کد مطلب: ۶۲۹۹۰۵

تجربه سفر به فضا ۱۱ میلیارد تومان! / چه موانعی برای عمومی شدن سفر به فضا وجود دارد؟

تجربه سفر به فضا ۱۱ میلیارد تومان! / چه موانعی برای عمومی شدن سفر به فضا وجود دارد؟

قیمت هر بلیط سفر به فضا حدود نیم میلیون دلار است اما این سفرها به جز هزینه بالا مشکلات دیگری نیز به همراه دارند و احتمالا هرگز عمومی نشوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ویرجین گلکتیک یک شرکت بریتانیایی و یکی از شرکت‌های پیشتاز در صنایع گردشگری فضایی است که هر بلیط سفر به فضا را به قیمت ۴۵۰ هزار دلار می‌فروشد. اما واقعا کدام یک از ما قادر به انجام چنین سفری هستیم؟

شرکت ویرجین گلکتیک در ازای یک سفر دقیقه‌ای و تجربه نیروی گرانش، بی‌وزنی و مناظر شگفت انگیز تقریبا نیم میلیون دلار دریافت می‌کند. در حال حاضر بلیط‌های زیادی فروخته شده است اما آیا این سفر هیچ گاه برای عموم مردم امکان پذی خواهد بود؟ یا اصلا قیمت آن کمتر می‌شود؟

به نقل از Lifewire ، هزینه ابزار و امکانات لازم برای سفرهای فضایی و همچنین سفرهای توریستی فضایی در حال کاهش است. در اوایل عصر جت‌ها تنها افراد ثروتمند می‌توانستند سوار این وسیله‌ها شوند. همچنین در اوایل عصر پیدایش کامپیوترها تنها ثروتمندان یا کسانی که می‌خواستند یک کامپیوتر را با هم استفاده کنند می‌توانستند آن را بخرند. اما این وضعیت پایدار نبود و در طول زمان این محصولات همه‌گیر شدند.

موانع سفرهای توریستی فضایی

در حال حاضر دو مانع بزرگ بر سر راه سفرهای گردشگری فضایی وجود دارد. یکی از آن‌ها هزینه این سفرهاست که با گذر زمان کاهش می‌یابد اما به نظر نمی‌رسد به اندازه کافی برای همه اقشار جامعه ارزان شود مگر اینکه یک جهش بسیار بزرگ در تکنولوژی اتفاق بیفتد.

دومین مانع که یک مشکل بسیار حیاتی به شمار می‌آید جنبه محیطی اینگونه سفرهاست. برای فرستادن یک موشک به فضا سوخت بسیار زیادی لازم است. سوخت این موشک‌ها هم تجدیدپذیر نیست. شرکتی مانند ویرجین گلکتیک برنامه دارد هر سال حدود ۴۰۰ سفر فضایی برای توریست‌های فضایی ثروتمند انجام دهد.

آلاینده‌های کربنی تولید شده به ازای هر مسافری که به فضا می‌رود بیش از ۱۰۰ برابر بیشتر از آلاینده‌های یک سفر طولانی با هواپیماست. در زمان پرتاب هم یک موشک می‌تواند تا ۱۰ برابر اکسید نیتروژن بیشتری نسبت به درکس، بزرگترین نیروگاه حرارتی بریتانیا، تولید کند.

تاثیرات محیطی این پروازهای فضایی بسیار بیشتر از حد طبیعی است. برای اینکه این تاثیرات عادی شوند، انسان باید باهوش‌تر شده و راه حل‌های ساده و موثرتری پیدا کند. در نهایت بشر نوآوری‌های جدیدی برای انجام کارها به ذهنش می‌رسد و به تدریج هزینه‌ها و تاثیزات محیطی آن را کم می‌کند. مساله این است که حتی بعد از این مرحله هم هنوز سفرهای فضایی آلاینده‌تر از هواپیماها خواهند بود و حداقل دلایل پوچ و ساده لوحانه در سفر هوایی کمتر است. طبیعتا در زمانی که زمین مشکلات زیست محیطی زیادی دارد با سفرهای فضایی آن را آلوده‌تر نمی‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محقق متون مقدس

    درمنظومه ما چیزی بدردبخوری وجود ندارد تا به آن سفرکنیم.ولی قطعا درمنظومه های فراخورشیدی دنیاهای بیشمار بکر و سرسبزی و ‏Goldilokوجود دارند که با تکنولوژی فعلی بشر سفر به آن ناممکن است. اما یک راه وجود دارد که باکمک فرازمینیها امکان سفر به سیارات دوردست فراهم می آید و شکی نیست که درجهان تمدن های ناشناخته ای وجود دارند که از ما خیلی پیشرفته ترند و باکمک تکنولوژی های فوق پیشرفته آنها برای نقل و انتقالات بشر به جهانهای حتی فراکهکشانی امکان پذیر است چون هرچه که در متون مقدس درج شده است وقوع آن قطعی و حتمی است برای نمونه آیه ۱۳سوره جاثیه به تسخیر آسمان توسط بشر اشاره شده است و آیه آنچنان صریح است که وقوع آن را به قطعیت تبدیل میکند… وسلام

  • ناشناس

    نظرتکراری بنده را چاپ میکردید اینجا مناسب تربود آیه ۱۳سوره جاثیه