کد مطلب: ۷۰۷۰۰۷

دسترسی به خدمات خارجی در قطعی اینترنت!

دسترسی به خدمات خارجی در قطعی اینترنت!

وزیر ارتباطات در واکنش به قطعی اینترنت و فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی، یکی از راهبردهای اساسی دولت را توسعه کسب و کارها و اقتصاد دیجیتال دانست!

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ عیسی زارع‌پور پس از انتشار مصاحبه خود در یکی از روزنامه‌ها، در فضای مجازی نسبت به اختلال‌‌‌های اخیر اینترنت و فیلرینگ شبکه‌های اجتماعی متنی منتشر کرد.

به نقل از ایرنا، وزیر ارتباطات گفت: دولت سیزدهم توسعه کسب و کارهای دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را یکی از راهبردهای اساسی خود می‌داند. در همین راستا با تصویب هیئت وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رئیس محترم جمهور و هیئت وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کارهای دیجیتال دارد که این نشان می‌دهد دولت به‌دنبال بهره‌گیری حداکثری از فضای مجازی است.

عیسی زارع‌پور تاکید کرد: این وزارتخانه همواره حامی کسب و کارهای دیجیتال بوده و در شرایط پیش‌رو که به‌دلیل تصمیم مراجع ذیصلاح امنیتی، محدودیت‌هایی برای برخی پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده است، ضمن رایزنی با نهادهای مذکور، تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کارهای برخط و همچنین تقویت زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی برای میزبانی کسب و کارها و هموطنان عزیز به کار بسته است.

محدودیت اینترنت در دولت‌های گذشته هم بود

زارع‌پور اظهار کرد: یادمان نرود که محدودیت اینترنت در دولت‌های گذشته هم در شرایط خاص مسبوق به سابقه بوده که منجر به قطع کل اینترنت می‌شد؛ اما در این دوره، این اتفاق نیفتاد و تمامی خدمات داخلی و بسیاری از خدمات خارجی بدون هیچ‌گونه اختلالی در دسترس هستند و تلاش شده که هموطنان عزیز برای ارتباطات و امورات روزمره مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: همان‌طور که بارها عرض کرده‌ام یکی از اهداف مهم این وزارتخانه ارتقا کیفیت و سرعت زیرساخت‌های ارتباطی کشور است. پیگیری اجرای طرح‌هایی مثل «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» که سرعت اینترنت را ده‌ها برابر افزایش خواهد داد، نشان‌دهنده عزم و اراده جدی این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات در فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات گفت: انشالله این ایام سپری خواهد شد و با نگاه راهبردی دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقدامات پیش‌رو، آینده‌ای بهتر در انتظار کسب و کارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال کشور خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    کل دنیا دارن بهمون میخندن

  • ساعتها

    توسعه دیجیتال با قطعی اینترنت بین‌المللی منافات داره…کمتر شعار بدیم