کد مطلب: ۶۹۷۱۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مدلی جدید در سری آیفون‌‌های ۱۴/ قیمت آیفون ۱۴ چند؟

مدلی جدید در سری آیفون‌‌های ۱۴/ قیمت آیفون ۱۴ چند؟

مدتیست که فروش آیفون مینی، اپل را ناامید کرده است، به همین دلیل به نظر اپل قصد دارد در سری جدید ۱۴، آیفون مکس را با ویژگی‌های جدید جایگزین مینی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گزارش‌ها، اپل در حال آماده‌سازی چهار دستگاه برای سال ۲۰۲۲ است و به احتمال زیاد مینی آیفون اپل را برای همیشه کنار می‌گذارد. مدل جدید به نظر یک آیفون بزرگ مقرون به‌صرفه است که می‌توان آن را آیفون ۱۴ مکس یا همان طور که برخی شایعات اخیر ادعا می‌کنند آیفون ۱۴ پلاس نامید.

آیفون ۱۴ مکس جایگزین سری مینی می‌شود

نسل جدید آیفون‌های اپل، امسال ممکن است شامل آیفون ۱۴ ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۴ پلاس ۶٫۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶٫۷ اینچی باشد.

طبق گزارش‌ها، این شرکت بزرگ فناوری احتمالا چهار مدل جدید آیفون ۱۴ را در رویداد ۷ سپتامبر خود معرفی می‌کند. از جمله یک مدل استاندارد ۶٫۷ اینچی که در شایعات به‌عنوان «iPhone 14 Max» شناخته می‌شود.

این در حالی است که اپل احتمالا امسال تولید آیفون ۵٫۴ اینچی مینی را متوقف کرد‌ه‌ است. همچنین، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که در حالی که چیپست A16 Bionic جدید به مدل‌های Pro قدرت می‌دهد، مدل‌های غیر پرو تراشه A15 را حفظ خواهند کرد.

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از یک بریدگی حفره‌ای دایره‌ای و یک بریدگی به مانند قرص، برای تنظیم دوربین و عملکرد Face ID خود ترکیب می‌کنند. رویداد ۷ سپتامبر که "Far Out" نام دارد، مجموعه جدید آیفون ۱۴، ساعت ها و سایر محصولات را به نمایش می گذارد.

قیمت محصولات جدید اپل چقدر است؟

هنوز خبری رسمی از قیمت آیفون ۱۴ منتشر نشده‌ است. اما از آنجایی که آیفون ۱۳ استاندارد از ۷۷۹ پوند، ۷۹۹ دلار و ۱۳۴۹ دلار استرالیا شروع می‌شود، انتظار می‌رود که آیفون ۱۴ نیز قیمت مشابهی با آن‌ها داشته‌ باشد.

در بریتانیا، آیفون ۱۳ با ۲۰ پوند کمتر از آیفون ۱۲ عرضه شد. روند نزولی قیمت آن‌ها مچنان ادامه دارد، اما اگر قرار باشد که برخی از شایعات را باور کنیم، قیمت آیفون افزایش می‌یابد. چرا که در اوایل آگوست، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، هشدار داد که میانگین قیمت فروش آیفون ۱۴ ممکن است ۱۵ درصد نسبت به سری آیفون افزایش یابد.

اخیرا، دن ایوانز از Wedbush Securities بر این باور است که حتی مدل استاندارد آیفون نیز می‌تواند ۱۰۰ پوند یا ۱۰۰ دلار افزایش قیمت داشته‌ باشد.

برخی دیگر اما بر این باورند که آیفون ۱۴ معمولی می‌تواند از ۷۹۹ دلار شروع شود، همان قیمت آیفون ۱۳ استاندارد، به این معنی که افزایش قیمت فقط بر مدل‌های بالاتر تأثیر می‌گذارد.

اگر چنین باشد، آیفون ۱۴ مکس بزرگتر میتواند ۱۰۰ دلار اضافی، ۸۹۹ دلار (حدود ۶۵۰ پوند، ۱۲۰۰ دلار استرالیا) قیمت داشته‌ باشد. در حالی که مدل پرو نیز می‌تواند ۱۰۰ دلار افزایش یابد، تا ۱۰۹۹ دلار. آیفون ۱۴ پرو مکس نیز می‌تواند ۱۰۰ دلار حق بیمه را در آیفون ۱۳ پرو مکس فعلی دریافت کند که قیمت آن ۱۱۹۹ دلار است.

رویداد معرفی آیفون ۱۴ به صورت حضوری در پردیس کوپرتینوی اپل در ایالات متحده خواهد بود. این نخستین رویداد حضوری بزرگ این شرکت است که پس از دو سال همه‌گیری ویروس کرونا برگزار می‌شود.

مهم‌ترین اخبار مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.