کد مطلب: ۵۰۱۸۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای کندی اینترنت چیست؟

ماجرای کندی اینترنت چیست؟

در شرایطی که این روزها بسیاری از کاربران از سرعت اینترنت ثابت گلایه دارند و برخی می‌گویند وضعیت به دوران دیال‌آپ بازگشته است، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران به تجارت‌‌نیوز می‌گوید که ممکن است مشترکان به سقف مصرف منصفانه خود رسیده باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای اخیر به ویژه امروز، برخی از مخاطبان در پیام‌ها و تماس‌های خود از سرعت اینترنت ثابت در مناطق مختلف تهران گلایه کردند.

بخش ارتباط با رسانه‌های وزارت ارتباطات و اطلاعات اما در پاسخ به تجارت‌نیوز، وجود مشکلی در اینترنت پایتخت را رد می‌کند و می‌گوید که از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت اختلالی به آنها اعلام نشده است.

بر اساس این توضیح، اگر اختلالی در اینترنت وجود داشته باشد، شرکت زیرساخت حتما موضوع را اعلام می‌کند و اکنون به نظر نمی‌رسد مشکلی در اینترنت ثابت تهران وجود داشته باشد.

بیدخام توضیح می‌دهد: ممکن است کاربران به سقف مصرف منصفانه خود رسیده باشند که در این شرایط، سرعت اینترنت آنها به 128 کیلوبیت کاهش می‌یابد؛ در این صورت مشترک باید به پرتال مراجعه و حجم جدیدی را خریداری کند

سقف مصرف منصفانه و کاهش سرعت اینترنت

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران نیز در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید که معمولا دو عامل باعث کندی و اختلال در اینترنت می‌شود؛ وجود مشکلی در شبکه یا رسیدن حجم مصرف کاربران به سقف مصرف منصفانه.

او وجود اختلال در شبکه اینترنت پایتخت را رد می‌کند و می‌گوید امروز مشکلی در شبکه اینترنت تهران وجود نداشته است.

بیدخام توضیح می‌دهد: ممکن است کاربران به سقف مصرف منصفانه خود رسیده باشند که در این شرایط، سرعت اینترنت آنها به 128 کیلوبیت کاهش می‌یابد؛ در این صورت مشترک باید به پرتال مراجعه و حجم جدیدی را خریداری کند.

موضوع هر چه باشد کاربران از سرعت اینترنت شاکی‌اند؛ برخی از کاربران در توئیتر از اینکه اینترنت به سرعت دیال‌آپ بازگشته است، گلایه کرده‌اند

به گفته او، سقف مصرف منصفانه بر اساس میزان حجمی که افراد خریداری می‌کنند، مشخص می‌شود و زمانی که مصرف کاربر به این سقف می‌رسد، مخابرات موضوع را با ارسال پیامک به مشترک اطلاع می‌دهد.

بازگشت به سرعت دیال‌آپ

موضوع هر چه باشد کاربران از سرعت اینترنت شاکی‌اند؛ موضوع فقط هم مخصوص تهران نیست و مردم در شهرهای مختلف به وضعیت موجود معترضند. برخی از کاربران در توئیتر از اینکه اینترنت به سرعت دیال‌آپ بازگشته است، گلایه کرده‌اند.

اینترنت همراه هم البته وضعیت بهتری ندارد. به ویژه این روزها، مشکلات آموزش آنلاین در مناطق روستایی گلایه‌هایی را در افکار عمومی ایجاد کرده است.

در این میان جدیدترین گزارش Speedtest از کاهش سرعت اینترنت همراه و ثابت در ایران خبر می‌دهد. این در حالی است که در دنیا وضعیت در هر دو حوزه بهبود یافته است.

چندی پیش خبرگزاری ایرنا، یکی از اصلی‌ترین دلایل کندی اینترنت در برخی اپراتورها را اشباع شدن پهنای باند اعلام کرد. طبق آن گزارش، از مجموع بیش از ۱۴۰۰مرکز مخابراتی کشور، تجهیزات انتقال شرکت مخابرات ایران در ۷۰مرکز نیازمند ارتقای سخت‌افزاری است؛ ارتقایی که معلوم نیست چه زمانی قرار است اتفاق بیفتد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ...

