کد مطلب: ۵۱۰۳۸۵

اخبار فناوری روز

نزاع بر سر شغل‌های اینستاگرامی / شناسایی داوطلبان قلابی امتحانات مجازی

نزاع بر سر شغل‌های اینستاگرامی / شناسایی داوطلبان قلابی امتحانات مجازی

نزاع بر سر شغل‌های اینستاگرامی، شناسایی داوطلبان قلابی امتحانات مجازی و افشای مشخصات و قیمت احتمالی آیفون SE پلاس از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش علی ربیعی، سخنگوی دولت، فیلترینگ احتمالی اینستاگرام را معادل بیکاری و فقر یک میلیون نفر اعلام کرد. پس از آن سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم این ادعا را که «اینستاگرام یک میلیون شغل در کشور آفریده است»، نوعی خفت و ناشی از عدم خودباوری دانست.

روزنامه آرمان ملی، در مطلبی به این «نزاع بر سر شغل‌های اینستاگرامی» پرداخته و نوشته است که چند نکته قابل توجه در سخنان میرسلیم وجود دارد؛ اول اینکه اعلام یک آمار از وضعیت کاربران فضای مجازی و افرادی که از این فضا کسب درآمد می‌کنند، چه نسبتی با خفت دارد؟

خفت به معنای سرافکندگی است. اعلام آمار موضوعی نیست که موجب سرافکندگی باشد. برخی دیدگاه‌ها و رویکردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توان نگاه کردن به پدیده‌های اجتماعی از منظر همه افراد جامعه را ندارند. در نظر نگرفتن پسند همه افراد جامعه و تصمیم‌گیری برای خصوصی‌ترین ابعاد زندگی فردی مردم از سوی برخی افراد، معنای خفت سیاسی است.

نکته دیگری که باید در توئیت میرسلیم به آن توجه کرد، این است که او در تلاش بوده تا نسبتی میان فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام و خودباوری به وجود بیاورد. خودباوری ملی در اینجا تنها می‌تواند دو معنا داشته باشد. اول اینکه کسب درآمد از پیام‌رسان خارجی باید با مشاغل دیگری در داخل کشور جایگزین شود. برداشت دوم آن است که پیام‌رسان داخلی می‌تواند جایگزین کسب درآمد به‌جای اینستاگرام باشد.

در نکته اول باید گفت، چرا افرادی باید نوع مشاغل مردم جامعه را به آنان تحمیل کنند، حال آنکه یکی از وظایف حکومت بهبود وضعیت معیشت مردم است.

درخصوص برداشت دوم باید اشاره کرد، پیام‌رسان‌های داخلی یک بار پس از سال ۹۶ فرصت داشتند تا در آزمون کارایی و کسب مقبولیت مردمی پیروز شوند. با این وجود استقبال قابل قبولی از آنها صورت نگرفت.

شناسایی داوطلبان قلابی امتحانات مجازی

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی داوطلبان قلابی امتحانات مجازی خبر داد.

به گفته سرهنگ رامین پاشایی، افرادی که در فضای مجازی تبلیغ شرکت در امتحان به جای افراد دیگر را می‎‌کنند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: کارگروهی در پلیس فتا تشکیل شده تا با تقلب‌های امتحانات که در فضای مجازی رخ می‌دهد، برخورد کنیم.

او گفت: در فضای مجازی شاهد تبلیغاتی هستیم که افرادی اعلام می‌کنند در ازای دریافت مبلغی (۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان) به جای دانشجو یا دانش‌آموز در امتحان شرکت می‌کنند و تعدادی از این افراد توسط پلیس فتا شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

افشای مشخصات و قیمت احتمالی آیفون SE پلاس

دیجیاتو از دنیای فناوری گزارش داده که مشخصات و قیمت احتمالی آیفون SE پلاس افشا شده است.

بر اساس این گزارش، اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ از گوشی آیفون SE رونمایی کرد و سال گذشته میلادی نسل جدیدش برای طراحی قدیمی از راه رسید. در ماه‌های گذشته شاهد انتشار گزارش‌های زیادی درباره آیفون SE پلاس بوده‌ایم و حالا مشخصات و قیمت آن افشا شده‌اند.

از آنجایی که با یک گوشی اقتصادی روبه‌رو هستیم، احتمالا به دوربین اصلی تکی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز می‌شود و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی خواهد داشت. آیفون SE پلاس همچنین از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند تا در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد.

این گوشی هوشمند احتمالا از فیس آیدی بهره می‌برد، البته این احتمال وجود دارد که سنسور اثر انگشت تاچ آیدی درون دکمه پاور آن تعبیه شود. آیفون SE پلاس احتمالا در رنگ‌های مشکی، قرمز و سفید از راه می‌رسد و قیمتی برابر ۴۹۹ دلار خواهد داشت.

اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، قیمت آن ۱۰۰ دلار از آیفون SE کنونی گران‌تر عرضه می‌شود و به قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد که با توجه به قابلیت‌های بیشتر و نمایشگر بزرگ‌تر منطقی است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.