کد مطلب: ۴۹۷۴۲۹

اخبار فناوری و استارتاپی روز

بی‌اعتمادی به کیفیت؛ دلیل کاهش خرید اینترنتی

بی‌اعتمادی به کیفیت؛ دلیل کاهش خرید اینترنتی

کاهش تمایل مردم به خرید اینترنتی به دلیل بی‌اعتمادی به کیفیت، رونمایی از سامانه پستی ویژه معلولان و تلاش اپل برای ساخت محصولات کاملا سیاه، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شرایطی که افراد به دلیل شیوع بیماری کرونا تشویق می‌شوند که در خانه بمانند و خریدهای خود را نیز اینترنتی انجام دهند، نتایج یک افکارسنجی آنلاین نشان داده است که 35،5 درصد پاسخگویان کاهش تمایل مردم به خرید آنلاین در ماه های اخیر را «بی‌اعتمادی به کیفیت کالا» می دانند.

انگونه که ایرانا گزارش داده است، این خبرگزاری در یک افکارسنجی آنلاین از مخاطبان خواست تا علت اصلی کاهش تمایل مردم به خرید آنلاین را در ماه‌های اخیر اعلام کنند. ۳۵.

25،6 درصد از پاسخگویان نیز «‌گرانی قیمت نسبت به بازار» را عامل دانستند. «بی‌اعتمادی به پرداخت وجه قبل از تحویل کالا» با 15،8 درصد، «بی‌اعتمادی به سایت فروشنده» با 15،6 درصد و «‌تأخیر در ارسال کالا» با 7،4 درصد به عنوان عوامل بعدی از سوی پاسخگویان مطرح شدند.

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر کاهش تمایل مردم به خرید اینترنتی منتشر شد. تجارت‌نیوز در گزارشی با عنوان خرید اینستاگرامی به همین موضوع پرداخت.

رونمایی از سامانه پستی ویژه معلولان

دیجیاتو از اکوسیستم استارتاپی خبر داده است که یک استارتاپ فعال در حوزه معلولان با نام «توانیتو» با حمایت شرکت ملی پست خدمات ویژه پستی را پیاده‌سازی کرده است.

در این قابلیت، خدمات پستی به صورت غیرحضوری در قالب پیشخوان مجازی «ارسالیتو» ارائه می‌شود. این اقدام از آن جهت صورت گرفته تا امکانات کامل یک باجه پستی در اختیار افراد دارای معلولیت قرار گیرد.

رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی سلامت

خبرگزاری شاتا از رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی سلامت خبر داده است.

فعالیت رسمی این مرکز، حاصل همکاری متقابل وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و این مرکز، گواهی‌های الکترونیکی خود در سطوح اطمینان 1 و 2 در زیرساخت کلید عمومی کشور را دریافت کرده است.

راه اندازی این مرکز، منجر به اعتباربخشی به امضاهای الکترونیکی صادره برای پزشکان می‌شود که در پروژه‌های حوزه سلامت الکترونیکی از جمله نسخه الکترونیکی و پرونده الکترونیکی سلامت کاربرد دارد.

تلاش اپل برای ساخت محصولات کاملا سیاه

زومیت از دنیای فناوری خبر داده که اپل به دنبال استفاده از سیاه‌ترین رنگ ممکن، در مک بوک و محصولات دیگر است.

بر اساس این گزارش، جدیدترین پتنت اپل به ارائه‌ رنگ مشکی با استفاده از سطح آنودایزشده اشاره دارد که می‌تواند بخش گسترده‌ای از طیف نور مرئی را جذب کند و عمیق‌ترین رنگ مشکی را ارائه دهد.

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، اپل کامپیوترهای مک را در رنگ‌های مختلف از جمله مشکی و سفید عرضه می‌کرد؛ اما این رویه را مدتی است متوقف کرده و دیگر مشکی و سفید گزینه‌های رنگ کامپیوترهای مک به‌حساب نمی‌آیند.

بر اساس اختراع جدید اپل، ممکن است گزینه‌ رنگی مشکی نه‌تنها در کامپیوترهای مک، بلک در طیف وسیعی از محصولات، از جمله آیفون، آیپد، اپل واچ و… مورد استفاده قرار بگیرد و نکته‌ جالب این است که اپل قصد دارد با فرایند جذب نور، رنگ مشکی مطلق و به‌نوعی، سیاه‌ترین رنگ را به ارمغان آورد.

البته اپل به‌صورت هفتگی اختراعات بی‌شماری ثبت می‌کند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ موضوعات مورد علاقه‌ تحقیق و توسعه شرکت‌ها محسوب می‌شود؛ اما تضمین‌کننده‌ ارائه انها در محصول یا خدمات آینده به‌حساب نمی‌آید.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جاوید

    ای گفتی. اعتماد نداشته واسمون امثال بعـــــضی فروشگاه های اینترنتی.