کد مطلب: ۵۲۱۰۶۱

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد عملکرد دیجی‌کالا

گلایه مشتریان از قیمت‌های نامتعارف دیجی‌کالا / بازپرداخت وجه ۴۸ ساعته است؟

گلایه مشتریان از قیمت‌های نامتعارف دیجی‌کالا / بازپرداخت وجه ۴۸ ساعته است؟

دیجی‌کالا با انتشار جدولی اعلام کرد که عملکرد این فروشگاه اینترنتی در موارد مختلف بهتر از آمازون است؛ برخی از کاربران با این موضوع موافق و برخی مخالف آن هستند.

تجارت‌نیوز ، در روزهای گذشته، گزارشی را با موضوع بازپرداخت وجه در دی جی کالا‌ منتشر کرد. موضوع به جدولی بازمی‌گشت که دیجی‌کالا چندی برای مقایسه خدمات خود با آمازون منتشر کرد؛ بر اساس این جدول، در موارد مختلف کارکرد فروشگاه اینترنتی ایرانی از همتای بین‌المللی خود بهتر است.

با وجود این، برخی کاربران در فضای مجازی بعضی موارد مندرج در این جدول را رد کردند؛ انتقادات از دی جی کالا به ویژه به چالش‌های مربوط به مرجوعی یا بازپرداخت وجه در هنگام دریافت کالای بی‌کیفیت یا معیوب مربوط می‌شد.

اما امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا می‌گوید که این فروشگاه اینترنتی در حدود ۹۲ درصد موارد بازپرداخت وجه را در کمتر ۴۸ ساعت انجام می‌دهد.

نظرهای برخی دیگر از مخاطبان را در این مورد در ادامه می‌خوانید.

مشتریانی که از خرید خود راضی هستند

گروهی از خوانندگان تجربه‌های خوبی از خرید خود دارند.

- «دیجی‌کالا بلافاصله مرجوعی رو می گیرن و از زمان تحویل مرجوعی به انبار تا فردای آن روز، مبلغ تمامی اقلام پرداخت می شود…»

- «من سال هاست از دیجی کالا خرید می کنم و ۹۹ درصد از خریدهام راضی هستم…»

- «من از مشتریان دیجی کالا هستم و چندین مرتبه پیش اومده که کالایی رو مرجوع کردم و دقیقا کمتر از ۴۸ساعت وجه به حسابم برگشته…»

- «گوشی موبایلی خریده بودیم، به علت تاخیر در پست ما مرجوعش کردیم اونها هم پول رو پس دادند، بعد از یک هفته گوشی رو دیدیم رسیده دم خونه و پدر که اطلاع نداشته گرفته بودنش. تصمیم گرفتیم حالا که رسیده نگهش داریم به دیجی کالا اطلاع دادیم، تشکر کردن از اطلاع ما گفتند مسئله ای نیست فقط وجه رو واریز کنیم، قیمت گوشی پایینتر اومده بود ولی ما دیگه همون وجه رو واریز کردیم. بعد از حدود یک ماه دیدیم حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان مابه تفاوت قیمت روز گوشی رو به برگردوندند. یعنی هیچ اجباری نداشتند ولی انصافاً انصاف رو رعایت کردند.»

- «خیلی خوبه گوشیم رو از دیجی کالا خریدم خیلی ازش راضیم قیمت مناسب با گارانتی پس از فروش.»

- «علت موفقیت دیجی کالا انصاف و احساس مسولیت است. جنس بد رو پس می گیره. می ری مغازه خرید فقط می خوان بندازن بهت و خداحافظ.»

خوب است اما ایراد هم دارد

برخی از مخاطبان، معتقدند این فروشگاه اینترنتی در مجموع عملکرد خوبی دارد اما ایراداتی هم به آن وارد است.

- «مرجوعی ها رو خوب سرویس می دن ولی بعضی مواقع خریدمون با دو هفته تاخیر بدستمون می رسه که با وقت انتظار خودشون میشه ۳ هفته.»

- «از نظر مرجوع کردن کالا اگر مشکلی داشته باشه زود می شه مرجوع کرد ولی مبلغ کالا تو مواردی که من مرجوع کردم حدود یک ماه بعد واریز شد.»

- «من سال هاست از دیجی کالا خرید می کنم. همیشه عالی بوده و در صورت عودت کالا بلافاصله وجه واریز شده اما متاسفانه تو این یک سال اخیر خیلی از کالاها که از طریق این فروشگاه به فروش می رسه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.»

- «در کل دیجی کالا خوبه اما خب ایراداتی هم داره مثلا اینکه قیمت بعضی کالاها خیلی از قیمت واقعیش بالاتره یا بعضی تخفیفاتش غیرواقعیه یعنی قیمت یه کالا رو خیلی بیشتر از اون چیزی که هست اعلام می کنن و بعد روی اون تخفیف میدن یا اینکه توی ارسال کالاها دقت نمی کنن…»

مشتریانی که از خرید خود راضی نیستند

بعضی از کاربران از عملکرد این فروشگاه اینترنتی گلایه دارد.

- «دیجی کالا جنس را درب واحد تحویل نمی دهد که این موضوع مشکلات زیادی برای سالمندان و معلولین ایجاد کرده است.»

- «این درست نیست که درعرض ۴۸ساعت مبلغ مرجوعی رو واریز می کنن من الان دقیقا یک هفته است که یه موبایل که مشکل فنی داشت رو مرجوع کردم ولی وجهش به حسابم واریز نشده و جواب درستی هم نمی دن.»

