کد مطلب: ۵۹۴۳۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علت کندی اینترنت چیست؟

علت کندی اینترنت چیست؟

اینترنت در یک ماه اخیر دچار اختلالات بسیاری بوده است اما این اختلالات برطرف نشده و طی چند روز گذشته شدیدتر شده است. حتی برخی از کاربران می‌گویند طی چند روز گذشته اینترنت نداشته یا برای  چند ساعت کاملا قطع شده است.

به گزارش تجارت‌تیوز ، اینترنت در یک ماه اخیر دچار اختلالات بسیاری بوده اما این اختلالات برطرف نشده و طی چند روز گذشته شدیدتر شده است. حتی برخی از کاربران می‌گویند طی چند روز گذشته اینترنت نداشته‌اند یا برای ساعاتی کاملا قطع شده است.

اختلالات و کندی اینترنت کشور در حالی ادامه دارد که گروهی از مسئولان و مدیران علت آن را به‌خاطر عدم افزایش پهنای باند بین‌الملل می‌دانند.

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به کندی اینترنت واکنش‌های مختلفی نشان دادند: « فکر کنم دارن طرح صیانت رو تست میکنند وگرنه این کندی اینترنت طبیعی نیست.»

«وضعیت اینترنت جالب نیست، سرعت کاهش پیدا کرده و اپراتور ها میگن مشکل از بالاست که پهنای باند افزایش پیدا نکرده، از سرتاسر کشور گزارش‌های قطعی و کُندی نت میرسه و گزارش‌های بین‌المللی هم مهر تأییدی بر کاهش پهنای باند ایران میزنه.».

مشکل اصلی پهنای باند است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ماه گذشته علت کندی اینترنت را عدم توسعه زیرساخت‌های اینترنت در چند سال گذشته دانسته است.

او اعلام کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مسئله‌ای است که در هشت سال و حداقل در چهار سال اخیر کاری صورت نگرفته است، طبیعی است که حل آن نیاز به زمان دارد و یکی دو هفته‌ای ممکن نیست و همکاران ما در زیرساخت روی افزایش کیفیت در بخش هسته شبکه در حال کار هستند و در بحث ترافیک بین‌الملل نیز با توجه به نیاز مردم در حال انجام اقداماتی هستیم.

پیش از این نیز وزیر ارتباطات گفته بود که دلیل کندی اینترنت را وجود تحریم‌ها بیان و اعلام کرده است که این تحریم‌ها به اپراتورها اجازه نداده تجهیزات خود را سریع‌تر وارد کنند و پهنای باند شبکه خود را توسعه دهند.

با وجود این چندی پیش رئیس هیات مدیره شرکت شاتل در این باره گفته بود که از دو ‌ماه پیش و زمان شروع فعالیت وزیر ارتباطات جدید تا امروز پهنای باند اینترنت کشور افزایش نداشته است. همچنین مجوز این افزایش ظرفیت پهنای باند، باید از سمت شورای عالی فضای مجازی صادر شود و چنین اتفاقی تا امروز رخ نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    پس همون طرح صیانت در حال شکل گیری و ریشه زدنه

  • ناشناس

    خب دیگه طرح صیانت هم شروع شد، علی برکت الله

  • ناشناس

    میبایست پهنای باند اینترنت داخلی افزایش و اینترنت بین المللی کاهش و به مرور زمان قطع شود.
    باید از سروش و روبیکا داخلی به جای برنامه های مخرب واتساپ و اینستگرام استفاده کرد.

    • ناشناس

      فرض کن اینترنت رو قطع کردن خودت یا بچت چطور میخواد درست بخونه ؟ آلان خیلی از مطالب رو توی گوگل میشه پیدا کرد فیلم های آموزشی یا تحقیقشون من توی اداره آموزش و پرورش کار میکنم و نرم افزاری به جز گوگل نمیتونه کار مارو راه بندازه آلان توی کشور ما میلیون ها نفر راه درآمدشون از اینترنته اگر قطع بشه چطور میخوای پد جمعش کنید ؟

    • ممدو

      ذره بین مثل گوگله با نتایج عالی و دقیق

    • امیرحسین

      ذره بین از دیتابیس های گوگل استفاده میکنه، وقتی تو سرچ باکس ذره بین چیزی مینویسی، توسط سرور های گوگل جست و جو انجام میشه. ایران و کشورای دیگه نمیتونن جایگزینی برای گوگل بیارن

  • ناشناس

    اون وزیر مخابرات اگه تولبخ بشه ، حساب کار دست بقیه پیمانکارهاش میاد تا درست کار کنن چون اونه که باید جریمه بشه نه دیگران

  • ناشناس

    چرا واقعاً آخه

  • N

    ای خدا چقدر باید اینترنت ضعیف باشه بسه دیگه اه به خدا اعصاب همه خورد میشه. لطفا درست کنید تا لذت ببریم خیلی ضعیف شده خیلیییی

  • ناشناس

    بسه دیگه کی گفته وکیل وصی مردم باشید آقا پولش میگیری خدمات بدی جلوی تکنولوژی رو نمیشه گرفت هنوز از حرام کردن آب لوله کشی.یخچال . ماهواره درس عبرت نگرفتن و توی این وضعیت اقتصادی نون خیلی از خانواده ها از طریق اینترنته که اجرش کردن

  • حامد

    لعنت بهتون به هر بهانه ای اینترنتو کند میکنین و نون مردمو اجر میکنین این چه وضعشه چرا دست از سر مردم بر نمیدارین برین گمشید

  • ناشناس

    یهو یه شبه اینترنت ضعیف شده یعنی تا نیم ساعت پیشش همه چیز رو به راه بوده یهو ضعیف میشه این دلیلش نمی تونه چیزی جز عمدی بودن باشه