کد مطلب: ۶۷۸۷۶

دولت یازدهم به باروری صنعت و کشاورزی اعتقاد راسخ دارد

دولت یازدهم به باروری صنعت و کشاورزی اعتقاد راسخ دارد

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم به باروری صنعت و کشاورزی به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور اعتقادی راسخ دارد.محمود واعظی در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های ساوه و زرندیه در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه افزود: استان مرکزی به ویژه شهرستان های ساوه و زرندیه استعدادهای بی نظیری در حوزه

01874e335c4c762023ce2c4ce4e796d1_XL.jpg محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم به باروری صنعت و کشاورزی به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور اعتقادی راسخ دارد.
محمود واعظی در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های ساوه و زرندیه در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه افزود: استان مرکزی به ویژه شهرستان های ساوه و زرندیه استعدادهای بی نظیری در حوزه صنعت و کشاورزی دارند که باید با بررسی های کارشناسانه زمینه رونق اقتصادی را در این خطه فراهم کرد.
وی ادامه داد: مهمترین دغدغه دولت یازدهم ثبات پایدار اقتصادی و رفع بیکاری است که دو حوزه صنعت و کشاورزی می تواند به خوبی در افزایش نرخ اشتغال و تحول اقتصادی نقش آفرینی کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: دولت میراث دار برخی از چالش ها و نابسامانی های اقتصادی گذشته است و باید با نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در بخش صنعت و کشاورزی، در راستای توسعه همه جانبه کشور گام برداشت.
واعظی تصریح کرد: تزریق سرمایه در گردش توسط دولت به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی یکی از راهکارهای خروج از رکود و شتاب در تحول اقتصادی کشور است که باید استمرار داشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: با حمایت و مشارکت دولت یازدهم سه هزار بنگاه صنعتی و اقتصادی کشور احیا می شوند و اشتغال زایی با سرعت عمل بیشتری پیگیری می شود.
وی افزود: تراز تجاری کشور و رشد صادرات خارجی نشان از حرکت صحیح دولت یازدهم در راستای عمل به اصل اساسی اقتصاد مقاومتی است.
واعظی گفت: دولت تدبیر و امید در نخستین گام دوران حیات خود پس از مهار تورم، رونق اقتصادی مبتنی بر کار و تولید را در برنامه های خود قرار داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مهارت آموزی و تولید محتوا در فضای مجازی با بهره گیری از دانش و توان بومی یکی از موفقیت های حوزه فناوری اطلاعات در کشور است که با رونق اقتصادی نیز ارتباطی تنگاتنگی دارد.
وی ادامه داد: یک هزار و 100 میلیارد ریال در یک سال اخیر در حوزه زیر ساخت های فناوری اطلاعات استان مرکزی سرمایه گذاری شده است.

*** دولت تدبیر و امید در عمل به وعده های خود پایبند است
نماینده عالی دولت در استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست های منطقی و کارشناسی در عمل به وعده های خود پایبند است.
محمود زمانی قمی بیان کرد: دولتمردان با سعی و اهتمام خود به دنبال ایجاد رونق اقتصادی و تثبیت روحیه نشاط و شادابی در جامعه هستند.
وی ادامه داد: تاریخ و تمدن ایران اسلامی بدون برجستگی های تاریخی و فرهنگی خطه ساوه و زرندیه معنا ندارد و پرورش مفاخر و بزرگان عرصه علم و ادب نگین ارزشمند این دو شهرستان است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: بسیاری از جاذبه های ارزشمند تاریخی و فرهنگی خطه ساوه و زرندیه ظرفیت بی نظیری برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری است و اقتصاد صنعتی این دو شهرستان نیز نوید بخش آینده ای روشن برای استان مرکزی و کشور محسوب می شود.

*** ساوه و زرندیه سرزمین فرصت های طلایی است
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: این دو شهرستان به واسطه بهره مندی از ظرفیت های مختلف اقتصادی و صنعتی به عنوان سرزمین فرصت های طلایی کشور مطرح است.
محمدرضا منصوری بیان کرد: کمبود آب برای توسعه صنعتی و کشاورزی مهمترین چالش این دو شهرستان است که با اجرای طرح های آبرسانی می توان این معضل را برطرف کرد.
وی افزود: اجرای عملیات خط سریع السیر تهران - ساوه - زرندیه به عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان این دو شهرستان است که می تواند اقبال سرمایه گذاران را برای توسعه فعالیت های اقتصادی دو چندان کند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: امکانات و خدمات فرمانداری ویژه در شهرستان ساوه نیازمند بازنگری است و امید است در سفر هیات دولت به استان مرکزی، در این حوزه نیز تصمیم های ارزشمندی اتخاذ شود.

*** دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای در امر سرمایه گذاری خارجی دارد
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: دولت یازدهم اهتمام ویژه ای در امر سرمایه گذاری خارجی و بهره گیری از توان بومی در تولید و اقتصاد کشور دارد.
محمد بهاروند افزود: نخستین شهرک سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی با هدف تسریع در بهره گیری از توان کار و سرمایه ایرانی در بازارهای خارجی شکل گرفته است.
وی ادامه داد: شهرستان های ساوه و زرندیه به عنوان نگین شهرهای مرکزی ایران به واسطه مجاورت در مناطق ویژه اقتصادی در بهره گیری از ظرفیت های سرمایه گذاری خارجی مزیت بالقوه ای دارند.
بهاروند بیان کرد: برخی از هیات های تجاری و اقتصادی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف همچون انرژی و صنعت در دوران پساتحریم برای سرمایه گذاری در این شهرستان ها اعلام آمادگی کرده اند که راه اندازی نیروگاه یک هزار و 200 مگاواتی ساوه و پالایشگاه خون زرندیه از این جمله است.
وی افزود: شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور بیش از 500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ را در خود جای داده که ارزش افزوده این واحدهای صنعتی، سهم قابل توجهی در رونق اقتصادی کشور دارند.

*** برخورداری روستاهای زرندیه از اینترنت پرسرعت امری ضروری است
فرماندار شهرستان زرندیه نیز در سخنانی گفت: برخورداری روستاهای این شهرستان از اینترنت پرسرعت در رونق اقتصادی و کاهش مهاجرت نقش دارد.
محمد کردی بیان کرد: این شهرستان ظرفیت ارزشمندی در حوزه صنعت و کشاورزی دارد و به عنوان یکی از بازوهای پرتوان دولت در عرصه اشتغال و سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد: توسعه سرمایه گذاری خارجی در زرندیه در دوران پسابرجام رونقی مضاعف گرفته و سرمایه گذاران مختلفی برای اجرای طرح های اقتصادی به این شهرستان سفر کرده اند.
به گزارش ایرنا ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به استان مرکزی از ساختمان در حال احداث بیمارستان ولیعصر(عج)، چند واحد تولیدی و صنعتی، حوزه علمیه خاتم الانبیا بازدید کرد و در شورای اداری شهرستان های ساوه و زرندیه ، محلات، خمین و دلیجان حضور یافت.
استان مرکزی با 29 هزار هکتار وسعت و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.
شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بیش از 260 هزار نفر جمعیت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.