خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۷۳۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بزرگترین چالش رانندگان و مسافران با اسنپ چیست؟

بزرگترین چالش رانندگان و مسافران با اسنپ چیست؟

شرکت‌های تاکسی اینترنتی با گذشت چندین سال فعالیت در کشور و جا افتادن میان مردم، به نظر می‌رسد همچنان نتواسته‌اند برخی از نیازهای مهم رانندگان و مسافران خود را تامین کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تاکسی‌های اینترنتی این روزها نقش پررنگی را در زندگی تمامی افراد جامعه ایفا می‌کنند. اما در کشور ما این شرکت‌ها تاکنون نتوانستند به برخی نیازهای رانندگان و مسافران خود به‌طور قابل قبولی رسیدگی کنند. به ویژه، رانندگان اسنپ و تپسی از برخی شرایط خود گلایه دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرایط و تسهیلاتی که به رانندگان و مسافران تاکسی اینترنتی‌های جهانی مانند اوبر و لیفت تعلق می‌گیرد، با اسنپ ایرانی بسیار متفاوت است. تفاوت‌های اساسی که در بعضی موارد، باعث گلایه کاربران شرکت‌های داخلی شده است.

بزرگترین چالش رانندگان با اسنپ چیست؟

براساس نظرسنجی تجارت‌نیوز در صفحه اینستاگرام، از سه هزار و ۲۳۰ نفری که در این نظر سنجی شرکت کردند، ۵۹ درصد از رانندگان از میزان کمیسیون دریافتی این شرکت ناراضی بودند. همچنین، ۴۱ درصد باقی مانده از ارائه خدمات و تسهیلات ضعیف اسنپ گلایه‌مند بودند.

اسنپ و تپسی حق کمیسیون‌ دریافتی خود را از کرایه در برخی شهرهای بزرگ ۱۵ و در برخی دیگر ۲۰ درصد اعلام کرده‌اند. رانندگان این شرکت معتقدند رقم کمیسیون‌ها از این درصدها بالاتر است. در حالی که در برخی از موارد تا ۲۵ درصد نیز می‌رسد و علاوه بر هزینه‌های استهلاک خودرو، عوارض شهرداری نیز از آن‌ها گرفته می‌شود.

شرکت‌های تاکسی اینترنتی در ابتدای شکل‌گیری، خدمات کمی را برای رانندگان خود در نظر گرفتند. اما رفته رفته توانستند که برای رانندگانی که در این شرکت‌ها کار می‌کنند تسهیلاتی را ارائه بدهند. اما راننده‌های این دو ناوگان همواره از کمبود تسهیلات و خدمات گلایه‌‌مند هستند.

رانندگان اسنپ و تپسی برای اطلاع از انواع خدمات و تسهیلاتی که این دو شرکت تاکسی اینترنتی برای آن‌ها در نظر گرفتند، می‌توانند به سایت‌های رسمی آن‌ها مراجعه کنند و با این شرکت‌ها درخواست خود را مطرح کنند.

با وجود این، حق بیمه تامین اجتماعی یکی از مسائل مهم برای رانندگان است که در حال حاضر از آن محروم هستند. اما به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها قصد دارند بیمه تامین اجتماعی را برای رانندگان خود فراهم کنند. چرا که مدیرعامل اسنپ به تجارت‌نیوز اعلام کرد که به‌زودی فرایند بیمه کردن رانندگان عملی می‌شود.

چالش مسافران با اسنپ

از سوی دیگر، مسافران تاکسی‌های اینترنتی نیز از برخی خدمات این شرکت گلایه‌مند هستند. از میان سه هزار و ۵۵۲ نفر، ۴۴ درصد از مسافران از کیفیت پایین خودروها ناراضی هستند. همچنین؛ ۳۶ درصد از درخواست لغو سفر از سوی رانندگان و ۲۰ درصد باقی‌‌مانده به درخواست پرداخت نقدی و کارت به کارت از سوی رانندگان معترض‌اند.

هزینه بالای تعمیرات و خرید قطعات خودرو باعث شده است که اغلب صاحبان خودروها نتوانند به صورت مستمر خودروهای خود را به تعمیرگاه ببرند. در این بین افرادی که به شغل تاکسی اینترنتی روی می‌آورد، طبیعتا توانایی مالی کافی برای سالم نگه داشتن خودرو را نیز ندارد. این یکی از دلایلی است که مسافران در شهرهای بزرگ با خودروهای فرسوده و با کیفیت پایین مواجه می‌شوند.

از سوی دیگر نیز نرخ کرایه‌ها طبق اعلام رانندگان اسنپ و تپسی، نسبت به مسافت کم است. بنابراین می‌توان این احتمال را داد که اگر راننده‌ای اقدام به لغو سفر می‌کند، ممکن است که از نرخ کرایه فعلی راضی نبوده‌ باشد.

