کد مطلب: ۶۰۵۴۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ استارتاپ حوزه غذا در ایران / از کجا غذا سفارش دهیم؟

۱۰ استارتاپ حوزه غذا در ایران / از کجا غذا سفارش دهیم؟

در حال حاضر استارتاپ‌های بسیاری در حوزه سفارش غذا در کشور فعالیت می‌کنند، اما به دلیل وجود انحصار اسنپ فود در این حوزه، شناخته نشده‌اند یا کاربران کمی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استارتاپ‌های فراوانی در حوزه غذا در کشور فعالیت می‌کنند، اما در حال حاضر اسنپ فود انحصار این عرصه را در دست گرفته است. انحصار اسنپ فود برای استارتاپ‌های دیگر فعال در این حوزه می‌تواند باعث ضررهای فراوانی از جمله برشکستگی شود.

اپلیکیشن‌های متعددی در این زمینه ارائه شده‌اند که کاربران می‌توانند با جست‌وجو به ان‌ها دسترسی پیدا کنند. این اقدام می‌تواند تا حد امکان از پیشرفت انحصار اسنپ فود جلوگیری کند. چرا که با این کار می‌توانند خدمات بهتری نیز دریافت کنند.

استارتاپ فیدیلیو

این استارتاپ حدود ۱۲ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند، حوزه فعالیت فیدیلیو بیشتر معرفی رستوران‌هاست. فیدبلیو با توجه به اطلاعاتی که از رستوران‌های کشور دارد، به کاربران در انتخاب رستوران مد نظرشان کمک می‌کند.

اسنپ فود

اسنپ فود پلتفرم سفارش آنلاین غذا است. این استارتاپ سفارش آنلاین غذا را در اکثر شهر‌های ایران از تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، شیراز و… ممکن کرده است.

در حال حاضر اسنپ‌فود به عنوان بزرگترین پلتفرم سفارش آنلاین غذا در فضای کسب و کارهای آنلاین ایران در حال فعالیت است.

استارتاپ دلینو

دلینو نام یکی دیگر از سایت‌های سفارش آنلاین غذا در ایران است که به تازگی روند رو به رشد خوبی را پشت سر گذاشته است. حوزه فعالیت دلینو شباهت فراوانی با اسنپ فود دارد و در حال حاضر یکی از رقبای آن به شمار می‌رود.

استارتاپ مامان پز

مامان پز وب سایت سفارش غذای خانگی در ایران است، این وب سایت برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها که کاربران از رستوران‌ها سفارش غذا می‌دهند، غذاها توسط خانم‌های خانه برای خریداران ارسال می‌شود.

این وب سایت برای افراد خانه‌دار این امکان را مهیا کرده است که بتوانند از طریق آشپزی در خانه کسب درآمد داشته باشند. وب سایت مامان پز فقط در تهران فعالیت می‌کند.

سرآشپز پاپیون

برنامه سرآشپز پاپیون امکان دسترسی به دستور پخت غذاهای متنوع ایرانی و خارجی را برای کاربران فراهم می‌کند. این اپلیکیشن شامل بیش از ۳۵۰۰ دستور پخت غذاهای مختلف می‌شود.

استارتاپ چکاو

چکاو بر اساس فلسفه ارائه غذاهای متفاوت، وعده های غذایی جدید، هوشمندسازی و آسان سازی سفارش غذا به وجود آمده است، از طریق سایت یا اپلیکیشن چکاو کاربران می‌توانند صبحانه، فینگرفود و سینی‌های پذیرایی را آنلاین سفارس دهند.

کاربران چکاو می‌توانند چندین هفته قبل با مشخص کردن تاریخ و ساعت دقیق، سفارش خود را ثبت کرده، در صورت تمایل تزیینات ویژه را بر روی آن اعمال کنند.

پلتفرم سفارش غذا خارج از تهران

محدوده فعالیت اکثریت پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا تهران است. در این میان برخی استارتاپ‌ها وجود دارند که فقط در یک شهر فعالیت می‌کنند. البته اسنپ فود در حال حاضر در تمامی نقاط کشور فعالیت دارند.

نهرتاپ: اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا در بابل و بابلسر است که قصد دارد محدوده فعالیت خود را در سراسر کشور افزایش دهد.

کیک آف: فروشگاه اینترنتی کیک و لوازم جشن به همراه سرویس ارسال در استان اصفهان است.

کیک‌خونه: یک استارتاپ در حوزه تولید و توزیع کننده‌ کیک و شیرینی خانگی است که در حال حاضر تنها در تهران فعالیت دارد.

استارتاپ‌های فراوانی مانند ریحون، چنگال، چیلیوری و … در صنعت سفارش آنلاین غذا وجود داشتند که به دلایل مختلف از جمله کرونا و انحصار یک شرکت خاص، برای همیشه از رده خارج شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.