کد مطلب: ۶۴۰۹۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وحشت اف‌.بی‌.آی از هکرهای روسی/ حملات سایبری روسیه به آمریکا

وحشت اف‌.بی‌.آی از هکرهای روسی/ حملات سایبری روسیه به آمریکا

هکرهای روسی در حال بررسی و رصد سیستم‌ کمپانی‌های انرژی و دیگر سازمان‌های مهم ایالات متحده آمریکا هستند. یک مقام ارشد اف‌.بی‌.آی این اتفاق را هشدار جدی برای قانون‌گذاران آمریکا دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هکرهای روسی در حال بررسی و رصد سیستم‌ کمپانی‌های انرژی و دیگر سازمان‌های مهم ایالات متحده آمریکا هستند.

یک مقام ارشد اف‌.بی‌.آی روز سه‌شنبه به قانون‌گذاران گفت: «حملات سایبری هکرهای روسی که حمایت این دولت را دارند، تهدید واقعی و کنونی روسیه برای آمریکاست».

برایان ورندران، معاون بخش سایبری اف‌.بی‌.آی، در جلسه‌ای در برابر هیات نمایندگان مجلس آمریکا اعلام کرد: «تهدیدات روسیه از لحاظ کیفری برای کشور بسیار بسیار واقعی و جدی است.».

رویترز در همین زمینه گزارش داد: در هفته‌های پس از حمله روسیه به اوکراین، کاخ سفید و وزارت دادگستری به شرکت‌های آمریکایی هشدار دادند که اطلاعاتی که دارند نشان می‌دهد روسیه از قبل گام‌هایی در جهت حملات احتمالی سایبری برداشته است.

در همین راستا، ورندران به قانون‌گذاران آمریکا هشدار داد که نمونه‌های شبکه‌های شناسایی روسی در بخش انرژی ایالات متحده به تازگی افزایش یافته است.

وی گفت که چنین فعالیت‌هایی نشان‌دهنده یک «مرحلۀ شناسایی» از سوی روسیه برای تلاش در راستای آزمایش و شناخت استحکامات این شرکت‌ها و شناسایی نقاط ضعف آنها برای سوء‌استفاده است.

او اشاره کرد: «این بخش فوق‌العاده مهمی از حملات همه‌جانبه روسیه است». ورندران بعدا در اظهارات خود اضافه کرد که روسیه یکی از دو دشمن سایبری بزرگی است که آمریکا در سطح جهان با آنها مواجه است.

هشدار آمریکا درباره حملات سایبری

سال گذشته و درست پیش از حمله روسیه به اوکراین، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آشکارا به ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، هشدار داد که برخی زیرساخت‌های حیاتی باید خارج از محدوه حملات سایبری باشند.

این هشدار بایدن اشاره‌ای آشکار به ۱۶ بخشی است که به عنوان بخش‌های حیاتی از سوی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده تعیین شده‌اند. ازجمله ارتباطات راه دور، بهداشت و درمان، غذا و انرژی.

از آن زمان به بعد، وردندران به نمایندگان مجلس گفت که او از شرکت‌های نرم‌افزاری و سایر شرکت‌هایی که هدف حملات قرار گرفته‌اند آگاه است. این مقام اف‌.بی‌.آی گفت: «تهدیداتی علیه این ۱۶ بخش حیاتی وجود دارد که من نمی‌توانم بگویم دقیقا برای کدام بخش‌ها این تهدید وجود دارد».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.