خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۵۴۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آمریکا استفاده از تیک تاک را ممنوع می‌کند؟

دولت یکی از یالات آمریکا شکواییه‌ای علیه تیک تاک منتشر کرده که گفته می‌شود دلیل آن نقض حقوق کاربران جوان و بی‌مسئولیتی در حفظ حریم خصوصی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایالت ایندیانا آمریکا از شبکه اجتماعی محبوب تیک تاک «TikTok» شکایت کرده است. دولت آمریکا ادعا می‌کند که این شبکه اجتماعی نتوانسته از حریم خصوصی کاربران محافظت کند. همچنین در حفظ حقوق افراد زیر سن قانونی نیز ناکام مانده است.

ایندیانا تیک تاک را تحریم کرد

به نقل از ب ی‌بی‌سی جهانی، تاد روکیتا، دادستان کل ایالت ایندیانا، شرکت مادر تیک تاک «ByteDance» را به نقض قوانین حمایت از مصرف‌کننده متهم کرده است. ایندیانا روز چهارشنبه اعلام کرد که تیک تاک همواره نوجوانان را در معرض محتوای نامناسب قرار می‌دهد.

دولت ایندیانا معتقد است تا زمانی که TikTok در این ایالت به کار خود ادامه می‌دهد، می‌تواند کاربران این ایالت را فریب داده و آنها را گمراه کند. دادستان کل این ایالت در جایی اعلام کرده بود که اپلیکیشن تیک تاک، گرگی در لباس میش است و مصرف‌کنندگان و حریم خصوصی آنها طعمه‌هایی آسان.

در بخشی شکواییه‌ای که علیه این شبکه اجتماعی منتشرشده آمده است که تیک تاک کاربران زیر 12 سال را فریب می‌دهد. از این رو ایندیانا به‌دنبال صدور حکم و اعمال مجازات مدنی علیه این شبکه اجتماعی است. تاد روکیتا همچنین گفت که این شکایت‌نامه اولین پرونده‌سازی ایالات متحده علیه شرکت مادر ByteDance است.

واکنش تیک تاک چه بود؟

شبکه اجتماعی تیک تاک در واکنش به این اقدام دولت آمریکا اعلام کرد که همواره در سیاست‌های خود شرایط افراد کم سن‌وسال را در نظر می‌گیرد و اطمینان داد که می‌تواند خواست دولت ایالات متحده را برآورده کند. همچنین توضیح داد که ایمنی، حریم خصوصی و امنیت کاربران همواره در صدر اولویت‌های این شرکت قرار دارد.

طبق بیانات سخنگوی تیک تاک، این برنامه دارای ویژگی‌های محدودیت سنی و کنترل والدین است و سعی در ایجاد فضایی کنترل‌شده‌تر دارد. او همچنین اعلام کرد: «TikTok مطمئن است که می‌تواند تمام نگرانی‌های منطقی امنیت ملی ایالات متحده را برطرف کند.»

تیک تاک در آمریکا ممنوع می‌شود؟

این بیانات درحالی است که سایر ایالت‌های ایالات متحده نیز پیش‌نویس قانونی را برای ممنوعیت TikTok تهیه کرده‌اند. تا کنون تگزاس، داکوتای جنوبی و کارولینای جنوبی استفاده از این پلتفرم را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده‌اند.

ماه گذشته، رئیس FBI از نگرانی درباره یک مشکل امنیتی بزرگ خبر داد. کریس رای، مدیر این سازمان به کمیته امنیت داخلی مجلس اعلام کرد: دولت چین همواره شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا هر کاری که دولت این کشور می‌خواهد (واگذاری اطلاعات کاربران به دولت چین) انجام دهند. این در حالی است که دولت بایدن ماه‌ها در حال مذاکره با مقامات TikTok برای دستیابی به یک توافق امنیت ملی برای محافظت از داده‌های صدها میلیون کاربر خود در ایالات متحده است.

چالش‌های تیک تاک و دیگر کشورها

در بریتانیا، این شرکت رسانه‌های اجتماعی ممکن است با جریمه 27 میلیون پوندی (29 میلیون دلاری) مواجه شود. گفته می‌شود دلیل همچین جریمه‌ای کوتاهی در محافظت از حریم خصوصی کودکان در هنگام استفاده از این پلتفرم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.