کد مطلب: ۶۵۶۷۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پردانلودترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۲۲

اپلیکیشن‌های موبایل روز به روز در میان مردم محبوبیت و کارایی بیشتری پیدا می‌کنند. پردانلودترین اپلیکیشن‌ها عموما مربوط به شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اپلیکیشن‌های مختلفی در سراسر جهان و برای کاربردهای متنوعی ساخته می‌شوند. اپلیکیشن‌های موبایل چه برای رزرو تاکسی باشند یا صرفا سرگرم کننده، به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره انسان تبدیل شده‌اند. البته برخی از آنها محبوبیت بیشتری در میان مردم دنیا دارند اما کدام یک در میان مردم محبوب‌تر هستند؟

بر اساس گزارش سایت ویژوال‌کپ ۱۰ مورد از پر دانلودترین اپلیکیشن‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ را در سراسر دنیا برسی می‌کنیم. مردم بسیاری از کشورها برنامه‌های مورد نیاز خود را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود می‌کنند. به صورت کلی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مردم ۳۶٫۹ میلیارد بار اپلیکیشن دانلود کردند. این تعداد از همین بازه زمانی در سال گذشته ۱٫۴ درصد بیشتر شده است. بخش عمده پردانلودترین برنامه‌ها را اپلیکشن‌های شبکه‌های اجتماعی تشکیل می‌دهند. شش اپلیکیشن محبوب جهان از کمپانی متا و بایت‌دنس هستند.

چهار اپلیکیشن متا که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند، اینستاگرام، فیس‌بوک، واتسپ و مسنجر هستند. اپلیکیشن تیک‌تاک و برنامه ویرایش ویدئو کپ‌کات در میان محبوب‌ترین‌ها متعلق به کمپانی بایت‌دنس هستند. زوم و واتسپ بیزنس نیز در جایگاه یازدهم و دوازدهم قرار دارند. ۱۰ اپلیکیشن پردانولد جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ترتیب تیک‌تاک، اینستاگرام، فیس‌بوک، واتسپ، شاپی (مخصوص خرید اینترنتی)، تلگرام، اسنپ چت، مسنجر، کپ‌کات و اسپاتیفای هستند.

سال گذشته تعداد دانلود تیک‌تاک به ۳٫۵ میلیارد بار رسید و جایگاه پنجم در میان اپلیکیشن‌های محبوب را به خود اختصاص داد. با توجه به این که این برنامه در برخی کشورها فیلتر است این تعداد دانلود قابل توجه است. برای مثال در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ تیک‌تاک درهند فیلتر شد و این در حالی بود که پیش از فیلتر شدن مردم هند ۳۰ درصد از کل دانلودهای این اپ را به خود اختصاص داده بودند.

هند تنها کشوری نیست که تیک‌تاک را فیلتر کرده است. این اپ بارها در پاکستان نیز به دلیل محتوای نامناسب فیلتر شد. البته فیلترهای پاکستان تنها چند رز طول کشید و اکنون کاربران در این کشور به تیک‌تاک دسترسی دارند.

تیک‌تاک نه تنها پردانلودترین اپلیکیشن ۲۰۲۲ است بلکه در میان اپلیکیشن‌هایی که مخصوص بازی نیستند بیشترین درآمد را دارد. بر اساس درآمد این کمپانی در گوگل پلی و اپ استور، تیک‌تاک ۸۲۱ میلیون دلار از خریدهای کاربران درآمد داشت. تیک‌تاک اولین برنامه پردرآمد در اپ استور و دومین در گوگل پلی بعد از گوگل وان است.
این در حالی است که هیچ کدام از پلتفرم‌های متا در میان پردرآمدترین‌ها نیستند. درآمد این اپلیکیشن‌ها فوق‌العاده زیاد است اما از طریق اپ استورها نیست. برای مثال متا در سال گذشته ۱۱۷٫۹ میلیارد دلار داشت که ۹۷ درصد آن از طریق تبلیغات بود.

همه‌گیری کرونا تاثیر زیادی بر بازار اپلیکیشن‌ها داشت. در سال ۲۰۲۰ خریدهای کاربران برای دسترسی به نسخه ویژه اپلیکیشن‌ها ۳۰ درصد نسبت به سال قبل خود افزایش داشت و به ۱۱۱ میلیارد دلار رسید. حتی با وجود اینکه قرنطینه‌ها و محدودیت‌های کرونا در حال کاهش است به نظر نمی‌رسد بازار خریدهای درون برنامه‌ای به این زودی افت کند. پیش‌بینی می‌شود حجم این خریدها تا سال ۲۰۲۵ به ۲۷۰ میلیارد دلار برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آندریا طاووسی

    نه