کد مطلب: ۷۳۳۲۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییرات تپسی پس از ورود به بورس/ کمیسیون تپسی افزایش یافت؟

تغییرات تپسی پس از ورود به بورس/ کمیسیون تپسی افزایش یافت؟

تپسی در جلسه معارفه سهام خود در فرابورس، یکی از دلایل ورود به بورس را توسعه محصولات و زیرساخت‌ها اعلام کرد. حالا تپسی در جهت این توسعه، شرکت جدیدی در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو و خدمات به ثبت رسانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته تپسی از ثبت شرکت نوآفرینان بهراد پارس برای فروش لوازم یدکی خودرو و ارائه خدمات خودرویی به سفیران خبر داد و با توقف نماد، بازگشایی شد.

خرداد 1401 بود که مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار تپسی‌ در جلسه معارفه سهام این شرکت در فرابورس به طور رسمی اعلام کرد که تپسی به یک سوپراپلیکیشن تبدیل خواهد شد.

حالا به نظر می‌رسد که این استارتاپ برای فروش لوازم یدکی و ارائه خدمات خودرویی به سفیران، شرکت جدیدی با سهامداری ۱۰۰ درصدی به ثبت رسانده که احتمالا در راستای سوپراپلیکیشن شدن است.

ثبت شرکت جدید برای سوپر اپلیکیشن شدن؟

تپسی در توضیحاتی که بابت ثبت شرکت جدید داده است، اینگونه می‌گوید که به‌رغم تجربه موفق دو سال اخیر با توجه به اینکه در این شیوه تپسی امکان نظارت مستقیم بر میزان فروش و کیفیت خدمات ندارد، هیات‌مدیره با لحاظ تجربه فروش مستقیم لاستیک و روغن از طریق سایت لاستیک فروش به رانندگان، پیشنهاد تاسیس یک شرکت مستقل برای ورود جدیدتر به این حوزه را تصویب کرد.

در این راستا مقرر شد، یک شرکت با سهامداری ۱۰۰ درصدی تپسی نزد اداره ثبت شرکت‌ها تاسیس و به ثبت برسد. همچنین با توجه به نیاز این شرکت به گروه اجرایی متمرکز و تخصصی، هیات مدیره مصوب کرد متعاقباً بسته سهام تشویقی برای گروه اجرایی این شرکت تا سقف ۱۵ درصد سهام در نظر گرفته شود.

به این ترتیب، شرکت نوآفرینان بهراد پارس ۳۰ آبان با هدف ارائه خدمات نرم‌افزاری در زمینه فروش کالا و خدمات مربوط به خودرو و موتورسیکلت به سفیران در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

حالا به نظر می‌رسد که این استارتاپ در جهت سوپراپلیکیشن شدن پیش می‌رود، چرا که در حال حاضر زمینه‌های توسعه اپلیکیشن تپسی از جمله تامین مالی فراهم شده است. البته هنوز دقیقا مشخص نیست که خدمات این شرکت تازه تاسیس در حوزه فروش لوازم یدکی خودرو، به اپلیکیشن تپسی‌ اضافه خواهد شد یا خیر.

تامین مالی استارتاپ‌ها برای توسعه است

استارتاپ‌ها به‌طور کلی تلاش زیادی برای جذب سرمایه انجام می‌دهند، ورود آن‌ها به بورس فرآیند جذب سرمایه را آسان‌تر می‌کند. تپسی نیز با ورود به بازار سهام توانسته به مرحله تامین مالی دست یابد.

تامین مالی اولیه به استارتاپ‌ کمک می‌کند تا برای اولین قدم‌های خود سرمایه‌ای را داشته باشد؛ از جمله این قدم‌ها می‌توان به مواردی مانند تحقیقات بازار و توسعه محصول اشاره کرد. ثبت شرکت جدید توسط تپسی‌‌ یکی از نمونه‌های توسعه کسب‌وکار است.

در حقیقت بازار سرمایه محلی است برای تامین مالی شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی که متقاضی منابع مالی هستند.

منشی‌پور، مدیرعامل ‌تپسی‌ پیش از این گفته بود که میلاد منشی‌پور در جلسه‌ای با مدیران بازار سرمایه و سهام‌داران این شرکت اعلام کرد که هدف اصلی آن‌ها برای ورود به بورس، جذب سرمایه در راستای توسعه زیرساخت‌های تپسی است.

افزایش کمیسیون همزمان با تامین مالی!

در حالی که تپسی اقدام به ثبت شرکتی جدید کرده و این نشان‌دهنده تامین مالی از سوی سرمایه‌داران است، اما از سوی دیگر هفته گذشته تپسی کمیسیون دریافتی خود را در 9 شهر افزایش داده است که در نهایت به افزایش درآمد این شرکت منجر خواهد شد.

براساس اعلام تپسی این افزایش کمیسیون حدود پنج درصد بوده و از ۱۵ به ۲۰ درصد رسیده است. اسنپ نیز در این شهرها کمیسیونی برابر دریافت می‌کند.

تپسی‌ اعلام کرد این شرکت در جهت توسعه بازار، طبق تصویب هیات مدیره اقدام به تغییر درصد کمیسیون دریافتی از شهرهای ارومیه، کرمان، یزد، رشت، ساری، بابل، محمود‌آباد، نور و قائم‌شهر کرد. این افزایش قیمت باعث رشد مثبت درآمد ماهانه از ابتدای آذر می‌شود و در راستای تحقق بودجه ارائه شده است.

البته افزایش کمیسیون دریافتی به علت افزایش هزینه‌ها و دستمزدها به دلیل نرخ تورم کنونی کشور است و افزاش کمیسیون دریافتی می‌تواند تا حدودی آن را جبران کند. اما در حالی که تپسی‌ اولین استارتاپی است که موفق شده در بورس عرضه شود و در حال حاضر دارای وضعیت خوبی است، این پرسش مهم مطرح می‌شود که چرا باید کمیسیون‌ رانندگان را آن هم در شهرهای کوچک که کرایه‌ کمتری نسبت به کلان‌شهرها دارند افزایش دهد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    20درصد خیلی زیاد است یعنی اگه ماهی ده تومن کارکردی دو تومنش مال تپسیه دو تومونش سوخته دوتومن هم روغن و زیربندی و لاستیک 4 تومن خالص میمونه واس راننده که اگه کارگری ساده هم کنه 8 تومن بی دغدغه میگیره