کد مطلب: ۳۷۵۱۵۲

اعلام سازوکار قیمت‌گذاری خودرو در شیپور

اعلام سازوکار قیمت‌گذاری خودرو در شیپور

چندی پس از اینکه سایت‌ها از نرخ‌گذاری خودرو ممنوع شدند، حالا سازوکار جدیدی در این بازار استارتاپی ایجاد شده است. روز گذشته مدیرعامل شیپور یک نشست خبری ترتیب داد تا اعلام کند این سازوکار جدید چگونه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک‌سوی بازار نرخ‌گذاری قیمت خودرو در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خریدوفروش خودرو صورت می‌گیرد، جایی که فروشنده و خریدار بدون واسطه به سراغ هم می‌روند؛ چیزی شبیه حراجی‌های محلی.

اما چندی پس از اینکه قیمت خودرو به‌طور انفجاری رو به افزایش گذاشت، به دستور دادستانی بخش عمده‌ای از این سایت‌ها از نرخ‌گذاری ممنوع شدند و حالا سازوکار جدیدی در بازار استارتاپی قیمت‌گذاری خودرو ایجاد شده است.

روز گذشته مدیرعامل شیپور یک نشست خبری ترتیب داد تا اعلام کند این سازوکار جدید چگونه است. در این نشست اعلام شد که شیپور و سایت همراه مکانیک یک مشارکت دوسویه را آغاز کرده‌اند تا بر اساس آن همراه مکانیک کارشناسان خود را برای قیمت‌گذاری خودرو در اختیار شیپور قرار دهد.

رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور در این زمینه گفت: بهمن ماه سال گذشته همکاری شیپور با همراه مکانیک آغاز شد. کارشناسی خودرو نیز از امروز شروع شده و قیمت آن‌ها هم به‌زودی اعلام می‌شود. همچنین برای بخش املاک نیز برنامه جدیدی به‌زودی اعلام می‌شود. امیدواریم این همکاری به شفافیت قیمت در بازار کمک کند.

او با اشاره به اینکه آن دسته از آگهی‌های خودرویی که توسط همراه مکانیک بررسی شده با یک لوگوی مشخص در شیپور منتشر می‌شود، ادامه داد: همراه مکانیک با دسترسی به قیمت بازار خودرو و شیپور با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توانند قیمت واقعی را نمایش دهند. هزینه این کارشناسی هم از سوی دو طرف پرداخت می‌شود.

در ادامه باقری، مدیرعامل همراه مکانیک اعلام کرد: در بحث قیمت‌گذاری، همراه مکانیک با کمک شیپور نظمی را در این فضا به وجود خواهد آورد که افراد آگهی‌ها را بر اساس قیمت‌های کارشناسی‌شده و به‌روز درج کنند. همچنین افراد از دو چیز می‌تواند خیالشان راحت باشد، اول اینکه قیمت تا چه حد استاندارد است و سپس سلامت محصول نیز در چه شرایطی قرار گرفته است.

احمد کیهانی، مدیر بخش خودروی شیپور نیز گفت: این همکاری در راستای استراتژی کلان شیپور برای افزایش «شفافیت» و «امنیت» است. می‌خواهیم بازار خودروی ایران را به یک بازار حرفه‌ای تبدیل کنیم. خریدار یا فروشنده خودرو می‌توانند تقاضا بدهند تا کارشناسان رسمی ما، خودرو را کارشناسی کنند. پس از کارشناسی، جزئیات در آگهی هم نشان داده خواهد شد.

او اضافه کرد: هر خودرو در بیش از ۱۵۰ مورد کارشناسی می‌شود. قیمت خودروها تگ‌گذاری می‌شود و بر اساس قیمت عالی، خوب و مناسب رتبه‌بندی می‌کنیم. به همین خاطر کاربر می‌تواند خودرویی را بر اساس قیمت ایده‌آل خودش پیدا کند. این امر سبب می‌شود تا بستر شیپور اجازه ندهد تا محلی جهت هیجان‌های کاذب قیمتی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Mohamad

    فعلا ک با قیمت گذاری شیپور ۱۰ میلیون قیمت پراید کارکرده بالا رفت