همچنین، براساس قوانین تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی ، مسافران روش پرداخت کرایه را خودشان انتخاب می‌کنند و در صورت اصرار راننده به دریافت نقدی کرایه، اسنپ معمولا برای همیشه با راننده قطع همکاری می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من ۵ سال دارم با اسنپ وتپسی کار میکنم البته نه همبشه به خاطر کرایه پاینه یک دو بعضی وقت من نیم ساعت ۳ کیلو متر تو ترافیک رفتم مبدا مسافر جواب نداد تاز توهینم کرد بدون کنسلی یا بد ۲ هزار یا بار بود اسنپ همیشه حق به مسافر مید کدای بکنی از تپسی اسپ احترام درامدش بهتر

  • فرشید

    نا عادلانه بودن قیمت ها یا قیمت ها زیاد بالا میره مسافر ناراحت میشه یا آنقدر پایین میاد که راننده ناراحت میشه

  • مجتبی‌اقاجانی

    راست‌میگن‌دیگه‌من‌خودم‌اسنپ‌هستم‌چرا‌کرایه‌پایین؟

  • عدالت

    تمام خدماتی ک اسنپ ارائه میده با تخفیف با قیمت بازار آزاد یکی هستش اسنپ و شهرداری از راننده کمیسیون میگیرن و بابت زوج و فرد و طرح ترافیک برای رانندگان فعال هیچ خدماتی نمیدن همه چیز مانند مردم عادی حساب میشه پول بنزینم ک بر اساس پیمایش هست و کاملا ناعادلانه دو سه ماه یکبار میدن

  • ناشناس

    سلام من هم اسنپ کار میکنم گاهی نرخها اینقدر پایینه که مسافر معترضه چطوری زندگی تون میگذره بااین گرانی دور شهر مفت میگردند….مسافر تماس میگیره زنگ میزنی میری محل لغو میزنه دین برای خودش ایجاد میکنه مسافر چقت وبنزین هدر رفته تازه میفرمایند حق با مسافر میتونه لغو بزنه ….مسافر سوار شده یه مسیر رفتیم تماس گرفتند نیا دکتر رفت بعد لغو نمیشه باید پایان سفر بزنی یه چیزی هم از جیبت رفته پول اسنپ و شهرداری …اقا یا خانم یه معذرت خواهی …تماس به اسنپ حق با مسافر؟؟؟؟

  • ناشناس

    آقا دوساله همه میگن کرایه‌ها پایین ولی کسی گوش نمیده کرایه تهرانپارس تا کرج میزنه ۸۰ یا ۹۰ خودش باشه میره خیلی خوب بنزین میدن مسافر تا میشینه میگه کولر بزن کرایه‌ها پایینه به کی باید گفت که گوش بده

  • مهران

    تمام وسایلها قیمتشان حداقل ۲تا۳ برابر شده بغیر از کرایه اسنپ وتپسی حتی کرایه تاکسیها هم گران شده برعکس کرایه اسنپ وتپسی ارزان ترازپارسال شده پول ما برای خرید خانه ولوازم ماشین درنمیاد واولین کار این دو برداشتن حق خود ومالیات است چرا باید همیشه توی سر راننده زده شود ومتاسفانه هیچ تعاونی ندارند تاازحق راننده ها پشتیبانی شود

  • یک مسافر

    با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور به مسافران گرامی پیشنهاد می کنم که حتی المقدور از سفرهای زائد و غیر مهم اجتناب کنند. در مراکز استانها بویژه میشود با صرف مقداری وقت با خط واحد با ارزانترین مبلغ ممکن به مقصد رسید یا چنانچه مجبور به گرفتن تاکسی اینترنتی شدید برنامه ریزی کنید که بتوانید در یک روز کارهایتان را جمع و جور کنید. می بینید که از همه طرف گرانی داره به ما هجوم میاره، لذا حداقل میشود با کمتر از خانه بیرون رفتن یا برنامه ریزی صحیح و استفاده از اتوبوس های خط واحد یا مترو کمترین هزینه را پرداخت کرد …. کمی سخت است اما بهترین گزینه برای گذار از شرائط فعلی می باشد . همانطور که شاهد هستید اسنپ و تپسی هم میخواهند گران کنند. اگر پولتون زیادی کرده که خب بدید بابت کرایه به این راننده ها، در غیر اینصورت همون پول را لااقل می تونید بزنید به یه زخم زندگیتون، چرا بابت سفرهای غیر لازم میخواهید پول ها تون رو حیف و میل کنید

  • یک راننده

    من یک راننده ام وقتی صبح مثلا از شیخ بهایی تا کشاورز میزنه ۲۵ تومن با این قیمت پایین میگیری بعد ۱۰ دقیقه هم طرف دیر میاد واقعا دوست داری … کنی انتظار داری لغو نکنه هیچکی توقف نمیزنه ، بعد ظهر ها کلا چند ساعت کرایه جوری میبره بالا که همون چنتا اندازه کل کار کرد صبح میشه خدایی قیمت گذاری مشکل داره صبح واقعا کار کردن نمی ارزه شب هم که اصلا ی جور پایینه نمیارزه باز درسته خلوته ولی دیگه ی جور باش ی چیزی برا راننده بمونه این که نشد

  • ناشناس

    کولر هم نمیزنن