. پس اگر قرار است کسب‌وکار خود را بر مبنای تجارت الکترونیک راه‌اندازی کنید، بهتر است این موارد را در نظر بگیرید.

از دیگر مواردی که خریداران را از خرید آنلاین پشیمان می‌کند، عواملی مانند الزام ایجاد حساب کاربری، تاخیر در ارسال محصول، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و فرآیند پرداخت طولانی و پیچیده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد 24 درصد خریداران تنها به دلیل نیاز به ایجاد حساب کاربری خرید خود را رها می‌کنند.

همچنین 22 درصد افراد به دلیل تاخیر در ارسال کالا، قید خرید آنلاین را می‌زنند یا به رقیب کسب‌کار که محصول را در مدت‌زمان کمتری ارائه می‌دهد، روی می‌آورند. 79 درصد خریداران حداقل یک‌بار در ماه خرید آنلاین انجام می‌دهند.

همچنین باید اطمینان پیدا کنید که فرآیند خرید آنلاین شما ساده و شهودی است. زیرا 84 درصد از افرادی که با تلفن همراه خود خرید می‌کنند، اگر سایت خود را بهینه نکرده باشید، خرید را رها می‌کنند. این آمار برای افرادی که از PC استفاده می‌کنند، 72 درصد است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.