کد مطلب: ۶۶۵۸۱۲

رونمایی از هواپیمایی که یک ساعته دنیا را دور می‌زند

رونمایی از هواپیمایی که یک ساعته دنیا را دور می‌زند

شرکت استارتاپی «ونوس ایرواسپیس» در نمایشگاه «UP.Summit» از هواپیما خود به نام «استارگیزر» رونمایی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استارتاپ «ونوس ایرواسپیس» (Venus Aerospace) به تازگی از طرح مفهوم جدیدی رونمایی کرد. این طرح یک هواپیما فضایی با سرعت ۹ ماخ (حدود ۱۰ هزار کیلومتر بر ساعت) موسوم به «استارگیزر» (Stargazer) است . استارگیزر قادر است در یک ساعت به دور دنیا سفر کند.

ایسنا به نقل از آی‌ای گزارش داد،استارتاپ «ونوس ایرواسپیس» در نمایشگاه «UP.Summit» از اولین طرح مفهومی هواپیما مافوق صوت خود به نام «استارگیزر» رونمایی کرد.

باید گفت نمایشگاه «UP.Summit» که در آرکانزاس آمریکا برگزار می‌شود، از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را شروع کرده است. امسال نیز پنجمین سالی است که رویداد خود را برگزار می‌کند.

شرکت در این رویداد تنها با داشتن دعوتنامه امکان‌پذیر است. این همایش مدیران اجرایی برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان، بنیان‌گذاران نوآورانه‌ترین استارتاپ‌ها و تخصیص‌دهنده‌های سرمایه با بیش از یک تریلیون دلار دارایی را به خود جذب می‌کند.

«استارگیزر» هم یک پهپاد مافوق صوت و هم یک هواپیما فضایی با توانایی رسیدن به سرعت ۹ ماخ است. هر دو طرح قادر خواهند در یک ساعته به دور دنیا سفر کنند. این هواپیما مافوق صوت قادر است از یک فرودگاه معمولی به هوا بلند شود و سپس تا لبه‌ی فضا پرواز کند.

این پهپاد بدون سرنشین و هواپیما فضایی مافوق صوت جدید می‌تواند با سرعت کمتر از مافوق صوت در فرودگاه‌های معمولی نشست و برخاست داشته باشند.

«استارگیزر» پس از تکمیل، ۱۰۰ فوت (۳۰.۵ متر) عرض و ۱۵۰ فوت (۴۶ متر) طول دارد. وزن آن نیز هنگام برخاست حدود ۶۸ هزار کیلوگرم است. این هواپیما مافوق صوت همچنین ظرفیت پذیرش ۱۲ مسافر را دارد.

فضاپیما

«استارگیزر» پس از برخاستن از یک فرودگاه معمولی و رسیدن به ارتفاع ۵۱ هزار و ۸۱۷ متری به سرعت ۹ ماخ می‌رسد.

به این ترتیب این پهپاد بدون سرنشین قادر است مسافت‌هایی را که یک هواپیما معمولی در بیشتر از یک شبانه‌روز طی می‌کند، تقریبا در یک ساعت بپیماید.

با «ونوس ایرواسپیس» آشنا شوید

شرکت «ونوس ایرواسپیس» استارتاپی با فناوری عمیق است که توسط «سارا داگلبی» و «اندرو داگلبی» تاسیس شده است. این شرکت در صدد است تا با ساختن هواپیما مافوق صوت با سرعت ۹ ماخ بتواند در زمانی کوتاه مردم را در سرتاسر جهان جابه‌جا کند.

رونمایی از این طراحی مفهومی، نقطه اوج کار پیچیده‌ی طراحی است که از زمان تاسیس این شرکت در سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. این شرکت نزدیک به ۳۳ میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود که به‌تازگی موفق به جذب ۲۰ میلیون دلار دیگر نیز شده است.

«ونوس» دارای یک تیم مجرب و متعهد از حوزه‌های هوافضا، نظامی و کهنه‌کاران حوزه تحقیق و توسعه است که برای جابجایی محدودیت‌ها و مرزهای حوزه حمل‌‌ونقل پرسرعت تلاش می‌کنند.

در حال حاضر این تیم روی سه فناوری اصلی کار می‌کند. موتور موشک نسل جدید بدون انتشار آلاینده، طراحی منحصربه‌فرد هواپیما و خنک‌کننده پیشرفته که همگی به هواپیما اجازه می‌دهند از فضاپیماها و زیرساخت‌های فعلی به هوا بلند شود.

مسئولان این شرکت می‌گویند، تیم ما می‌خواهد پنجره‌ها را در طراحی حفظ کند، زیرا مناظر در ارتفاع بالا تماشایی هستند.

این شرکت هنوز فاش نکرده است که این هواپیما فضایی با چه نوع سوختی کار می‌کند، اما مطمئن است که تاثیر کربنی بر جای نمی‌گذارد و بدون آلایندگی خواهد بود.

سارا داگلبی می‌گوید: ما با ناسا در مرکز فضایی «جانسون» کار کردیم و توانستیم به اطلاعات حاصل از آزمایش غرش صوتی برنامه «شاتل فضایی» دسترسی پیدا کنیم. در ارتفاع و سرعتی که ما پرواز می‌کنیم، شما نمی‌توانید صدای ما را بشنوید، چرا که ما در ارتفاع ۱۷۰ هزار فوتی با سرعت ۹ ماخ پرواز می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.