- «این اشتباهه که از دیجی خرید کنیم وقتی می تونیم از دوستان و همشهریان بخیریم، تازه با قیمت مناسب تر از دیجی کالا. تازه من یه سری از دیجی خرید کردم زده بود ضمانت داره ولی نداشت…»

- «اخیرا دو مورد شکایت در دیجی کالا ثبت کردم که با اینکه چندین بار تلفنی پیگیری کردم هیچگونه رسیدگی نکردند.»

- «دیجی کالا فروشنده هایی که قیمت های بالا و نا متعارف می دن زیاد دارد. همچنین با خواندن نظرات متوجه می شیم کالاهای فیک و متفاوت از آنچه در عکس معرفی می شود و همچنین کالاهای دست دوم و معیوب بسیار ارسال می شود…»

- «از دیجی کالا دوبار خرید کردم قیمتش خوب بود البته سال ۱۳۹۲ولی الان بسیار گرون شده جنسی که تو بازار ۳میلیون تومن بود با همون برند دیجی کالا ۳ونیم می ده…»

- «بنده یکی از چند هزار سلر دیجی کالا هستم. می تونم با مدرک نشون بدم که چه بلایی سر کالاهای فروشندگان میاد. پاسخگویی و مسئولیت پذیری دیجی کالا صفر. فقط حق با مشتری هست. مشتری کالا رو از پلمب شرکتی باز می کنه و پس می فرسته … کالایی که مرجوع می شه چون باز شده قابل فروش مجدد نیست … فرایند خسارت هم و طولانی و در اکثر مواقع بدون نتیجه هست.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه سری کالاهاش که از طرف فروشنده ارسال میشه چون نظارتی نداره و فروشنده ها هم مختلف هستن با کیفیتهای مختلف برای مشتری ارسال میشن و حتی برای یه کالا ممکنه چند قیمت در سایت دیجی کالا وجود داشته باشه از طرفی هزینه ارسال خیلی زیاد شده قبلا اگه سقف خرید ۲۰۰هزار به بالا بود ارسال رایگان میشد اماالان چند وقت هزینه میگیره که همین باعث شده شخص من دیگه خرید نکنه قیمت محصولاتش هم نسبت به بازار بالاتر هست و اگه قرار باشه هزینه ارسال بالا هم پرداخت کنیم ارزش خرید ندارن

  • ناشناس

    ما همه ی خریدامون از دیجی کالاس ما ۹۹ درصد راضی هستیم ولی یه خواهش داریم از مدیر شرکت خواهشا لباسای نوزادان وبچه گانه رو ارزون بفروشین ممنونم ازتون ..‌‌

  • ناشناس

    دیجی کالا بعضی موقع ها کالا هایی را می فروشد که از قیمت بازار هم پایین تر هست !
    شما باید قبل خرید ببینید که فروشنده اون کالا دیجی کلا نوشته یا اسم های دیگه

  • یک بدبخت

    اون اولا برای اینکه اسم در کنه همه چیز رو زیر قیمت بازار میزد
    حالا که جاش سفت شده همه چیز رو حتی تا چند میلیون بالای قیمت هم میزنه
    خرید ازش اشتباه محضه

  • شایان

    الان ps5 دیجی کالا میده، 26میلیون در صورتی که خیلی از سایت های معتبر که 6،7سال سابقه دارن میدن 23میلیون من هر چی بهشون پیام دادم جواب نمیدن بنظرم الان دیجی کالا با فروشنده‌ها دس‌ب یکی کرده…. میگن یه سفره پهن شده همه با هم بخوریم…. دیجی کالا اون دیجی کالا 4،5سال پیش نیست یه زمانی خوب و کمترین قیمت کل ایرانو داشت الان دیگه نیس، من که دیگه عمرآ اگه بدون تحقیق ازش خرید کنم معلوم نیست قیمتاشو رو چه معیاری قیمت گذاری میکنن.

  • حالا

    آقا من که کلا دیجی کالا رو دوست دارم
    چون هیچ وقت کلاهبرداری نکرده

  • آیلین

    دیجی کالا تو فروش یک سری کالاها کم فروشی می کنه. کالاهایی که متری هستند (دستمال کاغذی، لیبل، سلفون، سفره یک بار مصرف، رول کاغذ و …) حتی بعضی کالاهایی که تعدادی هستند هم توش کمفروشی دیده شده.
    دلیلش هم رقابت فروشنده ها هستش و از هر راهی برای فروش بیشتر بهره می برند. متاسفانه دیجی کالا هم هیچ نظارتی نداره!

  • ناشناس

    جهت اطلاع دیجی کالا حدودا و میانگین هر کالایی را که ارایه فروش میدهد 25 در صد گرانتر میدهد چون از فروشنده میگیرد به شگردهای مختلف شامل کمیسیون ، بسته بندی ، حمل ، جریمه ، برگشتی پس قیمت هر کالایی را 25 در صد در بازار باید ارزانتر از دیجی کالا بخرید.

  • ناشناس

    یعنی چی هر جنسی دویست سیصد پایینتره . یعنی یه خودکار چنده ؟

  • ناشناس

    سلام. قبلا طی نهایتا 48ساعت وجه رو برگشت میدادن اما حالا شده 3تا 5روز کاری. هیچ کسی هم جوابگو نیست. و جواب سر بالا میدن. بی خود پول مردم رو نگه می‌دارند حتی برخلاف قانون. طبق سایت دیجی کالا برگشت وجه نهایتا 48ساعته. اما متاسفانه 5روزه پول من برگشت داده نشده.