کد مطلب: ۵۹۶۱۳۱

ایلان ماسک به قول خود وفا کرد/ فروش ۱.۱میلیارد دلار سهام تسلا

ایلان ماسک به قول خود وفا کرد/ فروش ۱.۱میلیارد دلار سهام تسلا

ایلان ماسک پس از نظرسنجی خود در توییتر از فالورهای خود، بخشی از سهام خود در تسلا را فروخت؛ اما وی به دلیل تعهدات مالیاتی، از قبل این برنامه فروش را در سر داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از کوین‌تلگراف، بر اساس گزارش‌های مالی اخیر، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بیش از یک میلیارد دلار از سهام خود را واگذار کرد.

گزارش‌های ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۱۱نوامبر، فروش بیش از ۹۳۴هزار سهام تسلا به ارزش ۱.۱میلیارد دلار را تایید می‌کند.

ماسک این سهام را با قیمت متوسط هزار و ۱۷۰دلار به فروش رساند. این سومین بار است که مدیرعامل تسلا، از زمان عرضه اولیه سهام این شرکت در سال ۲۰۱۰، سهام خود را می‌فروشد. این بزرگترین معامله وی بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ماسک قصد داشت این سهام را به منظور بخشی از تعهدات مالیاتی خود در ماه سپتامبر بفروشد. وی چند روز پیش از ۶۳میلیون دنبال‌کننده خود در توییتر نظرسنجی کرد که آیا ۱۰درصد از دارایی‌های خود در توییتر را بفروشد یا خیر. از ۳.۵میلیون شرکت‌کننده در این نظرسنجی، تقریبا ۵۸درصد جواب مثبت دادند. با این حال، مدیرعامل تسلا کمتر از ۱درصد سهام خود را فروخت و هنوز بیش از ۱۷۰میلیون سهم در اختیار دارد.

وی در این نظرسنجی خاطرنشان کرد: "من از جایی حقوق یا پاداش نمی‌گیرم. من فقط سهام دارم، بنابراین تنها راه من برای پرداخت مالیات، فروش سهام است."

چند روز پس از این نظرسنجی، ارزش سهام تسلا ۱۶درصد کاهش یافت و در تاریخ ۱۰نوامبر برای مدت کوتاهی به زیر هزار دلار سقوط کرد. ارزش سهام تسلا در تاریخ ۴نوامبر به بالاترین سطح خود یعنی هزار و ۲۳۰دلار صعود کرد و در حال حاضر، ۱۱درصد از آن کاهش قیمت را تجربه کرده است.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ممکن است او بخشی از این مبلغ را در دارایی‌های ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند.

مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی به وی پیشنهاد داد که بیت‌کوین بیشتری بخرد. اما قبل از اینکه اخباری در مورد این فروش منتشر شود:

"اگر هدف تنوع‌بخشی است، یک استراتژی جایگزین که باید در نظر گرفت، تبدیل ترازنامه سهام تسلا به بیت‌کوین و خرید ۲۵میلیارد دلار از این رمزارز است. این کار، تنوع، جلوگیری از تورم و سود بیشتر برای سرمایه‌گذاران را به روش مالیاتی کارآمد به ارمغان می‌آورد."

بر اساس گزارش بیت‌کوین تریشریز، تسلا در حال حاضر ۴۳هزار و ۲۰۰ بیت‌کوین در اختیار دارد که ارزش آن با قیمت‌های فعلی، ۲.۷۹میلیارد دلار است.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.