کد مطلب: ۴۹۴۳۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چالش‌های کاربران ایرانی در سایت چینی علی‌بابا

چالش‌های کاربران ایرانی در سایت چینی علی‌بابا

برخی از فعالان اقتصادی از عدم امکان ثبت‌نام ایرانیان در سایت خرید و فروش آنلاین علی‌بابا در مدت اخیر خبر می‌دهند؛ شرکت‌های بازرگانی فعال در این حوزه هم موضوع را تایید می‌کنند اما رئیس هیات‌مدیره اتاق ایران و چین می‌گوید پیروی این شرکت چینی از تحریم‌های آمریکا، اتفاق جدیدی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها تعدادی از مخاطبان، پیام‌هایی را درباره مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در سایت علی‌بابا و پیروی این پلتفرم چینی خرید و فروش آنلاین، از تحریم‌های آمریکا برای این رسانه ارسال کرده‌اند. آنها نوشته‌اند که شرایط موجود، مشکلات زیادی را برای شرکت‌های ایرانی ایجاد کرده است.

اکنون نام ایران برای ایجاد حساب کاربری در این سایت در فهرست کشورهای قابل انتخاب دیده نمی‌شود. پیگیری خبرنگار تجارت‌نیوز از بعضی از شرکت‌های فعال در حوزه امور بازرگانی با چین نیز نشان می‌دهد که مدتی است، امکان ایجاد حساب کاربری در سایت علی‌بابا، برای ایرانیان وجود ندارد.

با وجود این، برخی از شرکت‌ها گفتند که با حساب‌های قدیمی خود در حال فعالیت هستند. اما بعضی می‌گویند ایرانیان به خاطر تحریم‌ها، نمی‌توانند از این سایت خرید کنند؛ این شرکت‌ها در کشور چین دفتر نمایندگی یا شرکت ثبت شده دارند.

در این موارد، متقاضیان می‌توانند سفارش‌های خود را ثبت کنند تا شرکت‌ها خریدها را از مبداء چین انجام دهند و به ایران حمل کنند.

chin 1

حریری: موضوع، جدید نیست

مجیدرضا حریری، رئیس هیات‌مدیره اتاق ایران و چین اما در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید که موضوع تحریم ایران از سوی علی‌بابا، اتفاق جدیدی نیست و از حدود دو سال پیش رخ داده است.

او توضیح می‌دهد: بعد از بازگشت تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های بین‌المللی از جمله علی بابا، همکاری خود را با ایران قطع کردند.

حریری توضیح می‌دهد: شرکت‌هایی که در آمریکا فعال هستند، سهامدار آمریکایی دارند یا سهام آنها در بورس این کشور عرضه می‌شود، در نتیجه محدودیت‌هایی است که خزانه‌داری آمریکا برای آنها فراهم می‌کند، ناچار به پیروی از تحریم‌ها هستند؛ این موضوع ارتباطی نیز به ملیت اصلی شرکت‌ها ندارد.

به گفته او، موضوع مسدودسازی حساب‌های کاربری ایرانیان هم موضوعیت چندانی ندارد؛ چرا که علی‌بابا پلتفرم خرید و فروش کالاست؛ اگر هم منظور افراد، سیستم پرداخت علی‌پی بوده باشد، این شرکت چینی هم دو سال است با ایران کار نمی‌کند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی پی

    تمام دروازه های تجاری را روی خودمون ببندیم مثل کره شمالی اینجوری تحریم ها بهتر جواب میده،شرکت علی بابا که عددی نیست بخواد مارو تحریم کنه ما هم چین را تحریم می کنیم.ما شریک خوبی برای چین نیستیم.

    • ارش

      حتما مثل اون ها هم یا از گشنگی بمیریم یا به علف خوردن بیوفتیم . نسخه ی فوق العاده ای هستش