کد مطلب: ۵۳۰۲۸۷

تداوم محدودیت استارتاپ‌ها در عرضه آنلاین داروهای بدون نسخه

تداوم محدودیت استارتاپ‌ها در عرضه آنلاین داروهای بدون نسخه

اتحادیه کسب وکارهای مجازی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار رفع محدودیت‌های استارتاپ‌های فعال در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC شده و اعلام کرده است که این پلتفرم‌ها فروشنده دارو نیستند، بلکه اقلام بهداشتی و دارویی‌ را با همکاری داروخانه‌ها به دست متقاضی می‌رسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو، در توییتی فروش دارو در داروخانه‌های آنلاین را زیر سوال برده و نوشته بود: «‏فروش دارو در داروخانه‌های آنلاین مجاز نیست، فروش اقلام غیردارویی قابل فروش در داروخانه‌های مجاز آنلاین نیز در سایر فروشگاه‌های آنلاین مجاز نیست، کما اینکه سوپرمارکت محله هم داروخانه محله نیست! موارد تخلف را جهت پیگیری قانونی گزارش کنید.»

استارتاپ‌ها و پلتفرم‌های فروش آنلاین، مدت‌هاست در این مورد با وزارت بهداشت درگیر هستند. حالا اتحادیه کسب وکار های مجازی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور به این موضوع واکنش نشان داده است.

این اتحادیه در نامه خود خواستار رفع محدودیت‌های استارتاپ‌های فعال در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: امروز با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا و رسیدن به پیک چهارم همه‌گیری این ویروس در ایران، استارتاپ‌های فناوری موفق شدند ساماندهی بخش مهمی از نیازها و فعالیت‌های روزمره مردم را در این شرایط سخت برعهده بگیرند، در این بین استارتاپ‌هایی که در بخش تامین محصولات دارویی و داروهای OTC (بدون نیاز به نسخه) و اقلام بهداشتی فعال بودند مراجعات حضوری به یکی از پرریسک‌ترین نقاط آلوده به ویروس را ساماندهی کردند.

اتحادیه کسب وکار های مجازی با اشاره به موضوع استنکاف سازمان غذا و دارو از درخواست کمیته حمایت از کسب‌وکار و معاونت حقوقی ریاست جمهوری جهت بازنگری دستورالعمل‌ها و ضوابط قدیمی و به‌روزنشده در مورد استارتاپ‌های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی ادامه داده است: استارتاپ‌های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی به عنوان تنها نهاد قانونی در این حوزه هستند، با برخی دستورالعمل‌ها و ضوابط قدیمی و به‌روزنشده توسط سازمان غذاودارو مواجه‌اند که اجازه هرگونه فعالیتی را از آن‌ها سلب کرده است و متاسفانه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای فراوان با این سازمان نیز به نتیجه‌ای نرسیده است.

این اتحادیه ضمن درخواست دستور رفع محدودیت‌ها تاکید کرده است که پلتفرم‌های ارسال محصولات داروخانه‌ای فروشنده دارو نیستند، بلکه اقلام بهداشتی و دارویی‌ را با همکاری داروخانه‌ها به طور مستقیم و با نظارت مسئولین فنی از خود داروخانه به دست متقاضی می‌رسانند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فعلا اسنپ دارو به راحتی حتی نسخه انلاین پذیرش اینترنتی میکند و سازمان غذا و دارو هم عملا نتوانسته جلوی کار انها را بگیرد

تیترِ یک

آخرین اخبار