کد مطلب: ۴۹۵۰۳۶

اخبار فناوری روز

حمایت مالی عجیب از پیام‌رسان‌های داخلی

حمایت مالی عجیب از پیام‌رسان‌های داخلی

اختصاص بخشی از درآمد اپراتورها به پیام‌رسان‌های بومی، دلیل تعلیق ای‌نماد برخی کسب و کارها و ارائه ارز دیجیتال از سوی فیسبوک، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود تاکید گروهی از کارشناسان بر اینکه با حمایت و انحصار نمی‌توان استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را در کشور گسترش داد، همچنان اخبار تازه در این مورد منتشر می‌شود. در تازه‌ترین مورد معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور، از اختصاص بخشی از درآمد اپراتورها به پیام‌رسان‌های داخلی خبر داده است.

امیر خوراکیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی مدعی شده است که بعد از تصویب سند ساماندهی پیام‌‌رسان‌های داخلی در کشور، شاهد استقبال خیلی خوبی از ناحیه مردم بودیم.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور افزود: یک‌سری مشکلات فنی و نواقصی در ارائه خدمات و سرویس‌دهی‌ها به وجود آمد، اما تجربه‌ای برای رشد جدی پیام رسان‌های داخلی در زمینه‌های مختلف شد.

او با بیان اینکه در این مرحله چند اتفاق مهم تصویب شده و برخی از آن‌ها هم عملی شده است گفت: اولین مسئله‌ای که اتفاق افتاد، بحث اتصال پیام‌رسان‌های داخلی با اپراتور‌ها را داشتیم که این موضوع بسیار مناسب است و کمک بزرگی می‌کند.

او افزود: مسئله تصویب سهمی از درآمد ترافیک اپراتورها برای پیام‌رسان‌ها موضوع بعدی بود که به انجام رسید و ابلاغ آن صورت گرفته است.

خوراکیان با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک پیام‌رسان‌های داخلی به میزان ترافیک‌شان درصدی از درآمد ترافیک اپراتور‌ها را دریافت می‌کنند گفت: این موضوع تشویق بسیار بزرگی برای ارائه ابتکار پیام‌رسان‌ها در عرصه جذب مخاطب و… است.

چرا ای‌نمادها تعلیق شدند؟

در روزهای اخیر صاحبان برخی کسب و کارها در فضای مجازی نسبت به تعلیق کسب و کارشان اعتراض و عنوان کردند که تمام مراحل دریافت نماد الکترونیکی را به‌صورت قانونی طی کرده‌اند. زومیت با اشاره به این موضوع، دلیل تعلیق نماد اعتماد الکترونیکی کسب‌وکارها را استفاده از تصویر به‌ جای کد نماد دانسته است.

در این گزارش به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، آمده است که کسب و کارهای اینترنتی باید به‌ جای تصویر ای‌نماد، از کد آن در صفحه اول وب‌سایت خود استفاده کنند تا فیلتر نشوند.

این مرکز اعلام کرده است که با استفاده از ابزار پایشگر هوشمند در ۶ ماه ابتدایی سال، تعداد ۲۸۵۰ کسب‌وکار متخلف شناسایی شده که نماد اعتماد الکترونیکی یک هزار و ۲۶۶ مورد آن‌ها تعلیق شده است. از جمله دلایل تعلیق نماد جعل نماد اعتماد الکترونیکی عنوان شد.

همان زمان بود که صاحبان کسب و کارها به این موضوع اعتراض کردند. این افراد از ارسال پیامی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گلایه می‌کردند که طی آن به افراد تذکر داده می‌شد در صورت رفع نکردن مشکل، سامانه آنها فیلتر می‌شود.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مشکل پیش‌آمده، به‌ دلیل استفاده از تصویر نماد اعتماد به‌ جای کد آن بوده است که در این خصوص، مهرماه اطلاع‌رسانی شده بود.

فیسبوک ارز دیجیتال عرضه می‌کند

در گزارشی از دنیای فناوری، دیجیاتو به عرضه ارز دیجیتال از سوی فیسبوک پرداخته است.

بر اساس این گزارش، از زمان معرفی لیبرا توسط فیسبوک بیش از یکسال سپری شده و ظاهرا پس از رفع موانع متعدد، دی ماه شاهد عرضه آن خواهیم بود.

فیسبوک، خرداد ماه سال گذشته از ارز دیجیتال لیبرا رونمایی کرد. ارزی که توسط یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی به نام «اتحادیه لیبرا» که مقر آن در ژنو سوییس است، مدیریت خواهد شد.

این ارز پس از معرفی با موانع و مشکلات عمده‌ای از سوی سیاستمداران و نهادهای مالی مواجه شد تا جایی که یک چهارم اعضای اولیه از جمله ویزا، مستر کارت، پی پل و ای‌بی از ادامه راه منصرف شدند. پس از گذشت ماه‌ها حالا «فایننشال تایمز» در گزارشی به نقل از سه منبع آگاه مدعی شده که لیبرا در دی ماه با تغییراتی در برنامه‌ اولیه عرضه خواهد شد.

ارزش رمزارز لیبرا قرار بود به عنوان یک استیبل کوین (Stablecoin) از طریق ارزهای دولتی تضمین شده و برخلاف بیت‌کوین و اتریوم از نوسانات شدید قیمتی در امان بماند.

بر اساس برنامه‌های اولیه چند نوع از کوین‌ها از طریق ارزهای دولتی مثل دلار و یورو حمایت می‌شدند و مدل دیگری هم به سبدی از این ارزهای فیات وابسته بود. به گفته فایننشال تایمز فیسبوک تصمیم گرفته فعلا تنها لیبرای وابسته به دلار را عرضه کند و ارائه مدل‌‌های دیگر را به تاریخی نامشخص موکول کرده است.

ارزش استیبل کوین‌ها برخلاف بیت‌کوین با ارزهای رایج مانند دلار و یورو گره خورده و نوسانات قیمتی کمی دارند. شرکت‌هایی نظیر «کوین‌بیس»، «تتر لیمیتد» و Paxos ارزهایی از این نوع را به بازار عرضه کرده‌اند و استقبال کاربران باعث شده ارزش بازار ۲۸ استیبل کوین اخیرا از مرز ۲۰ میلیارد دلار عبور کند.

آشنایی کاربران با این نوع رمزارز و استقبال از آن احتمالا دلیل اعضای اتحادیه مذکور برای راه‌اندازی لیبرا با پشتوانه دلار بوده چرا که از یک سو تردیدهای نهادهای قانون‌گذار را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر باعث می‌شود کاربران بدون نگرانی از ریزش یکباره ارزش دارایی‌های خود، به استفاده از آن روی بیاورند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کل دنیا داره از پیام رسانه‌ای داخلی خود حمایت مالی می کنه به ایران رسید کارشناسان گفتند بد است؟؟؟؟؟