    سلام، من توی کرمان هستم، درسته که سرعت اینترنت خیلی افتضاخه اما خب از حق نگزریم یرعت همراه خوبه من هرروز تست میکنم و اینترنت همراه سرعت دانلود و آپلود میانگین چهارده مگابایته اما سرعت اینترنت ثابت که کلا از دیال آپ هم عقب تره ، سرعت آپلود ثابت پنج صدم مگابایت بود دیشب ، داملود هم اگر خودش رو می کشت به یک میرسید ، جدا مردم رو چی فرض کردن ؟

    • همون "ناشناس" مثلا

      سرعت نت همراه بگی نگی برای کارایه عادی اره جوابه اما هم گرون تره و هم حجمش کمه و از اون گذشته، کسی که مجبوره به صورت زنده اموزش ببینه با بخواد بازی چندنفره انجام بده به شدت مزخرف و غیرقابل قبوله (پکت لاست هم نمیشه بهش گفت چون ارتباط به طور کامل از طرف خود نت همراه برای لحظه قطع و وصل میشه!)
      در هرحال نه با حرف نه با دعوا چیزی حل نمیشه
      همشون همینن و همینن و همینن

  • ناشناس

    اره مدیر جان تو راست میگی یه دفعه کله کشور به سقف مصرفه منصفانه رسیدن ، بابا یه جوابی بدین که به شعور مخاطب توهین نشه ، پیشه خودتون فکر میکنید فقط خودتون حالیتونه و هیچکس هیچی حالیش نیست که اینجوری جواب میدین ،

    • Mahdi wafai

      دقیقا

    • Mahdi wafai

      بله دقیقا

  • ناشناس

    ای خدا کشور های خارج تو چه فکری هست ما تو چه فکری ما هنوز مشکل اینترنت داریم عصابم داره خورد میشه تو این کشور

  • شت

    من با چند سایت اسپید تست سرعت نت رو امتحان میکنم میگه بالای ۱۳ مگ سرعت داری ولی من همچین سرعتی رو تو خواب ندیدم!!!!

    • هادی

      خب اون بیته باید تقسیم به 8کنی که به مگابایت تبدیل بشه

  • ناشناس

    نگران نباشید به خاطر جلوگیری از تظاهرات سرعت رو کم کردن به خاطر امنیت خودمونه اگه تظاهرات نشه دوباره درستش میکنند

    • ایلیا صدری خاتون

      همینطوره

  • لیلا

    سلام کسانی که میگن مشکل نداره یک یاعت درسی مارو بیان خونمون میفهمن اینترنت مشکل دار یعنی چی

  • ناشناس

    اینتر نت واقعا مفت ارزش ندارد فرزندم چطوری درس بخواند با هزار بد بختی پولشرا تهیه کردم ام ضعیف است باید چکار کنیم کرمان

  • ناشناس

    دلتون‌به حل کسای نمیسوزه که وقتی از اینترنت استفاده می کنن ترس دارند هرلحضه پیامک اتمام بسته بهشون ارسال شه

  • ناشناس

    کسایی ک نتشون ضعیفه!اگه گوشی ساده و معمولی هم داشته باشن خیلی بدتره! اونی ک ایفون دستشه یا امثال اینا وقتی میگه نت ضعیفه اذیتم با کسی ک ی گوشی ساده سامسونگ دستشه خیلی تفاوت داره!!!
    کسیم دلش ب حال کسایی ک گوشیشون ضعیفه نمیسوزه ک بخواد اینترنتو اونقد قوی کنه ک حتی کساییم ک گوشیشون سادس راحت باشن!

    • ناشناس

      چی میگی ترجمه کن 😐

  • ناشناس

    از اونجایی که ما بهترین دولت کل هستی نصیبمان شده ولی بازم کند کردن اینترنت که مطمئنم به یه دلیل مسخره ای از قصد کند کردنش خیلی زیاده روی من اینترنت ۲۴۰۰ گیگ دارم و کلی هنوز باقی مانده و من یه میلیون به هدف یه اینترنت خوب پول دادم نه این والا اینترنت ژاپن قیمتش (یک هزارم ) ایران ولی سرعتش ۱۰۰۰ برابر ایران واقعا چرا همیچین خدمات دو هزاریی انقدر گرون